VW Golf vai VW Polo?

1 kommentti

Nyt tarvittaisiin taas asiantuntijoiden apua!! Kesä tulee ja kakkosauto on pakko laittaa vaihtoon jo oman turvallisuudenkin vuoksi. Olen päätynyt hankkimaan VW:n aikaisempien hyvien kokemuksien perusteella. Hakusessa olisi reilun 10 000 euron VW eli kyseeseen tulee neloskorin pikku-Golf tai uudehko pikku-Polo. Auto tulisi naisen käyttöön päivittäiseen ja lyhyehköön ajoon, joten kokoluokka tulee pysymään alhaisena, kuten moottorinkin tehot. Siis, ostaako muutaman vuoden vanha, alle 100 000km ajettu golf vai pari vuotta vanha Polo, jolla ajettu vain joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä??? Alea jacta est :smile:

  
  • Lainaus:
    30.05.2005 klo 02:05 Autoton kirjoitti
    Nyt tarvittaisiin taas asiantuntijoiden apua!! Kesä tulee ja kakkosauto on pakko laittaa vaihtoon jo oman turvallisuudenkin vuoksi. Olen päätynyt hankkimaan VW:n aikaisempien hyvien kokemuksien perusteella. Hakusessa olisi reilun 10 000 euron VW eli kyseeseen tulee neloskorin pikku-Golf tai uudehko pikku-Polo. Auto tulisi naisen käyttöön päivittäiseen ja lyhyehköön ajoon, joten kokoluokka tulee pysymään alhaisena, kuten moottorinkin tehot. Siis, ostaako muutaman vuoden vanha, alle 100 000km ajettu golf vai pari vuotta vanha Polo, jolla ajettu vain joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä??? Alea jacta est :smile:


    Jos nuo kaksi ovat ainoat vaihtoehdot, niin ota uusikoppainen (siis 2002 ->) Polo 1,2 litran koneella. Se on ihan riittävän tilava, kuluttaa vähemmän, halvempi vakuuttaa jne, eli halvempi ylläpidettävä kuin Golf. Ajo-ominaisuudet riittävät maantiellekin, tosin 1,2 litrainen lienee kaupungissa omimmillaan. Jälleenmyyntiarvosta en osaa sanoa kummassa olisi parempi.

    Ajan itse -03 Pololla ja todennäköisesti ko. auto jää viimeiseksi omistamakseni VW:ksi. Auton perussuunnittelu kunnossa mutta toteutus ei...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit