Vuotava sylinterinkansi vaiko jäähdytysnesteestä pula

7 kommenttia

Hei,



Melko tuoreelta ostamani käytetyn auton moottori paloi piani kiinni. Itse epäilin, että myyjä salasi sylinterikansivuodon mutta myyjän mukaan taas en ollut lisännyt jäähdytysnestettä.

Edellistä lisäsin mutta se valui maahan.



Kenen sana painaa ja antaako moottorin avaaminen jommalle kummalle osapuolelle todisteita puoleen tain suuntaan?



kiitän mahd. vast.!

  
  • Volkarin Polo tai golf 1.4 bensallako?



    Kauanko auton ostosta on? Jos esim.alle 6kk niin liikehän sen saa maksaa 100 varmasti.



    Eihän mihinkään autoon tarvitse jäähdytysnestettä tai vettä lisätä jos se kunnossa on!



    Avatkaa vaan moottori ja maksata auton myynnellä liikkeellä korjaus, siis jos ei nyt vuosia olen tuosta ostosta.

      
  • Moi Ryne,



    Kiitos vastauksestasi.

    Niin, mutta kun auto ei ollut kunnossa. Sehän se juju on-piilotettu vika.

      
  • Nyt ei ymmärrä?



    Mitä hiton väliä onko piilotettu vika vai ei? Vikaa kuitenkin oli ja jos myyjä ei kertonut sitä sinulle ostettaessa on hänen joko purettava kauppa tai maksaa korjaus siihen kuntoon kuin sen oletettavasti piti olla!



    Vai oletko ostanut auton kenties yksityiseltä? Jos ostit yksityiseltä syytä itseäsi, ettet tarkistanut huolella ja maksa itse korjaus.

      
  • Ai niin, oliko kysessä mainitsemani merkki ja moottori? Jos oli niin remontti on melko kallis (itse tehtynä 2000€ ja teetettynä 3500€)koska siihen moottoriin joutuu vaihtamaan myös alakerran.

      
  • Moi Ryne,



    Ei muuten ollut mainitsemasi merkki/malli.

    Ostin autoliikkeestä, mutta kun niitäkin on erilaisia.

    Takuuta kun ei anneta, niin minkäs teet?

    Kuluttajansuoja on liian hieno käsite monilla pienille autoliikkeille.

      
  • savuava moottori:

    Hei,

    Melko tuoreelta ostamani käytetyn auton moottori paloi piani kiinni. Itse epäilin, että myyjä salasi sylinterikansivuodon mutta myyjän mukaan taas en ollut lisännyt jäähdytysnestettä.
    Edellistä lisäsin mutta se valui maahan.




    Lisäsit nestettä, mutta se "valui maahan"? Jos kannen tiiviste vuotaa, niin harvemmin se maahan valuu...

      
  • savuava moottori:

    Moi Ryne,

    Ei muuten ollut mainitsemasi merkki/malli.
    Ostin autoliikkeestä, mutta kun niitäkin on erilaisia.
    Takuuta kun ei anneta, niin minkäs teet?
    Kuluttajansuoja on liian hieno käsite monilla pienille autoliikkeille.




    Ei tuo kuluttajan suoja määrittele liikkeen kokoa eli jos alle 6kk ostosta niin liike korjaa tai peruu kaupan! :warning:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit