A4 avant, v70 vai 9-5 kombi

5 kommenttia

"uusi" auto pitäisi hankkia. Olen lähes varmasti päättänyt hakea auton ruotsista, sieltä on niin helppo hakea auto itse jos taas haetuttaa auton saksasta niin maksaa jotain 2000€, kun auto pitää saada Ouluun.
Mutta itse kysymykseen, Mikä noista olisi paras vaihtoehto 2+2 pareheelle, lapset 2v ja 1kk. Tilan lisäksi arvostan kohtuullista polttoaineen kulutusta, vakuutusmaksuja ja jälleenmyynti arvon säilymistä. Vaihtoehtoina on siis -02 audi A4 avant 1.8t, volvo V70 125Kw -00, -01 ja saab 9-5 kombi 2.0t uudempi kuin 2002.
Kaiki noista maksavat saman verran ruotsissa, mutta veroissa lienee hieman eroa? Audissa ehkä 1.9 tdi 96kw on myös vaihto ehto, miksei myös volvon d5, mutta saabista kannattanee dieselit unohtaa.
Oletteko hakeneet/haetuttaneet ko. autoja, mitä on kokonaisuudessaan tullut maksamaan?

  
  • jos ruotsista hakee niin silloin kannattaisi hakea ruotsalainen auto mutta suosittelsin peugeottia. se on halvempi ja siinä on kestävä ja pienikulutuksine diesel moottori ja ajo-ominaisuudet ja ajo mukavuus on ranskalaisissa vertaansa vailla ei vikoja ole ainakaan yhtään enempää kuin muissa merkeissä ja tilaa kyllä köytyy. mutta tämä on vain minun mieli pide . ja melkein kaikkien jotka ranskalaisilla ovat ajaneet

      
  • Tässä on linkki Tullin sivuille:

    http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/sove_au_052005_fi_se.pdf

    Esim Volvo V70 Turbo vm.2000 ajettu 165tkm verot 7046€. Muita malleja verotettu 3500-4800€.

    Matkakulut ovat pienet näihin veroihin nähden. Monet Ruotsissa myytävistä Volvoista on myös tuotu Saksasta.

    Kannattaisko kuitenkin harkita auton ostoa kotimaasta? Saat takuun ja huoltohistorian.

    Saksassa tulee elo-syyskuussa rikolliseksi toiminnaksi tuo kilometrimittarien ruuvailu - ties vaikka homma vähenisi ja ensi vuonna Saksan raudat olisi myynnissä enempi oikeilla kilometriluvuilla...

    :innocent:

      
  • Terve!

    Saksasta kannattaa ostaa, jos haluaa hyvän auton. Markkinat ovat suuret ja varmasti myös tehokkaammat kuin Suomessa, joten hyvää ei sieltäkään saa halvalla. Halvimmat yksilöt kannattaa skipata heti ensimmäisenä. Volkswagen Golf variant TDI -mallia käyttöönottovuodelta 2001 olisi saanut alle 8000€ hintaan, mutta välimiehemme sanoi heti suoraan, että 10000€ se maksaa. Ei tullut halvimman pään auto, mutta yhtään ei harmita. On se sen verran mainiossa kunnossa ja suoraan sanottuna paljon tarkemmassa syynissä ollut kuin vastaava mainio "Suomiauto". Auton hanskalokerossa nimittäin oli DEKRA:n todistus. Autossa olisi ollut myös vuoden takuu ilman km-rajaa, mutta se ei päde Suomessa. Kyseinen takuu kuintenkin kertoo tuotteesta paljon. Kannattaa ostaa merkkiliikkeestä, koska silloin tietää ostavansa laatutavaraa, jota ei ole pukattu kadunvarsijobbarille. Suomessa on autokauppiailla täysin koijarimeininki Saksaan verrattuna. Ei tulisi mieleenikään enää ostaa Suomesta käytettyä autoa. Kustannukset: konsulttipalkkio välimiehelle 450€, auton kuljetus Suomeen n.900 €, väliaikaiset tarrakilvet muutamia kymppejä.

      
  • [quote title="08.08.2005 klo 12:42 Tapio Taula kirjoitti"]
    Saksassa tulee elo-syyskuussa rikolliseksi toiminnaksi tuo kilometrimittarien ruuvailu - ties vaikka homma vähenisi ja ensi vuonna Saksan raudat olisi myynnissä enempi oikeilla kilometriluvuilla...
    /quote]

    Sen verran komentoisin ettei suomessa tai saksassa ole rikollista muuttaa kilometrejä matkamittariin. Rikollista sen sijaan on olla ilmoittamatta asiasta myydessä autoa eteenpäin. Suomessa kyseistä "palvelua" voi hankkia esim. mittarin korjaajilta. Tässä uudessa saksaa koskevassa laissa jonka voimaan astumisesta on näkynyt eri tietoja, kielletään kokonaan matkamittarin lukemien muuttamisen mistään syystä.
    Tämä mittarin lukeman rukkaaminen on siis edelleen laillista suomessa ja TM:ssä olikin mielenkiintoinen juttu muutama vuosi sitten, jossa tutkittiin muutamaa "Suomi" mersua, joissa kaikissa oli lukemaa rukattu.

      
  • Aika mielenkiintoinen valikoima! Audi on mielestäni laadullisesti ehkä paras, mutta selvästi pienempi Volvoon tai Saabiin verrattuna. Itselläni on 90-luvun puolenvälin Volvo 850 stw, Saksasta tuotu. Kunnoltaan erinomainen, suoraan ensimmäiseltä omistajalta ja itselläni ollut vähän yli vuoden. Ei voi valittaa, kaikki toimii. Omalta kohdalta sanon, että tuontikulut katsastuksineen olivat 500 euroa, joten aiemmin mainitut yli tonnin lukemat voit sivuuttaa. Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa...!?

    Toivottavasti löydät hyvän auton, Volvot ovat Saksassa halpoja ja esim. Belgiaakin kannattaa harkita vakavissaan! Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että Saksassa muiden valmistusmaiden autot ovat halpoja ja Belgiassa taas saksalaiset halvempia. Saksalaiset taas Saksassa kalliita ja Belgiassa rankalaiset kalliimpia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit