Kertokaas äkkiä, kannattaako ostaa käytetty VW Bora?? Myynnissä paljon vm 2000-2002, ajettu alle 100000 km.
Käytetty auto on aina yksilö, paljon riippuu siitä miten autoa on pidetty ja ajettu. Kannattaa ottaa ostotilanteeseen mukaan joku autotekniikkaa tunteva tai käyttää auto Autotohtorilla ennen ostopäätöksen tekoa.
Helsingin Sanomat julkaisee autojen vikasasarjaa, jota voi käyttää tarkistuslistana auton kuntoa tarkastettaessa. Jos autossa on ilmastointi, kannattaa tarkastaa, että se on huollettu. Jakohihnan kilometrit ja renkaiden kunto kannattaa myös tarkastaa. Tässäpä se Boran vikasarja: http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1155
EDIT: poistin ilmastoinnin täyshuollon hinta-arvion - taisi mennä vähän yläkanttiin.
[MatLog muokkasi tätä viestiä 14.08.2005 klo 19:31]
Kokemusta -99 1.6 8v Borasta. Auto on hyvä ajaa ja moottorilla pärjää ihan hyvin, raketti se ei ole mutta hyvä alavääntö kokoisekseen tekee ajamisesta helppoa. Vikoja ei ole ollut kuin yksi, ajovalopesurin moottori vuosi, se vaihdettiin. Suosittelen autoa!
En luottaisi kovin sokeasti autotohtoriin. Eivät huomanneet, että hammastanko oli väljä. Epäilivät ohjaustehostimen toimintaa. Pyysin rahat (50e) takaisin, koska heidän olisi pitänyt huomata oikea vika. Sain rahani takaisin, mutta hammastanko maksoi 800e. Jos diaknoosi olisi ollut oikea olisi jäänyt kauppa tekemättä. Että semmosta.
En luottaisi kovin sokeasti autotohtoriin. Eivät huomanneet, että hammastanko oli väljä. Epäilivät ohjaustehostimen toimintaa. Pyysin rahat (50e) takaisin, koska heidän olisi pitänyt huomata oikea vika. Sain rahani takaisin, mutta hammastanko maksoi 800e. Jos diaknoosi olisi ollut oikea olisi jäänyt kauppa tekemättä. Että semmosta.
Eihän Autotohtorikaan erehtymätön ole, mutta jos auton ostajalla ei ole asiantuntemusta, kannattaa auto silti tarkastuttaa ennen ostopäätöksen tekoa. Monessa automerkissä, mm. Opelissa, ei ohjaustehostimelle tai hammastangolle ole omaa varaosakoodia, vaan joutuu hankkimaan paketin: ohjaustehostin/ohjausvaihde/hammastanko. Valitettavasti tietoni VW:sta ovat heikot, joten en tiedä miten esim. Borassa, ehkä joku osaa valaista asiaa. Todettakoon vielä, että nykyään ei yleensä ohjaustehostimiin saa enää tiivistesarjojakaan, vaan tehostimen vuotaessa koko ao. paketti on vaihdettava - kallista.
En näe mitään syytä miksi sitä ei kannattaisi ostaa, mutta koska se on kuitenkin käytetty, niin olisi hyvä suorittaa huolellinen arviointi autosta (sama asia tehtävä mielestäni kaikilla merkeillä), tässä voi auttaa vaikka VW:n huolto, tai jos auto on jo VW liikkeessä niin autotohtori.
Käytetty auto on aina yksilö, paljon riippuu siitä miten autoa on pidetty ja ajettu.
Kannattaa ottaa ostotilanteeseen mukaan joku autotekniikkaa tunteva tai käyttää auto Autotohtorilla ennen ostopäätöksen tekoa.
Helsingin Sanomat julkaisee autojen vikasasarjaa, jota voi käyttää tarkistuslistana auton kuntoa tarkastettaessa. Jos autossa on ilmastointi, kannattaa tarkastaa, että se on huollettu. Jakohihnan kilometrit ja renkaiden kunto kannattaa myös tarkastaa.
Tässäpä se Boran vikasarja: http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1155
EDIT: poistin ilmastoinnin täyshuollon hinta-arvion - taisi mennä vähän yläkanttiin.
Kokemusta -99 1.6 8v Borasta. Auto on hyvä ajaa ja moottorilla pärjää ihan hyvin, raketti se ei ole mutta hyvä alavääntö kokoisekseen tekee ajamisesta helppoa. Vikoja ei ole ollut kuin yksi, ajovalopesurin moottori vuosi, se vaihdettiin. Suosittelen autoa!
En luottaisi kovin sokeasti autotohtoriin. Eivät huomanneet, että hammastanko oli väljä. Epäilivät ohjaustehostimen toimintaa. Pyysin rahat (50e) takaisin, koska heidän olisi pitänyt huomata oikea vika. Sain rahani takaisin, mutta hammastanko maksoi 800e. Jos diaknoosi olisi ollut oikea olisi jäänyt kauppa tekemättä. Että semmosta.
Eihän Autotohtorikaan erehtymätön ole, mutta jos auton ostajalla ei ole asiantuntemusta, kannattaa auto silti tarkastuttaa ennen ostopäätöksen tekoa.
Monessa automerkissä, mm. Opelissa, ei ohjaustehostimelle tai hammastangolle ole omaa varaosakoodia, vaan joutuu hankkimaan paketin: ohjaustehostin/ohjausvaihde/hammastanko. Valitettavasti tietoni VW:sta ovat heikot, joten en tiedä miten esim. Borassa, ehkä joku osaa valaista asiaa. Todettakoon vielä, että nykyään ei yleensä ohjaustehostimiin saa enää tiivistesarjojakaan, vaan tehostimen vuotaessa koko ao. paketti on vaihdettava - kallista.
Moi
En näe mitään syytä miksi sitä ei kannattaisi ostaa, mutta koska se on kuitenkin käytetty, niin olisi hyvä suorittaa huolellinen arviointi autosta (sama asia tehtävä mielestäni kaikilla merkeillä), tässä voi auttaa vaikka VW:n huolto, tai jos auto on jo VW liikkeessä niin autotohtori.