Boran renkaat

4 kommenttia

-99 boran alla pyörii 205/55 renkaat ja terävät töyssyt tärskäyttävät todella rajusti läpi! Onko tämä normaalia tälle renkaalle? Myöskin rengasmelua on liikaa, auttaisiko kapeampi ja korkeampi rengas?(merkittävästi) Ajettavuus muuten on hyvä ja iskarit ja jouset kunnossa.

  
  • Enpä ole Volkkaria vuosiin körötellyt, mutta kaipa ne samat lainalaisuudet toimívat siinä kuin muissakin autoissa.

    Valitse alle autosi rekisteriotteen mukaan kapeimmat mahdolliset renkaat esim. 185 tai 195 ja saat isomman ilmatilavuuden jos profiilisuhde on 60 tai 65 (ehkä jopa 70). Tämä parantaa ajomukavuutta ja vähentää ääniä.

    Vilkaise TM rengastestejä ja valitse hiljainen kumi alle esim. Michelin Energy tai Goodyear Hydra Grip vai mitkä ne hiljaisimmat olikaan.

    Käy ajamassa muita Boria, joissa on erilaiset renkaat kuin omasi ja mieti kannattaako renkaanvaihto vai autonvaihto.

    :smile: :smile: :smile:

      
  • Samaa mieltä, isompi ilmatilavuus on teillämme etu. Mukavuus paranee, melu laskee jne. Ja renkaan leveys on vain imagokysymys.

    Aikuiset Miehet osaavat suhteuttaa asiat. Viisi milliä kapeampi ja korkeampi on parempi ja mukavampi sallituilla nopeuksilla.

    Vrt. missä kuulet naisten puhuvan hameen helman tai koron korkeudesta yhtä paatoksella kuin miesten satoja euroja kalliimista kumeista ja vanteista?

    Säästyneillä rahoilla vie naisesi hemmoteltavaksi ja (katu)uskottavuutesi nousee enemmän kun niillä 5mm leveämmillä epämukavilla kumeilla. Ja vielä jää rahaa massiin ja muutenkin jäät saamapuolelle.. :tongue:

      
  • Jyrinä, pauke, uraherkkyys, levottomuus, tärähtely jne. loppuvat kun ajaa 65, miel 70 profiilin renkailla. Matalammat on tarkoitettu biljardipöydällä ajettaviksi, ei Suomen kaduilla eikä maanteillä. Tällä saadaan vain alle suuremmat vanteet, sitä ulkonäköä. On niitä hienoja 15" vanteitakin jolloin saa ilmaakin renkaaseen.

      
  • Makuasioita sanotaan, mutta syypää töyssyihin tuntumiseen on enemmänkin jousitus kuin rengas. 55 profiilin rengas on vielä niin korkea, ettei se tee autosta kivirekeä tai äänekästä. Jos ajettavuus on kunnossa, ei kannata pilata ajettavuutta korottamalla profiilia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit