Toyota kutsuu takaisin n. 160.000 Priusta jonkun softavian takia.
Tietääkö joku montako Priusta tai hybridiautoa Suomessa on myyty?
Ei tämä Priuksesta huonoa tee, auto kuin auto, kaikissa voi ilmetä valmistusvikoja.
www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,713393,00.html
Ja korjaus taitaa olla yksinkertainen: mikrokoodin päivitys. Tällaisia päivityksiä tehdään uudehkoihin autoihin lähes joka huollossa; edellisen autoni (Opel) huoltovastaava kertoi, että mikrokoodin päivityksiä julkaistaan lähes kuukausittain.
Sivujuonena vielä: Opelinkin moottorin luonne muuttui neljän vuoden aikana huomattavasti "täyteläisemmäksi" etenkin alakierroksilla, kiitos päivitysten. Jos käyttää autoaan huollossa muualla kuin merkkikorjaamossa, saattaa jäädä vaille näitä päivityksiä.
Milloin siirrymme aikakauteen jolloin auto voidaan PIN-koodin tms. avulla kytkeä verkkoon langattomasti, ja vastaanottaa päivityspaketin sieltä, kun keskinäiset luvat huolto-omistaja on OK.
Taitaa olla tahdosta ja kustannuksista kiinni, sillä tarvittava tekniikka on olemassa. Auton kompuutteriin wlan-yhteys, sitten auto paikkaan, jossa on wlan-verkko ja päivitys käyntiin.
Jos autoon on integroitu kännykkä, niin sen esim. grps-yhteydellä homma toimisi missä vaan milloin vain. En kyllä suosittelisi tekemään päivityksiä yöllä keskellä ei mitään, päivitysten epäonnistuminen kun ei ole harvinaista tietokonemaailmassa
EDIT: Eikös Volvon siihen naisten suunnittelemaan konseptiautoon tälläinen ominaisuus ollut suunniteltu? Auto ottaa automaattisesti yhteyttä huoltoon, kun tulee tarvetta ja varaa tarvittaessa ajankin, jonka omistaja hyväksyy...
Menee tämä tekniikka kohta yli "hilseen" mutta menköön, ostan Selukosta tai opiskelen lisää!