Voiko -03 1.8 50tkm ajetun vaihteisto olla viallinen ja pitää ujeltavaa ääntä yli 80km nopeudessa 5-vaihteella kaasun ollessa lievästi vedon puolella. Ääni lakkaa heti kun kaasua vähän löysää. Onko kokemuksia?
Kaverilla meni laakerit, mutta oli kyllä ajettu jo 150tkm! Kokeile vaihtaa synteettiset öljyt jos ei ole vielä, jos on niin automaatit (ATF), auttaa joskus!
Voiko -03 1.8 50tkm ajetun vaihteisto olla viallinen ja pitää ujeltavaa ääntä yli 80km nopeudessa 5-vaihteella kaasun ollessa lievästi vedon puolella. Ääni lakkaa heti kun kaasua vähän löysää. Onko kokemuksia?
Sinulla on takuunalainen auto. Nissan korjaamo hoitaa tuon kuntoon. Pidä puolesi, että saat sen ennen takuun loppumista hoidettua. Ovat mielellään niin laiskoja etteivät tekisi mitään tuollekkaan asialle.
Vitosratas on Nissanin laatikon heikko kohta. Se on sellainen pienen sillipurkin kokoinen, kuluu melko nopeasti ja hyppää sitten pois päältä. Sen saa päälle uudestaan, mutta hyppää herkemmin aina vain pois. Kohta on 4-lovinen laatikko käytössä. Takuuseen vain.
Kannattaa varmaan pitää huolta, että nopeutta on riittävästi ennenkuin tarjoaa viitosvaihdetta. Liian pienillä kierroksilla nuo rasituksen kasvavat rajusti.
Vitosratas on Nissanin laatikon heikko kohta. Se on sellainen pienen sillipurkin kokoinen, kuluu melko nopeasti ja hyppää sitten pois päältä. Sen saa päälle uudestaan, mutta hyppää herkemmin aina vain pois. Kohta on 4-lovinen laatikko käytössä. Takuuseen vain.
"Hiukan" vanhentunutta tietoa. Tuo vika oli ensimmäisissä, 90-luvun alun Primeroissa, mutta tehdas korjasi laatikon uudempiin malleihin kestäväksi. Taitaa olla samanlainen "urbaanilegenda", joka vaivasi Volkswagenia vuosikymmeniä: väitettiin, että moniasteöljy ei sovi Volkkareihin. Syynä oli, että VW Kuplan moottoreissa ilmeni moottorivaurioita ensimmäisten moniasteöljyjen kanssa. Öljy-yhtiö ja VW syyttivät asiasta toisiaan, "syyllistä" ei koskaan löytynyt, ja uudempien Volkkareiden moottoreissa ei ongelmia enää esiintynyt. Mutta kansa muisti.
[MatLog muokkasi tätä viestiä 16.10.2005 klo 19:27]
Kaverilla meni laakerit, mutta oli kyllä ajettu jo 150tkm! Kokeile vaihtaa synteettiset öljyt jos ei ole vielä, jos on niin automaatit (ATF), auttaa joskus!
Onko kokemuksia?
Sinulla on takuunalainen auto. Nissan korjaamo hoitaa tuon kuntoon. Pidä puolesi, että saat sen ennen takuun loppumista hoidettua. Ovat mielellään niin laiskoja etteivät tekisi mitään tuollekkaan asialle.
Vitosratas on Nissanin laatikon heikko kohta.
Se on sellainen pienen sillipurkin kokoinen, kuluu melko nopeasti ja hyppää sitten pois päältä. Sen saa päälle uudestaan, mutta hyppää herkemmin aina vain pois. Kohta on 4-lovinen laatikko käytössä.
Takuuseen vain.
Kannattaa varmaan pitää huolta, että nopeutta on riittävästi ennenkuin tarjoaa viitosvaihdetta. Liian pienillä kierroksilla nuo rasituksen kasvavat rajusti.
Se on sellainen pienen sillipurkin kokoinen, kuluu melko nopeasti ja hyppää sitten pois päältä. Sen saa päälle uudestaan, mutta hyppää herkemmin aina vain pois. Kohta on 4-lovinen laatikko käytössä.
Takuuseen vain.
"Hiukan" vanhentunutta tietoa. Tuo vika oli ensimmäisissä, 90-luvun alun Primeroissa, mutta tehdas korjasi laatikon uudempiin malleihin kestäväksi.
Taitaa olla samanlainen "urbaanilegenda", joka vaivasi Volkswagenia vuosikymmeniä: väitettiin, että moniasteöljy ei sovi Volkkareihin. Syynä oli, että VW Kuplan moottoreissa ilmeni moottorivaurioita ensimmäisten moniasteöljyjen kanssa. Öljy-yhtiö ja VW syyttivät asiasta toisiaan, "syyllistä" ei koskaan löytynyt, ja uudempien Volkkareiden moottoreissa ei ongelmia enää esiintynyt. Mutta kansa muisti.