307:n takaisinkutsut jatkuu

2 kommenttia

Edellisen kerran saattoi ennen kesäkuuta 2003 valmistetuissa 307:ssa esiintyä ohjaustehostimen sähköliitoksissa korroosiota, joka saattoi aiheuttaa savunmuodostusta ja joskus harvoin tulipalon.

Samankaltaiset ongelmat on nyt havaittu ABS-jarrujen yhteydessä. Näihin sähköliitoksiin on mahdollista päästä vettä sisään, ja aiheuttaa oikosulun. Mikäli näin käy, lakkaa ABS-toiminto, jarrut eivät silti lakkaa toimimasta. Kaikki 307:t ilman ESP-toimintoa kutsutaan uudestaan tarkastukseen. Sinänsä hienosti hoidettu Peugeotilta.

Alkaako vähitellen elektroniikan reistaileminen siellä sun täällä. Edellytykset olisivat suolaliemiteillä tähän hyvin olemassa.

  
  • http://www.maanauto.fi/main.cfm?p=29579&a=29596&documentid=3219

    Hesarissa mainittiin takaisinkutsuttavia olevan n. 12 600 kpl.

    Kyllähän pohjoismaalaiset olosuhteet lisäävät haastetta komponenttien suojaamiselle. Aika hyvin autotehtaat ovat kuitenkin onnistuneet, tälläisiä kömmähdyksiä on kuitenkin aika vähän.

    Sinänsä tämäntyyppisiltä korroosio-ongelmilta ei suojaa kuin sähköliitosten parempi kotelointi.

      
  • Juuri kun meinasin tunnustaa, että se 307 pösö on SW-versiona melko söpö :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit