Onkelmia käytetyn takuussa

1 kommentti

Tervehdys
Nyt on käsi syvällä ....ssa. V 70 takuu korjauksessa onkelmia. Näyttää siltä että joudun turvautumaan asianajaja apuun. Kuka mahtaisi olla pätevä asianajaja käytetyn auton takuukorjaus asioissa. Varsinais-suomessa asustellaan joten mielellään täältä seudulta. Olisi kiva kuulla muiden kertomuksia käytetyn auton kaupassa olleista takuu ongelmista.


Auto on ostettu liikkeestä. Elikkäs automaattilaatikkosta hävis kolmosvaihde öljyn vaihdon yhteydessä.(vaihdettiin itse juottamalla, on varmasti oikeat öljyt) Ennen öljynvaihtoa kolmonen pätki kylmänä. Pekka Nätkin Porista sanoi että ko. auton vaihteistolle hän ei pysty tekemään mitään (ei saa varaosia AW 50-5 automaatti). Auto vietiin merkkikorjaamolle jossa ilmoitettiin että, vaihteiston venttiilistö on mekaanisesti rikki ja se täytyy uusia, samalla sanottiin että, vaihteisto on todennäköisesti saanut myös siipeensä ja täytyisi vaihtaa. Tämän kuultuaa myyjä ehdotti että, kokeillaan korjata vika öljyjä vaihtamalla. En suostunut tähän vaan tein kirjallisen vaatimuksen myyjälle että vika on korjattava merkkiliikkeen ohjeiden mukaan. Tämän jälkeen myyjä oli vienyt auton pois ilmoittamatta minulle Citroen liikkeeseen aikomuksena irroittaa vaihdelaatikkon siellä ja viedä sitten Green-x:lle Humppilaan. En suostunut tähänkään. Nyt myyjä ehdotti että auto viedään Green-X:ään ja tutkitaan siellä uudestaan ja korjaus myös tultaisiin suorittamaan siellä. Minulta on mennyt usko myyjään ja epäilen että Green-x ei osaa korjata AW 50-5 automaattilaatikkoa. Myyjä ei ole vielä antanut vastausta kirjalliseen vaatimukseen ja jos en sitä saa 17.6 mennessä harkitsen vahvasti asianajajan käyttöä.

  
  • Jos myyjä kuitenkin tulee asiassa vastaan, niin ehdota vaikka, että firma Green-X ? asentaa toisen takuukorjatun laatikon tilalle. Onhan noita kolaroituja Volvoja. Tai ota Keltainen Pörssi käteen ja soita itse liikkeet jotka autovaraosa sivuilla mainostavat pilvin pimein vaikka mitä. Sitten sovit myyjäliikkeen kanssa homman. Jos viet asian heti käräjille, se kyllä pitkittyy, ja lopputulos voi olla aika laiha.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit