Onko kokemusta, kuinka kestää? Tyypillisimmät viat, ja onko korjauttaminen kallista, tai korjaaminen vaikeaa? Saksasta saa käyettyjä laatikoita halvalla, miten suomesta?
Transporterissa on ainakin pahasti ongelmia automaatin kanssa, taksikuskit (hurjat 2kpl) kertoi että vaihdelaatikko on vaihdettu useampaan kertaan. Sukulaismieheni kertoi jokin aika sitten että hänellä on ollut ongelmia Transporterissa automaatin kans... (siis vikoja) Henkilöautomalleista en tiedä ne ovat varmasti asia erikseen tai ainakin toivottavasti...
Volkswagen valmistaa itse automaattilaatikkonsa. Monet autonvalmistajat käyttävät eri valmistajien tuotteita, kuten Borg-Warner, ZF jne. Automaatin korjaaminen on vaikea. Se on ehdottomasti ammattilaisen tehtävä, vaatii erityisosaamista ja työkaluja. Jos automaatti jostain kumman syystä hajoaisi, asennetaan kunnostettu vaihtolaatikko tilalle, ja korjaajalle jää hajonnut laatikko. Tämä on halvin ja yleisin tapa toimia. "Nyrkkipaja" ei välttämättä osaa kertoa automaatin vikaa, voi hyvinkin olla vain säädöissä. Öljynsuodatin on automaatissa vaihdettava 40-80 tkm välein, se on halpa värkki, alle 10. Ilmoituksia löytyy Keltainen Pörssi lehdestä, V8-Magazine, ja varmaan kaikista GTi ym. lehdistä. Pörssissä kuitenkin eniten.
Taksikuskit ajelevat erittäin paljon ja ajelevat paljon kovaa kaupunkiajoa. Joten minusta se kertoo jo paljon kun taksikuskeilla on mennyt useampi "automaattiloota". Ja lisäksi tuttavallanikin on mennyt eli tuskin se on kovinkaan harvinaista.
Transporterissa on ainakin pahasti ongelmia automaatin kanssa, taksikuskit (hurjat 2kpl) kertoi että vaihdelaatikko on vaihdettu useampaan kertaan.
Sukulaismieheni kertoi jokin aika sitten että hänellä on ollut ongelmia Transporterissa automaatin kans... (siis vikoja)
Henkilöautomalleista en tiedä ne ovat varmasti asia erikseen tai ainakin toivottavasti...
Volkswagen valmistaa itse automaattilaatikkonsa. Monet autonvalmistajat käyttävät eri valmistajien tuotteita, kuten Borg-Warner, ZF jne.
Automaatin korjaaminen on vaikea. Se on ehdottomasti ammattilaisen tehtävä, vaatii erityisosaamista ja työkaluja.
Jos automaatti jostain kumman syystä hajoaisi, asennetaan kunnostettu vaihtolaatikko tilalle, ja korjaajalle jää hajonnut laatikko. Tämä on halvin ja yleisin tapa toimia. "Nyrkkipaja" ei välttämättä osaa kertoa automaatin vikaa, voi hyvinkin olla vain säädöissä. Öljynsuodatin on automaatissa vaihdettava 40-80 tkm välein, se on halpa värkki, alle 10.
Ilmoituksia löytyy Keltainen Pörssi lehdestä, V8-Magazine, ja varmaan kaikista GTi ym. lehdistä. Pörssissä kuitenkin eniten.
2002 mallinen tiptronic volkkarissa ja yli 120,000 km mittarissa, ei vielä mitään raportoitavaa.......
Taksikuskit ajelevat erittäin paljon ja ajelevat paljon kovaa kaupunkiajoa. Joten minusta se kertoo jo paljon kun taksikuskeilla on mennyt useampi "automaattiloota". Ja lisäksi tuttavallanikin on mennyt eli tuskin se on kovinkaan harvinaista.