Autovaha ?

6 kommenttia

Kumpi on mielestänne parempi/helpompi/kestävämpi vaha Korrek vai Autoglym...

  
  • parempi/helpompi/kestävämpi

    Paras on se joka sisältää runsaasti karnaubavahaa. Helpoin käsitellä se ei ole, suorastaan kirkkovenemäinen. Erittäin kestävä, varsinkin kun vahaa pelkällä karnaubavahalla.

      
  • Itse olen käyttänyt pelkästään Autoglymiä siitä asti kun ensi kerran kokeilin sitä. Äärimmäisen helppokäyttöinen ja antaa todella hyvän ja kestävän kiillon.

      
  • Ruotsin Auto Motor und Sport -lehti on viime vuonna testannut autovahoja. Kaikki vahat eivät ole Suomen markkinoilla myynnissä, ja osaa myydään eri nimellä. Puhdistavat vahat ovat tässä pdf-tiedostossa omana ryhmänään: http://www.automotorsport.se/uploaded/document/2003/12/2/vax_fakta.pdf

      
  • Itse olen Korrekin kannalla. Olen nyt käyttänyt sekä Korrekin "uuden auton" vahaa (uudelle autolle) ja TFX kestovahaa (muutaman vuoden vanhalle autolle). Molemmilla saa erinomaista jälkeä. Tuota autoglymiä kokeilin viime vuonna (kultainen ja punainen purkki) mutta mielestäni sitä on hehkutettu ihan liikaa, ei yhtään sen parempi kuin Korrek, sellaista vetistä litkua ja kestävyyskin on aika huono.

    Turtlen vahoja en ole vielä kokeillut, kenelläkään niistä kokemusta (varsinkin turtlen se "perus" virheä purkki)? Voikohan sellaista laittaa tuliterän auton päälle?

      
  • Netissä on mielenkiintoista tietoa Teflon (PTFE)-vahoista.
    Du Pontin (Teflon-tavaramerkin haltija) edustaja on jo v. 1986 todennut, että fluoripolymeereistä ei ole mitään hyötyä autovahoissa.
    Teflon pitäisi kuumentaa lähes 400 celsiusasteeseen (700 Fahrenheit-asteeseen), ennen kuin se alkaisi toimia:
    http://www.pts106.com/Teflon.htm
    Niinpä nk. Teflon-vahojen PTFE-pitoisuus lienee lähinnä nimellinen, jotta Teflonin mainetta voi käyttää myyntivalttina. Erikoista on, että nykyään myydään nk. Teflon-vahoja joillakin markkinoilla myös Du Pont -nimellä. Kun kerran kaupaksi käy, "hullu ei ole se joka myy, vaan se joka ostaa" No, on minullakin teflonvahapurkki, niin että vipuun on menty.

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 18.07.2004 klo 19:32]
      
  • TV-Shopin vaha on paras :wink: ! Testin YLIVOIMAISESTI HUONOIN ja maksoi ainakin viisi kertaa enemmän. :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit