Kiinnostaa kilometrimäärät joita turboilla ajetaan ennenkuin koneelle tarvii tehdä jotain. Mitenhä on laita esimerkiksi Subaru Imprezan kanssa.
Näitähän on ollut Suomessa liikenteessä jo niin kauan että kokemuksia
lauenneista koneista on kertynyt. Kertoilkaa,kiitos
Kun huolto-ohjelmaa noudattaa ja kuumana ei mene sammuttamaan niin varmasti kestää niinkauna kuin viitsit autolla ajaa. Muu auto loppuu ympäriltä ennemmin.
Eli tiedätkin varmaan, että turbon voitelu on ensisijaisen tärkeää, eli ei pidä lehteä heti kylmänä kierrättämään tappiin asti (kuten ei muillakaan moottoreilla), eikä sammuttaa konetta välittömästi maaliintulon (=kovan ajon+pysähtymisen) jälkeen. Mielummin ajelee viimeiset kilometrit rauhallisesti. Huollot ajallaa+maalaisjärkeä kehiin, niin "mikäs sen turbokoneen hajottaisi" (-vanha Keravalainen sananparsi..)