Kysynkin nyt joltain tietävältä, että mitkä mahtaa olla näiden koneiden tekniset erot ? Molemmathan ovat saman kokoiset (1995ccm), mutta teho ja vääntö lukemissa on ainakin eroa.
Tarkoituksena olisi tilailla toinen noista autoista ja olisi vaan kiva tietää, että pystyykö tuon "pienemmän" tehot nostamaan softan vaihdolla suuremmiksi tai jopa samoiksi "isomman" kanssa
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=004&model=001
Katsos tuolta, pitäis löytyy aika hyvin tiedot
Paitsi, että E90 318i:tä Tuulilasin (tai TM:n sivut eivät vielä tunne). 1-sarjassa samat koneet ovat tietenkin käytössä.
Alkuperäiseen kysymykseen:
Kysynkin nyt joltain tietävältä, että mitkä mahtaa olla näiden koneiden tekniset erot ? Molemmathan ovat saman kokoiset (1995ccm), mutta teho ja vääntö lukemissa on ainakin eroa.
Tarkoituksena olisi tilailla toinen noista autoista ja olisi vaan kiva tietää, että pystyykö tuon "pienemmän" tehot nostamaan softan vaihdolla suuremmiksi tai jopa samoiksi "isomman" kanssa
Todennäköisesti erot rajoittuvat softaan. Minä en ainakaan ole nähnyt kyllin yksityiskohtaisia speksejä koneista, että teknisiä muita eroja löytyisi. Kaksilitraisten dieselkoneiden (x18d ja x20d) välillähän on ollut tehon lisäksi erona ollut tasapainotusakselit. Pikaisen googlauksen perusteella 118i:hin ei toistaiseksi ole tarjolla softausta, joka nostaisi tehon tuonne 110 kW:iin.
Tarkoituksena olisi tilailla toinen noista autoista ja olisi vaan kiva tietää, että pystyykö tuon "pienemmän" tehot nostamaan softan vaihdolla suuremmiksi tai jopa samoiksi "isomman" kanssa
Tuossa hintaluokassa ei muutaman tonnin takia kannattaisi ruveta jekkuilemaan. Esim. 1-sarjassa hinnan ero n 3teur, joka on mielestäni naurettavan vähän kokonaishintaan nähden.
Onhan noissa x18 ja x20 pieniä varuste eroja, kuten sähkölasit takana. Sillä selittyy osa hinnasta, mutta kun ajattelin tutkia asiaa vähän perusteellisemmin ettei sitten jälkeenpäin ala harmittamaan.
Ja saahan tuolla muutamalla tuhannella eurolla jo ostettua kivoja varusteita