Omassa autossa, käsiohjatulla Eberillä käyttöpäiviä noin tuhannen luokkaa ja aina tulilla vähintään 30 min eli riittävästi terveen laitteen ylläpitoon. Ensimmäinen korjaus 270.000 km kohdalla eli itse vaihdettiin hehku, puhallin ja hyörystin. 230 euroa ja tunti töitä. Oireili eli savutti, ei startannut eikä palanut kuin 5 min välillä. Helpointa vaihtaa kaikki vikaan liittyvät kuin alkaa arvailemaan että onko ilma, hehku vai hyörystin kun aiheuttaa savuttamista. Laitteet on aivan yksinkertaisia Lego-palikoita jonka osaa korjata kuka vain.
Huollot eivät osaa, niitä ei kiinnosta eikä ne halua tutkia, mikä vehjettä vaivaa. Paljon helpompaa sanoa 8x päivässä "osta uusi" kuin opetella laite, tutkia jokainen mikä siinä on vikana, laittaa auto asiakkaalle viikoksi ajoon vesiletkut nollattuna kunnes varaosat tulee jne jne jne.
No itsehän en tuosta korjauksen kalleudesta johtuen viitsi asennuttaa omaan Eberiini kelloa, kun ei tiedä milloin se Eberi pärähtää kappaleiksi. Itse en ole tullut korjailleeksi tuollaisia, joten liikkeeseen pitäisi kuitenkin viedä. Kellon asennus maksaa n. 800 euroa, mikä on aika kallis hinta mielestäni kellosta. Sitten jos siihen Eberiin tulee joku vika, joka korjaamossa todetaan korjauskelvottomaksi niin jo on taas 1,5 tonnia rahaa selällään un asennetaan uusi, toimiva Eberi sen kellon seuraksi.
No ainakin oman piirini kokemuksella sanoisin, että tehdasasenteisissa on enemmän häikkää kuin jälkiasenteisissa!
Omassa autossa, käsiohjatulla Eberillä käyttöpäiviä noin tuhannen luokkaa ja aina tulilla vähintään 30 min eli riittävästi terveen laitteen ylläpitoon. Ensimmäinen korjaus 270.000 km kohdalla eli itse vaihdettiin hehku, puhallin ja hyörystin. 230 euroa ja tunti töitä. Oireili eli savutti, ei startannut eikä palanut kuin 5 min välillä. Helpointa vaihtaa kaikki vikaan liittyvät kuin alkaa arvailemaan että onko ilma, hehku vai hyörystin kun aiheuttaa savuttamista. Laitteet on aivan yksinkertaisia Lego-palikoita jonka osaa korjata kuka vain.
Huollot eivät osaa, niitä ei kiinnosta eikä ne halua tutkia, mikä vehjettä vaivaa. Paljon helpompaa sanoa 8x päivässä "osta uusi" kuin opetella laite, tutkia jokainen mikä siinä on vikana, laittaa auto asiakkaalle viikoksi ajoon vesiletkut nollattuna kunnes varaosat tulee jne jne jne.
No itsehän en tuosta korjauksen kalleudesta johtuen viitsi asennuttaa omaan Eberiini kelloa, kun ei tiedä milloin se Eberi pärähtää kappaleiksi. Itse en ole tullut korjailleeksi tuollaisia, joten liikkeeseen pitäisi kuitenkin viedä. Kellon asennus maksaa n. 800 euroa, mikä on aika kallis hinta mielestäni kellosta. Sitten jos siihen Eberiin tulee joku vika, joka korjaamossa todetaan korjauskelvottomaksi niin jo on taas 1,5 tonnia rahaa selällään un asennetaan uusi, toimiva Eberi sen kellon seuraksi.