Mikäs on nettiraadin käsitys tuulilasin turvaurista? Itsellä on yhdessä autossa urat olleet ja jäi ihan mukava tuntuma niistä, joten harkitsen urien laittamista nykyiseenkin autoon. Onkohan urissa laatueroja; kuka tekee ja minkälaiset.
Taannoisessa kokokumisia pyyhkijänsulkia koskevassa keskustelussa en antanut kovin mairittelevia arvioita oman kulkupelini täristävistä lakupötköpyyhkijöistä. Vaan annas olla, viime viikolla keskelle tuulilasia napsahti oikein mallikelpoinen häränsilmä-kiveniskemä. Paikkautin iskemän paikallisen Prisman parkkihallissa päivystävällä tuulilasinkorjaajalla, joka tyrkytti paikkauksen oheen turvauria tarjoushintaan. Tartuin tarjoukseen, teetin urat ja pahus soikoon, eipä ole enää valittamista sulkien suhteen: täristys lakkasi saman tien. Urat ovat ns. tuplaurat.
Pelkkiä hyviä kokemuksia. Sulat liikkuvat hyvin, eivät jätä raitoja tuulilasiin. Haastavin tilanne on talvella, n. -5 pakkasta, tie on juuri suolattu, ajat rekan perässä. Siinä tilanteessa turvaurat ehkä näyttävät parhaiten kyntensä, vettä ei tarvitse yhtä paljon kuin ilman uria.
Tuulilasi ei ole muuten kertaakaan halennut jos on turvaurat. Ilman uria olevat tuulilasti ovat nastan tms. takia joskus alhaalta halenneet. Poistaakohan ura tiettyjä jännityksiä tuulilasista ?
Minulla on ollut 4 autossa aina 80-luvulta asti aina turvaurat ja olen ollut tyytyväinen. Jonkun autolehden taannoisen testin mukaan, ei niistä ollutkaan selkeätä hyötyä.
Viimeisimpään autooni kokeeksi en sitten ottanutkaan uria. En ole huomannut mitään erityistä. Toisaalta ruikin aina reilusti vettä lasille ja vaihdan sulat ajoissa.
Tuore kokemus turvaurista. Ensin ostin uudet sulat, tottumuksesta Boschit, ja seuraavana päivänä laitatin turvaurat (kaksi rantua/sulka). Ilma oli sellaista tuhrua, pyyhkijöitä piti käyttää silloin tällöin. Turvaurat paransivat huomattavasti kertapyyhkäisyn tulosta. Kannatan turvauria, myös aiempi kokemus oli positiivinen!
Taannoisessa kokokumisia pyyhkijänsulkia koskevassa keskustelussa en antanut kovin mairittelevia arvioita oman kulkupelini täristävistä lakupötköpyyhkijöistä. Vaan annas olla, viime viikolla keskelle tuulilasia napsahti oikein mallikelpoinen häränsilmä-kiveniskemä. Paikkautin iskemän paikallisen Prisman parkkihallissa päivystävällä tuulilasinkorjaajalla, joka tyrkytti paikkauksen oheen turvauria tarjoushintaan. Tartuin tarjoukseen, teetin urat ja pahus soikoon, eipä ole enää valittamista sulkien suhteen: täristys lakkasi saman tien. Urat ovat ns. tuplaurat.
Pelkkiä hyviä kokemuksia.
Sulat liikkuvat hyvin, eivät jätä raitoja tuulilasiin.
Haastavin tilanne on talvella, n. -5 pakkasta, tie on juuri suolattu, ajat rekan perässä. Siinä tilanteessa turvaurat ehkä näyttävät parhaiten kyntensä, vettä ei tarvitse yhtä paljon kuin ilman uria.
Tuulilasi ei ole muuten kertaakaan halennut jos on turvaurat. Ilman uria olevat tuulilasti ovat nastan tms. takia joskus alhaalta halenneet. Poistaakohan ura tiettyjä jännityksiä tuulilasista ?
Mielenkiintoisia kokemuksia teillä... (siis ihan oikeasti).
Minulla on ollut 4 autossa aina 80-luvulta asti aina turvaurat ja olen ollut tyytyväinen. Jonkun autolehden taannoisen testin mukaan, ei niistä ollutkaan selkeätä hyötyä.
Viimeisimpään autooni kokeeksi en sitten ottanutkaan uria. En ole huomannut mitään erityistä. Toisaalta ruikin aina reilusti vettä lasille ja vaihdan sulat ajoissa.
Lisää näkökulmia, kiitos.
Tuore kokemus turvaurista.
Ensin ostin uudet sulat, tottumuksesta Boschit, ja seuraavana päivänä laitatin turvaurat (kaksi rantua/sulka).
Ilma oli sellaista tuhrua, pyyhkijöitä piti käyttää silloin tällöin. Turvaurat paransivat huomattavasti kertapyyhkäisyn tulosta.
Kannatan turvauria, myös aiempi kokemus oli positiivinen!