Tekninen yhteenliittymä

3 kommenttia

Jonkun verran joudun muuttamaan omia veikkauksiani hybriiditekniikan käyttöönoton osuudesta Euroopassa lähitulevaisuudesta.
BMW, GM sekä Daimler-Chrysler ovat liittoutuneet yhteen hybriidiajoneuvotekniikan ja -autojen tuomisesta markkinoille. Ilmeisesti Euroopan puolella tullaan asia toteuttamaan dieseltekniikalla pienemmän kulutuksen takia, ja ehkä suurien dieselpuolen investointien sekä -suosion ansiosta. Saa nähdä? Opel esitti dieselhybriditutkielman jonka linkitin joskus talvella tänne.
www.automotorundsport.de/news/fotoshows/opel_astra_diesel_hybrid.73889.htm Valmis järjestelmä sekä auto tämän mukaan.

Järjestelmä kulkisi nimellä Two-Mode Hybridi"tekniikka".

www.automotorundsport.de/news/wirtschaft/bmw_gm_daimler_chrysler_hybridpartner.90706.htm

Tämä järjestelmä yhdistettynä biodieseliin, voi hyvinkin vaikuttaa raakaöljyn hinnan laskuun, tai estää sen karkaamista älyttömyyksiin, koska valmius on raakaöljyn riippumattomuuteen sekä Euroopassa ja USA:ssa. Joten viljellään Suomessa edelleen vain sokerijuurikkaita ja muita öljykasveja joita olen täällä tuonut keskusteluissa esille. Maaseudun ei tarvitse muuttaa leivän perässä kaupunkeihin kuten Kiinassa!

[SixPack muokkasi tätä viestiä 22.09.2005 klo 21:47]
  
  • Kannatan lämpimästi biodieselin kehittämistä.
    Pieni korjaus SixPackille ;sokerijuurikas ei ole öljykasvi.Mutta sattuuhan sitä,auringossakin on pilkkuja!
    Jatka vain erilaisten kiinnostavien linkkien hakua ja kerro meille tyhmemmillekin , itse en paljon ehdi muuta kuin linkkisi lukemaan.
    Mitenkähän sais jonkun "pisaralla pisimmälle" porukan innostumaan dieselistä?
    Ja ihan toteuttamiskelpoinen vois olla joku aatun aikoinaan linjaama volkkari mutta toteutettuna viimeisimmällä dieseltekniikalla ja automaattisella vaihteistolla ja tottakai pitää hyödyntää kaikki mahdollinen turvatieto korissa.Kukahan ehtii ensiksi?

      
  • Sokerijuurikkaasta voi kuitenkin tehdä bioetanolia! :sunglasses:

      
  • Summa summarum : biopolttoaineille öljyinä ja etanoleina ja mitä nyt sitten ovatkaan on selkeä tilaus muuallakin kuin Suomessa ja meillä.
    Kukaan tuskin pitäisi pahana jos onnistuttaisiin kotimaisista raakaaineista kehittämään polttoaine joka kelpaisi kaikille (dieseleihin ja bensakoneisiin) tai miksei päinvastoin moottori joka olisi kaikkiruokainen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit