Vaikka minulla ollut mazda5 auto 2tuntia kovillapakkasilla lohkossa niin kytkin on aivan älyttömän jäykkä samoin ohjaus. Ei ollut vanhassa autossa tuota ongelmaa joka oli nissan almera vm97
Mistä lähtien lohkolämmitin tai edes sisätilalämmitin on noita vetreyttänyt? Tehojen täytyy olla poikkeuksellisia tai auton rakenteen samoin jos noilla on mitään vaikutusta ennen suven koittamista.
Yleensä uudet autot ja -mallit toimivat vetreämmin myös kireässä pakkasessa, mutta poikkeuksiakin voi olla. Kaikki tietysti lämpenevät lähemmäs normaalia matkaa tehdessä, minkä ei useinkaan tarvitse olla montaa kymmentä metriä esim. manuaalivaihteenvalitsimen puolesta.
[mikahe muokkasi tätä viestiä 09.02.2007 klo 21:46]
En ole satavarma, mutta eikö almera ole sähkötehostimella ja mazda5 hydraulisella.
Mistä lähtien lohkolämmitin tai edes sisätilalämmitin on noita vetreyttänyt? Tehojen täytyy olla poikkeuksellisia tai auton rakenteen samoin jos noilla on mitään vaikutusta ennen suven koittamista.
Yleensä uudet autot ja -mallit toimivat vetreämmin myös kireässä pakkasessa, mutta poikkeuksiakin voi olla. Kaikki tietysti lämpenevät lähemmäs normaalia matkaa tehdessä, minkä ei useinkaan tarvitse olla montaa kymmentä metriä esim. manuaalivaihteenvalitsimen puolesta.
Almerassakin on hydraulinen tehostin. Sen sijaan kytkin taitaa olla vaijerilla ja sehän ei pakkasesta piittaa nestekytkimen tavoin.
Kyllä kait sitä nestekytkintäkin vaijeri käyttää, tai sitten tuo omani on erilainen kuin yleensä.