Onko saksalaiset nelivetoautot ja nelivetotekniikka kestävyydeltään niin surkeaa mitä olen kuullut ja myös nähnyt? ja onko japanilaiset nelivetoautot nelivedon osalta kestävämpiä ja parempia kuin muut. nimittäin aikoinaan oli audi 100 ja 200 nelivetomalleissa useissa autoissa erilaisia vikoja nelivedossa ja useammissa koko nelivetotekniikka levähti totaalisesti (esim entisen pomon 100 quatro oli jatkuvasti pajalla) ja sama koskee neloskopan famari ja hactback golfeja jossa niitä on kanssa ollut jonkin verran ja tutulleni kävi äskettäin niin että golf farmarista levisi täysin varoittamatta koko nelivetojärjestelmä eli se ei enään toiminut ja korjaus olis maksanut kuulemma yli 20.000 mummonmarkkaa. Opel Vectra A oli aikanaan kanssa ihan susi (opel korjaaja sanoi!) nelivetotekniikan osalta. vuosina 87-92 valmistettiin 2-litraista nelivetovectraa ja muutamalla tutulla oli semmoinen ja neliveto niistä petti. opelin neliveto oli vissiin jatkuva neliveto. kuitenkin niitä pamahti vähän väliä ja siksi valmistus loppui ennen seuraavan korin tuloa kun sitä nelivetoa ei saatu kestämään.