VW 2,5 TDIvm-04 96 kw murheet, normaalia?

1 kommentti

Auto huollettu merkkiliikkeessä 15 tonnin välein, öljyinä Castroilin longlife SLX 0W30 (kuin päärynä limsaa näöltään). Auton takuu aika oli kaksi vuotta, loppui 5.05.2006. Normaali huolto suoritettiin 91 tuhannessa 7.09-06 ja sitten alkaa tapahtua!!
Lokakuun alussa 93 tuhannessa menee TURBO, kuulema nämä säätyvä rakenteiset ei aina kestä?? Maksettavaa jäi n. 500 €, liike tuli 50 % vastaan.
Marraskuussa 98 tuhannessa katoaa jäähdytys neste...mutta ei ulospäin vaan öljytilaan ja taas lavetilla korjaamolle. Vika selviää vesipumpuksi, jota voitelee myös moottori öljy ja on kuulema suunittelijalla jäänyt maanantaipäivän ideaksi k:open_mouth: rakenne. Tällä kertaa liike tuli taas vastaan, mutta maksettavaa jäi taas melkein 500€. Seuraavaksi menee ilmeisesti vaihtoon etu mcperssoneitten laakerit, käännettäessä ohjausta kuuluu älytön meteli ja kierrejousi kääntyy nykien. Onko vastaavia kokemuksia? Laitan laskun maahantuojalle, liitteineen!? Edellisillä VWpakuilla ajettiin satoja tuhansia, kuluina vaan "normaalit" asiat.

  
  • Noista vesipumppuongelmista olen kuullut muualtakin ja turboja on mennyt ainakin 1,9TDI-koneissa, mutta en ole aiemmin kuullut, että noissa pakuissakin... Sen sijaan ainakin T4-mallissa raidepäät ja pallonivelet kuluivat turhan nopeasti.

    Voisikin vain sanoa, että miksiköhän Toyotan suosio pysyy...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit