Enpä löytänyt pienen etsintäoperaation päätteeksi tietoa siitä mitenkä/minkälaisen direktiivin mukaan nuo eu-kulutus lukemat määräytyvät. Ts. mitenkä sitä autoa ilmeisemmin siinä rullilla tarkemmin pyöritellään?
Eu-maantiekulutus Eu-maantiekulutus on niin ikään mitattu tyyppihyväksyntätesteissä, ajosykli simuloi maantieajoa, jonka pituus on 7,1 km.
Eu-kaupunkikulutus Eu-kaupunkikulutus on tyyppihyväksyntätesteissä mitattu arvo, joka on saatu kaupunkiajoa simuloivassa 4,05 km pituisessa mittausajossa.
Eu-yhdistetty kulutus Eu-yhdistetty kulutus on edellisten yhdistelmä. Koska ajosyklit ovat eri pituiset, kyseessä ei ole lukujen suora keskiarvo. Kaupunkikulutuksen osuus on n. 36 % lukemasta.
Jep,
Minkähänlaista ajosuoritetta noilla lenkeillä sitten tarkemmin mahdetaan simuloida. Useinhan esim tm:ssä/autolehdissä on toistunut luku 86km/h keskinopeus. Tuo tyyppihyväksyntätesti oli ilmeisemmin ihan kotimainen.
Perustietoa tästä: http://tietopalvelu.ake.fi/fi/co2/co2tietoluettelo.html
Eu-maantiekulutus
Eu-maantiekulutus on niin ikään mitattu tyyppihyväksyntätesteissä, ajosykli simuloi maantieajoa, jonka pituus on 7,1 km.
Eu-kaupunkikulutus
Eu-kaupunkikulutus on tyyppihyväksyntätesteissä mitattu arvo, joka on saatu kaupunkiajoa simuloivassa 4,05 km pituisessa mittausajossa.
Eu-yhdistetty kulutus
Eu-yhdistetty kulutus on edellisten yhdistelmä. Koska ajosyklit ovat eri pituiset, kyseessä ei ole lukujen suora keskiarvo. Kaupunkikulutuksen osuus on n. 36 % lukemasta.
Jep,
Minkähänlaista ajosuoritetta noilla lenkeillä sitten tarkemmin mahdetaan simuloida. Useinhan esim tm:ssä/autolehdissä on toistunut luku 86km/h keskinopeus. Tuo tyyppihyväksyntätesti oli ilmeisemmin ihan kotimainen.