Valojen suuntaus on syytä tarkistaa aina vaihdon jälkeen, oli xenonit tai ei, eli tuliko asennusvirheitä. Jossakin TM 2004-loppuvuoden numerossa oli ilmeisesti juttua siitä, kuinka yllättävän nopeasti ainakin ensimmäisten xenon-valojen teho hiipuu. Siinä ei taidettu mitenkään suositella omatoimista vaihtoa, mikä on tehty erittäin hankalaksi monissa uudehkoissa autoissa muillekin valaisintyypeille.
Jollei ole ihan varma mitä on tekemässä, kannattaa jättää tekemättä. Xenoneissa käytettävä jännite on tuhansia voltteja, jonka saa takuu varmasti sormilleen, jos tekee väärin. Tuollaisen jännitteen äkillinen purkautuminen väärään paikkaan herkän nykyauton sähköhimmeleihin saa hintavaa tuhoa aikaan.
Ilmeisesti siis polttimoiden vaihto eikä umpioiden... ?
Akku irti.
Valokatkaisin päälle ja pois.
Polttimot vaihda.
Kytke akku.
Kalibroi sähkölaitteet. (Lasit, kellot yms ->ohjekirja)
Valokatkaisin päälle ja pois.
Polttimot vaihda.
Kytke akku.
Kalibroi sähkölaitteet. (Lasit, kellot yms ->ohjekirja)
Valojen suuntaus on syytä tarkistaa aina vaihdon jälkeen, oli xenonit tai ei, eli tuliko asennusvirheitä. Jossakin TM 2004-loppuvuoden numerossa oli ilmeisesti juttua siitä, kuinka yllättävän nopeasti ainakin ensimmäisten xenon-valojen teho hiipuu. Siinä ei taidettu mitenkään suositella omatoimista vaihtoa, mikä on tehty erittäin hankalaksi monissa uudehkoissa autoissa muillekin valaisintyypeille.
Jollei ole ihan varma mitä on tekemässä, kannattaa jättää tekemättä. Xenoneissa käytettävä jännite on tuhansia voltteja, jonka saa takuu varmasti sormilleen, jos tekee väärin. Tuollaisen jännitteen äkillinen purkautuminen väärään paikkaan herkän nykyauton sähköhimmeleihin saa hintavaa tuhoa aikaan.