Toin marraskuun puolella A6 2,5 TDI avantin suomeen ja kaikki on toiminu kuin unelma, siis tähän asti. Auto kesti ensimmäisen kovien pakkasten aallon, mutta nyt ei enään lähtenytkään käyntiin, kun oli pari päivää pihassa pakkasten armoilla.
Onko kellään kokemusta, että olisko kenties polttoaineensyöttö jäätynyt koska akussa ei ole mitään vikaa? Oon kuullut että näihin keskieuroopasta tulleille autoille on tehty jotain tämän ongelman korjaamiseksi. Toinen vaihtoehto vois varmaankin olla se et hehkutuksessa mättää ( tulppien vaihto)
Siis viisaammat auttakaa! Kiitokset jo etukäteen.
Onko kellään kokemusta, että olisko kenties polttoaineensyöttö jäätynyt koska akussa ei ole mitään vikaa? Oon kuullut että näihin keskieuroopasta tulleille autoille on tehty jotain tämän ongelman korjaamiseksi. Toinen vaihtoehto vois varmaankin olla se et hehkutuksessa mättää ( tulppien vaihto)
Siis viisaammat auttakaa! Kiitokset jo etukäteen.
Siis pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt eikä edes "luvannut".
Diesel koneet on yleensä aika varmoja lähteen käyntiin kunhan pari perusasiaa on OK eli hehkutus toimii ja polttoainetta tulee.
- itse voi tsekata hehkutulppien kuntoa (kerron ihan yleisellä tasolla, en tunne VAG TDI) ottamalla liittimen hehkutulpan päästä irti ja kytkemällä akun plussasta irtojohdolla hehkutulppaan virtaa. Kun johdolla vähän "räpyttää" niin kunnossa oleva tulppa aiheuttaa kipinöintiä siihen johtoon. Jos piiri on poikki eli tulppa rikki, niin mitään silminnähtävää ei tapahdu.
- tankissa varmasti ainetta?
- polttoainesuodin vaihdettu? Ilmat ollut sellaisia että voi olla kondensoitunut vesi jäätynyt suodattimeen.
Jos sahasit akun tyhjäksi, laita lataukseen koska voi jäätyä lähes tyhjänä.
Siis pyöritti hyvin, mutta ei käynnistynyt eikä edes "luvannut".
Diesel koneet on yleensä aika varmoja lähteen käyntiin kunhan pari perusasiaa on OK eli hehkutus toimii ja polttoainetta tulee.
- itse voi tsekata hehkutulppien kuntoa (kerron ihan yleisellä tasolla, en tunne VAG TDI) ottamalla liittimen hehkutulpan päästä irti ja kytkemällä akun plussasta irtojohdolla hehkutulppaan virtaa. Kun johdolla vähän "räpyttää" niin kunnossa oleva tulppa aiheuttaa kipinöintiä siihen johtoon. Jos piiri on poikki eli tulppa rikki, niin mitään silminnähtävää ei tapahdu.
- tankissa varmasti ainetta?
- polttoainesuodin vaihdettu? Ilmat ollut sellaisia että voi olla kondensoitunut vesi jäätynyt suodattimeen.
Jos sahasit akun tyhjäksi, laita lataukseen koska voi jäätyä lähes tyhjänä.
Kiitos vinkistä, joo siis akku pyöritti, ja käynistyminenkin oli muutaman kerran lähellä, joten akku on kyl ok. Hinautin auton eilen lämpöiseen, jossa se sai olla yön yli, nyt aamulla käynnisty ihan normaalisti. Täytyy silti tutkia toi vika perusteellisesti, 4:ä päivää ilman omaa autoo syö miestä, varsinkin kun sitä tarvitsee työssään
Sullon vettä polttoaineen seassa aika varmasti. Audeista en tiedä, mutta luultavasti siinäkin hehkun ollessa palanut hehkun valo jää palamaan. PA-suodattiemien vaihto, mutta josset meinaa huollattaa lisää jäänestoa tankkiin.
Jos olet sen tuonut Suomeen marraskuussa niin saattaa olla, että polttoaineen joukossa on vielä kesädieseliä. Muistaakseni luokkaa 5% kesädieseliä talvidieselin seassa riittää aiheuttamaan sen, että parinkymmenen asteen pakkasessa polttoaine ei enää mene suodattimista läpi.
VAHINGONILO ON PARAS ILO !
1. Olet ostanut väärän merkkisen auton!
2. Moottorin toimintatapa on väärä (bensakoneella ei ole tätä ongelmaa!)
3. Autosi on jo niin vanha, että ei sen kuulukaan enää aina käynnistyä!
(vain uudemmat Audit ovat kuulemma hyviä...)
Oiskohan pakkanen tai kosteus sekoittanut ajoneston?
mittaa hehkutulpat yleismittarilla, saattaa olla vastus palanut poikki.Halpa korjata.
Kun aloitin Joxan kirjoituksen lukemisen, niin luulin ensin hänen kuittaavan Tapio Taulalle: "Oiskohan pakkanen tai kosteus sekoittanut T.T:n ...". No onneksi muilla oli asiallisia neuvoja!