Mitä kytkintä suosittelisitte Golf IV 02 PW Dieseliin? Ongelmana on, että kytkin lähtee luistamaan isommilla kierroksilla, kun painaa vähän reippaammin kaasua koska se ei kestä 345 Nm vääntöä.
Ennen vanhaan saattoi vakioauton osista värkätä kisakoneen jopa F1:siin. BMW menestyi F1:ssä ahdetulla koneella, jonka lohkojen aihiot alkuaikoina otettiin käytetyistä tavallisista henkilöautoista. Näistä koneista revittiin n. 700 hevosvoimaa PER LITRA. Siviilikäyttöä ajatellen lohkossa oli siis tolkuttomasti ylikapasiteettia, joka oli suoraan pois valmistajan katteesta.
Nykyään komponentit osataan suunnitella paremmin, kenelläkään ei ole varaa antaa tasoitusta muille mitoittamalla osat ylijäreiksi varmuuden vuoksi. Autosi voimansiirtolinja on suunniteltu toimimaan kokonaisuutena. Kun saat kytkimesi kestämään, menee joku muu paikka. Kytkinremontti voi tuntua nyt kalliilta, mutta laatikkoremontti voi pilata päivän vielä pahemmin.
Jos sulake palaa liian ison sähkölaitteen vuoksi, et varmasti pitäisi hyvänä ideana korvata sitä rautanaulalla.
Ennen vanhaan saattoi vakioauton osista värkätä kisakoneen jopa F1:siin. BMW menestyi F1:ssä ahdetulla koneella, jonka lohkojen aihiot alkuaikoina otettiin käytetyistä tavallisista henkilöautoista. Näistä koneista revittiin n. 700 hevosvoimaa PER LITRA. Siviilikäyttöä ajatellen lohkossa oli siis tolkuttomasti ylikapasiteettia, joka oli suoraan pois valmistajan katteesta.
Nykyään komponentit osataan suunnitella paremmin, kenelläkään ei ole varaa antaa tasoitusta muille mitoittamalla osat ylijäreiksi varmuuden vuoksi. Autosi voimansiirtolinja on suunniteltu toimimaan kokonaisuutena. Kun saat kytkimesi kestämään, menee joku muu paikka. Kytkinremontti voi tuntua nyt kalliilta, mutta laatikkoremontti voi pilata päivän vielä pahemmin.
Jos sulake palaa liian ison sähkölaitteen vuoksi, et varmasti pitäisi hyvänä ideana korvata sitä rautanaulalla.