Autopalot

1 kommentti

Minulle nyt sattui eilenillalla,että käyttämäni auto xxxx syttyi omia aikojaan palamaan. Palo alkoi kojelaudasssa (lämmitys/ilmastointilaitteessa ???).Ensimmäiset merkit oli palaneen käry sisällä ja noin minuutin kuluessa siitä puhalluslamppumainen lieska "räjäytti" tuulilasin.Pysähdyttyäni irroitin akunkengän paikaltaan ja kannoin lunta paloreikään. Onnekseni sattui paikalle rekka-auto jossa oli vaahtosammutin ja palo saatiin sammumaan noin kahden-kolmen minuutin kuluttua sen alkamisesesta.Ilman sitä
olisi koko auto tavaroineen palanut,koska en saanut takaluukkua auki sähkön loputtua.käytössä oli ns.suksiluukku suksineen joka esti taas tavaroiden oton suurelta osin sisäkautta.Onko muilla kokemusta tälläisistä paloista,joka minulle ainakin oli järkytys nopeudessaan.
Luulisi että kojetaulun rakenteissa käytettäisiin huonosti palavia rakenteita jo turvallisuudenkin takia.
Toinen asia on se miten näitä korjataan vaiko korjataanko lainkaan
ei tämän päivän aikana ole minulle selvinnyt.Onko kokemuksia ???
Korostan nyt vielä sitä että auto oli vajaa puolitoista vuotta vanha ja ajettu 22000km ja takuu on voimassa,mutta huomioonottaen kaikki lukuisat johdinsarjat mitä koelaudassa kulkeneekaan,puhamattakaan turvatyynyistä ja muista turvalaitteista,niin omalta kohdaltani epäilen tälläisten korjattavuutta auton ikää ja käyttöä vastaavaan kuntoon !

[hannukel muokkasi tätä viestiä 14.02.2006 klo 08:05]
  
  • Itselläni on ollut 5 Opel merkkistä henkilöautoa. Kadett mallinen syttyi palamaan (vm. 80 ) kesken ajon koelaudan alta. Syy oli tupakin sytyttimen johdot. Auto oli silloin n. 8v. vanha. Ja se todellakin paloi ihan "kiitettävän" tehokkaasti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit