Saksalaiset yritykset ovat muodostaneet ns. allianssin, jossa on 300 yritystä Saksasta. Se on niin kova keskitys, että uskoisi asiasta todella tulevan jotakin. Tästä joukosta löytyy mm. BMW, DaimlerChrysler sekä Siemens. He ovat pyytäneet valtiolta tukea, ei vain vetykäyttöisten ajoenuvojen edelleen kehittämiseen, vaan myös paikallisten polttokennovoimaloiden kehittämiselle.
BZB on allianssin lyhenne, tiedontaja kertoo edelleen, että oikeilla poliittisilla ja taloudellisilla päätöksillä, voitaisiin polttokennotekniikalla rakentaa voimalaitos jonka kapasiteetti olisi 1 300MW, eli teho on keskikokoisen ydinvoimalaitoksen teho. Tämän päivän tekniikalla tämä olisi toteutettavissa jo 2015. Paikallisten polttokennojen tuottaminen nopeuttaisi samalla saavuttamaan tarvittava infrastruktuuri mm. vedyn tuottamiseen ja jakeluverkoston käyttöön ottamiselle ajoneuvokäyttöön.
Tästä EU:n koko tulevaisuuden energiamuoto lähtee liikkeelle, annetaan selkeä suunta nyt, millä sekä ajoneuvot, että paikalliset voimalaitokset tuottavat sähkön tulevaisuudessa. Näin voidaan vähitellen siirtyä pois kaikista diesel ja bensa-autoista.
Ongelmana on verotus. Valtion tulee ainakin Suomessa saada 50% budjetista katettua polttonesteistä, ajoneuvoveroista, käyttömaksuista, käyttövoimaveroista. Ainoana maailmassa!
Tiedossani ei ole toista maata tai valtiota joka on niin riippuvainen liikenteen kokonaisverotuksesta kuin Suomi.