Onkohan Ford Focus C-max (1.8 bensamoott.) testattu TM:n kestotestissä, jos on missä nrossa juttu on ?. Millaisia puheita ja käsityksiä mallista on katukeskusteluissa ja käyttäjillä ?.
Itselläni ei ole juuri lisättävää aiempiin kommentteihini 12000 lisäkilometrin jälkeen. Mitä nyt nuo vuotaneet vetonivelten suojakumit, joista kirjoitin muutama päivä sitten tälle palstalle.
Kiitokset nimim. Erkille monipuol. tiedoista. Todella harmi tuo C-Maxin vetonivelsuojuksen vika. Syy lienee vn-suojakumin pakkas/tiesuolakestävyydessä, Keski-Euroopassa ei kuulemma vanhemmissakaan Ford Focus/Mondeo-malleissa ongelmaa ole havaittu. Pohjois-Eurooppa lienee pieni markkina-alue Fordillle kun eivät asiaan puutu. Suomen Ford-huollot ovat oppineet vian korjaamaan (vulkanisointi tai muu tiivistys), mutta tuntuu tosi typerältä ostaa uusi auto (28 000 ), jossa tietää jo etukäteen olevan tuollainen heikoin lenkki. Olemme harkinneet FF C-max Trend 1.8 l bens. moott. ostoa, mutta pitänee vielä harkita asiaa.
Toinen mahd. ongelmakohta C-Maxissa voisi siis olla herkkyys ruosteelle, mutta kuinka esim. ruotsalaislehden ruostetesteihin oikein pitäisi suhtautua. Lehden toimittajat saavat komeilta näyttäviä eroja eri automerkkien välille mutta ovatko erot käytännössä kovinkaan suuria nykyään. Kun liikenteessä seuraa autoja ruosteen suhteen ei esim. Opel Kadetin, Astran ja Ford Sierran jälkeen kovin pahoja ruosteen rahtaajia ole enää näkynyt. Ford Focus I :stäkin moitittiin ruosteherkkäksi em. testeissä, mutta kadulla ei mitään todella hälyttävää ole näkynyt ja tuskinpa läheskään kaikki ns. ruosteherkällä autolla ajavat uusintasuojaavat autojaan (?).
Kestotestissä Tekniikan Maailmassa tuota ei ole mielestäni ollut. Viimeksi Fordeista taisi olla kestotestissä Mondeo vuonna 2002.
Tässä kesäistä keskustelua C-MAXista:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=554
Itselläni ei ole juuri lisättävää aiempiin kommentteihini 12000 lisäkilometrin jälkeen. Mitä nyt nuo vuotaneet vetonivelten suojakumit, joista kirjoitin muutama päivä sitten tälle palstalle.
Kiitokset nimim. Erkille monipuol. tiedoista. Todella harmi tuo C-Maxin vetonivelsuojuksen vika. Syy lienee vn-suojakumin pakkas/tiesuolakestävyydessä, Keski-Euroopassa ei kuulemma vanhemmissakaan Ford Focus/Mondeo-malleissa ongelmaa ole havaittu. Pohjois-Eurooppa lienee pieni markkina-alue Fordillle kun eivät asiaan puutu. Suomen Ford-huollot ovat oppineet vian korjaamaan (vulkanisointi tai muu tiivistys), mutta tuntuu tosi typerältä ostaa uusi auto (28 000 ), jossa tietää jo etukäteen olevan tuollainen heikoin lenkki. Olemme harkinneet FF C-max Trend 1.8 l bens. moott. ostoa, mutta pitänee vielä harkita asiaa.
Toinen mahd. ongelmakohta C-Maxissa voisi siis olla herkkyys ruosteelle, mutta kuinka esim. ruotsalaislehden ruostetesteihin oikein pitäisi suhtautua. Lehden toimittajat saavat komeilta näyttäviä eroja eri automerkkien välille mutta ovatko erot käytännössä kovinkaan suuria nykyään. Kun liikenteessä seuraa autoja ruosteen suhteen ei esim. Opel Kadetin, Astran ja Ford Sierran jälkeen kovin pahoja ruosteen rahtaajia ole enää näkynyt. Ford Focus I :stäkin moitittiin ruosteherkkäksi em. testeissä, mutta kadulla ei mitään todella hälyttävää ole näkynyt ja tuskinpa läheskään kaikki ns. ruosteherkällä autolla ajavat uusintasuojaavat autojaan (?).