Nissan 2.0 GLX -87 Autom.

6 kommenttia

Ku täällä näyttäis käyvän ihan fiksua porukkaa, niin olisko neuvoa tähän..
Eli kyseinen auto kuluttaa tavallista enemmän bensaa. Se lähtee kylmänäkin ihan hyvin käyntiin. Syö öljyä normaalia enemmän. Olen tarkistanut mm. ilmanputsarin, siinä ei ollut silminnähtävää vikaa/likaa. :smile:

Olen kuullut, että automaatti vaihteinen kuluttaisi enemmän, mutta itse olen ehkä toista mieltä. Sanokaa te viisaammat! :tongue:
Voihan toki olla että kone on yksinkertasesti väljä tai polttoainemittari valehtelee.. Mutta kuvitellaan ettei vika ole mittarissa.
Eli olisko vinkkejä/neuvoja?

  
  • Pahapa mennä sanomaan, mutta veikataan nyt oikein kunnolla:

    Sytytysennakko pielessä, tulpat vanhat, automaattiryyppy (käsittääkseni kyseessä kaasutin kone), seokset pielessä, automaattiöljy sakeaa, renkaissa alhainen paine, polttoainevuoto ym. ym.

    Automaatti kuluttaa manuaalia enemmän kaupunkiajossa, maantiellä tilanne vähän tasoittuu.

      
  • Hei Opelixi ja muut!
    Olin minäkin lomalla vähän, en tosin Caripialla tai Bulilla, muuten vaan lämmössä.
    Muistatteko kukaan mitä olikaan nimeltään se venäläisten öljyporarien keksimä ja nykyään jonkun suomalaisen tuottama ja markkinoima ihme lisäaine moottoriöljyyn??
    Siis kuka tekee ja myy ja mikä oli tökötti nimeltään??
    Ja vastakkaa äkkiä pliis!
    Turistaan sitten lisää uskon ym asioista myöhemmin!
    Terv MS

      
  • Lainaus:
    09.02.2006 klo 18:45 salo-m kirjoitti
    Muistatteko kukaan mitä olikaan nimeltään se venäläisten öljyporarien keksimä ja nykyään jonkun suomalaisen tuottama ja markkinoima ihme lisäaine moottoriöljyyn??
    Siis kuka tekee ja myy ja mikä oli tökötti nimeltään??


    Vastaus ei ollut kaukana: http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=3198

    Tervetuloa takaisin!

      
  • Ajattelinki että voi olla vähän vaikea sanoa, mutta ajattelin kysyä.. Joo kyllä kysessä on kaasutinkone.

    Olen aina luullu että automaatti kuluttaa vähemmän, mutta voihan olla että olen ollu väärässä.. tai siis kyllähän se autom. matkaajossa vähemmän kuluttaa, mutta se oli uutta että manuaali voi kuitenki tietyissä olosuhteissa kuluttaa vähemmän.. No kuitenki kiitos vihjeistä, pitää alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin. :sleepy:

      
  • Automaatti ei kyllä missään tilanteessa mielstäni kuluta vähemmän kuin vastaava manuaali. Automaattilaatikkohan kaiketi tarjoaa moottorille kaikissa tilanteissa enemmin vastusta kitkojen muodossa. Lisäksi momenitmuuntimen luistot ovat ylimääräisiä häviöitä. Maantiellä kulutukseen vaikuttavat käytetyt välitykset. Jos veivaa käsilaatikkoa oikein, on se automaattia taloudellisempi. Uudet portattomat lootat on asia erikseen (voidaan vedättää jatkuvasti parhaan hyötysuhteen alueella ja pienellä kuormalla hyvin alhaiset kierrokset).

      
  • Uusilla automaateilla varmasti päästään jo aika lähelle manuaalin maantiekulutuksia, mutta missään tapauksessa vm. 87 Nissanilla se ei onnistu.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit