Jos koneella voidaan tarkoittaa myös kaksipyöräisen konetta, niin itse en omaan mopooni synteettistä tai edes semisynteettistä kaataisi. Moponi afrikkaenduro vuosimallia 1989 ja liian ohut öljy voisi alkaa valumaan tiivisteiden välistä ulos.
Pennzoil on USA:ssa harkinnut vakavasti pelkän W50 tuomisen markkinoille. Alueilla jossa on tasalämpö +20, ruuhkainen nykivä ajo mateluvauhtia, ei tarvitse erilaisia Racing Formula öljyjä millään tavalla tavalliseen arkiautoon. Markkinavoimat ovat saaneet autoilijat vaatimaan näitä. Pohjoinen talvi on tietysti poikkeus, muualla maailmassa voisi aivan hyvin ajaa mineraaliöljyillä. Mutta öljy-yhtiöillä on sopimukset autonvalmistajien kanssa, suositustaulukot ja mitä lie, joten kalleinta koneeseen kaadetaan.
Minulla ei ole kone kilahtanut, laakerit hirttäneet tai mitään vaurioita tapahtunut öljyn tai voiteluaineen takia. Ei kisoissa, ei vaunua hinatessa, ei kuumissa tai kylmissä olosuhteissa, ei kertaakaan. On riittänyt, että voiteluainetta on. Ja kaikenlaisia on ollut vuosien varrella.
Mainittakoon nyt samalla, että VVT kylmälaboratoriossa testattu Quakerstate mineraaliöljyn kylmäkäynnistysominaisuudet olivat suoritetuissa kokeissa paremmat kuin Mobil 1:n. Syy on luonnonparafiineissa vs. synteettiset. Nämä eri öljyt lienee jo puitu tällä palstalla n. vuosi sitten
Kas kun oman autoni ohjekirjassa vaaditaan oljyltä luokitus "SJ" ja viskositeetti taulukon mukaan jossa tavallinen 10w30 pärjää hyvin suomenkin talvessa.Mutta synteettistä öljyä ei vaadittu.
Oottako muuten kokeillu eroa mineraali ja synteettisen oljyn välillä kun ne in ollut yön pakkasessa!!?? Kokeilkaapa kaataa niitä purkista ulos ja kumpikahan tulee nopeemmin? Ainakin mulla autojen ohjekirjat on kieltäny mineraalisten käytön hydraulisilla venojen tasauksella olevissa moottoreissa. Tosi pienestä reiästä pitäs öljyn päästä menemään heti startista pakkasessa ja se ei onnistu mineraaleilla Mineraaleja en koneeseeni laita.
Oottako muuten kokeillu eroa mineraali ja synteettisen oljyn välillä kun ne in ollut yön pakkasessa!!?? Kokeilkaapa kaataa niitä purkista ulos ja kumpikahan tulee nopeemmin?
Sinua ei yhtään ihmetyttänyt VTT:n kylmälaboratoriossa tehty koe? Kaksi otsikkoa ylempänä. Miten voi olla mahdollista, että mineraaliöljy voiteli nopeammin ja paremmin?
Onhan niitä öljyjä testattu lehdissäkin. en muista oliko tm vai tuulilasi mut kuitenkin synteettinen pesi mennen tullen mineraalit!! Siinä testattiin juoksettuvuutta kylmänä/kuumana ja rasituksessa Pumpattavuutta kylmänä/kuumana ja rasituksessa Voitelua kylmänä/kuumana ja rasituksessa Ja monia muita asioita. Ajatteleppa omalla järjellä kumpi ois parempi! Se joka ei tule purkista ulos vai se joka tulee!!
Jos koneella voidaan tarkoittaa myös kaksipyöräisen konetta, niin itse en omaan mopooni synteettistä tai edes semisynteettistä kaataisi. Moponi afrikkaenduro vuosimallia 1989 ja liian ohut öljy voisi alkaa valumaan tiivisteiden välistä ulos.
Uusiin henkilöautoihin en laittaisi mineraalia.
Pennzoil on USA:ssa harkinnut vakavasti pelkän W50 tuomisen markkinoille. Alueilla jossa on tasalämpö +20, ruuhkainen nykivä ajo mateluvauhtia, ei tarvitse erilaisia Racing Formula öljyjä millään tavalla tavalliseen arkiautoon. Markkinavoimat ovat saaneet autoilijat vaatimaan näitä. Pohjoinen talvi on tietysti poikkeus, muualla maailmassa voisi aivan hyvin ajaa mineraaliöljyillä. Mutta öljy-yhtiöillä on sopimukset autonvalmistajien kanssa, suositustaulukot ja mitä lie, joten kalleinta koneeseen kaadetaan.
Minulla ei ole kone kilahtanut, laakerit hirttäneet tai mitään vaurioita tapahtunut öljyn tai voiteluaineen takia. Ei kisoissa, ei vaunua hinatessa, ei kuumissa tai kylmissä olosuhteissa, ei kertaakaan. On riittänyt, että voiteluainetta on. Ja kaikenlaisia on ollut vuosien varrella.
Mainittakoon nyt samalla, että VVT kylmälaboratoriossa testattu Quakerstate mineraaliöljyn kylmäkäynnistysominaisuudet olivat suoritetuissa kokeissa paremmat kuin Mobil 1:n. Syy on luonnonparafiineissa vs. synteettiset. Nämä eri öljyt lienee jo puitu tällä palstalla n. vuosi sitten
Kas kun oman autoni ohjekirjassa vaaditaan oljyltä luokitus "SJ" ja viskositeetti taulukon mukaan jossa tavallinen 10w30 pärjää hyvin suomenkin talvessa.Mutta synteettistä öljyä ei vaadittu.
Oottako muuten kokeillu eroa mineraali ja synteettisen oljyn välillä kun ne in ollut yön pakkasessa!!??
Kokeilkaapa kaataa niitä purkista ulos ja kumpikahan tulee nopeemmin?
Ainakin mulla autojen ohjekirjat on kieltäny mineraalisten käytön hydraulisilla venojen tasauksella olevissa moottoreissa.
Tosi pienestä reiästä pitäs öljyn päästä menemään heti startista pakkasessa ja se ei onnistu mineraaleilla
Mineraaleja en koneeseeni laita.
Kokeilkaapa kaataa niitä purkista ulos ja kumpikahan tulee nopeemmin?
Sinua ei yhtään ihmetyttänyt VTT:n kylmälaboratoriossa tehty koe?
Kaksi otsikkoa ylempänä. Miten voi olla mahdollista, että mineraaliöljy voiteli nopeammin ja paremmin?
Onhan niitä öljyjä testattu lehdissäkin. en muista oliko tm vai tuulilasi mut kuitenkin synteettinen pesi mennen tullen mineraalit!!
Siinä testattiin juoksettuvuutta kylmänä/kuumana ja rasituksessa
Pumpattavuutta kylmänä/kuumana ja rasituksessa
Voitelua kylmänä/kuumana ja rasituksessa
Ja monia muita asioita.
Ajatteleppa omalla järjellä kumpi ois parempi!
Se joka ei tule purkista ulos vai se joka tulee!!