Ostin 10-v vanhan BMW750:n, jossa lämmitinlaitteen kenno vuotaa (todella) vähän. Todennäköisesti neste tihkuu/valuu jonnekin, mikä aiheuttaa "tiedonsiirtokatkoksen" ajotietokoneelle. BMW-huollon tietokone ei löydä auton tietokonetta, siis kaapeli poikki tai jotakin hapettumaa, epäilivät. Neuvona oli lähteä etsimään vikaa purkamalla mittaristo pois ja tarkistamalla siellä olevat liittimet, hapettumat ym.
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia "pikku" ongelmia? Aion purkaa kojelaudan vaihtaakseni lämmityslaitteen kennon, joten kaapelit ja liittimet ovat tod.näk. löydettävissä. Onko kellään kokemusta ko. työstä tai peräti halua operoida meikäläisen autoa, (korvausta vastaan tietysti)?
Onko kenelläkään ollut vastaavanlaisia "pikku" ongelmia? Aion purkaa kojelaudan vaihtaakseni lämmityslaitteen kennon, joten kaapelit ja liittimet ovat tod.näk. löydettävissä. Onko kellään kokemusta ko. työstä tai peräti halua operoida meikäläisen autoa, (korvausta vastaan tietysti)?
Siis kysymys on auton OBD-koskettimesta, joka on pimeä? Jos olisin sinä, niin aloittaisin vianhaun sulakkeista. Tietokone tarvitsee yleensä myös lisälaitteita PC:n kanssa kommunikointiin ja nämä lisälaitteet käyttävät usein auton omaa virtalähdettä. 750iA ei ole minulle tuttu, mutta uskoisin, että myös siinä on sulakkeita monessa eri paikassa.