1.8 T moottori + Tiptronic + virityslastu?

0 kommenttia

Moi!



Voipi olla että aihetta on sivuttu aiemmin viestiketjuissa, mutta kysynpä kuitenkin... :sunglasses:



Eli olen hiukan tyytymätön auton suorituskykyyn vakiona. Tuntuu että moottorin teho ei aivan riitä painavaan autoon ja asiaa on osin korjattu sallimalla vaihteistolle tolkuttomasti luistoa esim. liikkeelle lähdettäessä. Samaten mäkisellä pikkutiellä ajaessa vaihteisto veivaa eestaas 5-4-3-4-5 sen mukaan onko alla tasaista, ylämäkeä vai alamäkeä. Yrittääpi pitää kierrokset alhaalla (jopa 1500 tasolla), mutta vääntö loppuupi kesken ja sitten alkaa tuo vaihtelu. Tämä risoo varsin paljon kun olen aiemmin tottunut runsasvääntöisiin moottoreihin (2 viimeisintä 340 ja 370 Nm).



Kysymys: millaisia kokemuksia on otsikon moottorin (150 hv/210 Nm) virittämisestä n. 180 hv tasoon, nimenomaan 5-portaisen Tiptronic automaattivaihteiston kanssa? Paljonko lisävääntö tuntuu käytännön ajossa? Toimiiko vaihteisto fiksusti päivityksen jälkeen? Muistan jostakin lukeneeni, että vaihteisto alkoi jollakulla toimia kummallisesti kun vääntökäyrä oli muuttunut alkuperäisestä.





  
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit