Bensan haju Toyotassa

43 kommenttia
2»
  • Miten sinä muuten "Maastovälitys" nyt keksit premiumeista ruveta pauhaamaan? Briggs & Stratton, Honda, Yamaha, mitä seuraavaksi?


    Minä olen ihan varma, että jos Sakut tekisi noita vastaavia pienkoneita, niin niiden toimivuus verrattuna Aasialaisperäisiin tekijöihn olisi aika surkeaa pelkästään jos ajatellaan kuinka paljon pidemmällä Japsit ja Kiinalaiset aina on olleet pelkästään Metallurgiassa, siis metallin lämpökäsittelyssä, joka tuntuu esim volkkareissa olevan hakusessa alihankkijoilla. Ei osata käsitellä huulitiivisteen kanssa vastakkain olevaa pintaa siten, että se kestää kulumatta riittävän pitkään. Aikanaan kun korjasin noita paskoja niin juuri laakerien vierestä huuilitiivisteen kohdilta metallin pinta oli aivan liian pehmeää ja aina kulunut urille, pilalle, kestääkseen kulumatta liian nopeasti. Aina kun purki osiin akselien (vetoakselit, nokka-akselit jne.!!)osia, niin aina näki että karkaisu ja päästö (metallin lämpökäsittelyä.. )oli mennyt vituiksi ja munille? Oliko sitten kyseessä liian kiire tai pitikö ostaa alihankkijalta liian halvalla? '

    Japseilla nämä on juuri niitä pieniä yksityiskohtia, mitkä osataan tehdä kestämään. Siksi Japsimoottorit ja vaihteistot ei vuoda öljyä vanhanakaan. Olen muuten varma että seuraavana meidät pohjoismaalaiset tulee yllättämään Kiinalaiset, kustannustehokasta osaamista monenlaiseen muuhunkin tekniikkaan. He jos ketkä on päteviä kopioimaan minkä hyvänsä vehkeen. Valitettavasti. Myöhemmin vielä kiusallisen laadukkasti.

      
  • Ja paskan marjat. Tervemenoa vaikka taksifoorumille kysymään isojen Volvojen vaihteistojen kestävyydestä. Volvoissahan on japanilaiset Aisinit. Iloisesti paukkuvat verrattuna saksalaisiin ZF:iin vaikka kuinka olisivat japanilaisia. Mutta älä mua usko, koita vaikka Volvolandiaa. Vaihteistovikoja on ollut myös jenkki-Camryissa ja ES-sarjan Lexuksissa.



    Ja kun katsotaan noita oikeasti kestäviä vehkeitä, niin aika vähissä on japanilaiset tekijät. Missä ovat esimerkiksi japanilaiset rekkaveturit. Tuollainen FH Volvo tai Actros näkee kilsoja moninkertaisesti johonkin Avensikseen verrattuna ja huikeasti suuremmalla rasituksella. Eipä ole ilmailupuolellajakaan japseilla oikein mitään tarjolla isommissa vehkeissä.



    On se vaan vaikeata keskustella Toyotasta. Onko teillä niin huono itsetunto, että kun Toyotasta jotain hajoaa on keskustelu välittömästi siirrettävä saksalaisiin autoihin ja niiden pilkkaamiseen tai ihan mihin muuhun vaan paitsi itse viestiketjun aiheeseen.



    Unohdit mainita, mikä "ei premium" merkki tarjoaa yhtä mukavat kyydit kuin käytetty ässä.

      
  • ddr5:

    "Kysymys on siitä, että kun toyotan vioista puhutaan niin puheenaiheet loppuvat äkkiä kesken."




    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyotalta+taas+korjauskutsu+koskee+Suomessa+yli+7%C2%A0000+Avensista/1135263311274



    Suomessa korjauskutsu 7000 Avensikselle. Ensimmäinen vika koskee polttoainejärjestelmän paineanturin kiinnitystä. Anturi kiinnityksineen saattaa löystyä ja irrota tärinän vuoksi.



    Toinen vika koskee polttoaineletkuja, joihin voi syntyä murtumia. Tämä vika koskee muun muassa Euroopassa myytyjä Avensiksen eri variaatioita.



    Sattuu siis paremmissakin piireissä, pajareissuja.

      
  • simppa:

    Eikai täällä kukaan ole väittänytkään, että premium-imerkit olisivat yhtään sen kestävämpiä kuin muutkaan. Ja jos nyt välttämättä haluat tietää, niin paskin omistamani auto on ollut premiumia, nimittäin väyrysmersu. Nyt uskalsin ostaa uudestaan mersun ja ainakin toistaiseksi pelittää loistavasti muidenkin ominaisuuksien ollessa kohdallaan. Koputanpa puuta. Väyrysessä ei ne muutkaan ominaisuudet olleet kohdallaan, vaan varsinkin talviautona se oli täysi paska. Ihan näin MMS:llekin tiedoksi.






    Jaa... Vai "Simppakin" ostanut paskaa, senverran kai olet seurannut mitä merkkejä taksitolpilla suureksi osaksi oli. Jos autosi olisi ollut yleisesti kaikilta osin kelvoton, niin ei varmaankaan ammattikäytössä olisi ollut suosittu. Omalta kohdalta voinen todeta nykyisen kulkineeni olevan paras omistamistani tähän mennessä eritoten talvikäytössä. Tuntuu, että höpötät mitä sattuu aina välillä. Esim. näistä tavis-premi väännöstä senverran, että välillä jaottelet välillä taas annat ymmärtää että ei pitäisi jaotella. Näyttää kelkka kääntyvän senmukaan mikä fiilis. Volvoja kehuit maasta taivaaseen aiemmin. Mutta kas kummaa nyt vahteisto vikoja myönnät olevan.

    Yhdestä väyrysestä jakst mesota vaikka maailman tappiin asti. Leimasit meset sen pohjalta. Mutta kas kummaa, menit kuitenkin mesen hankkimaan vaikkakin käytettynä.

    Onko sen vettesi kytkin jo kunnossa, vai alkaako moittiminen siitäkin kohta.

      
  • Katos, palstan virallinen mersufanaatikko on ihan pahana. Sori nyt vaan, mutta minä en ole kuten sinä, eli mulle ei riitä auton ominaisuudeksi, että siinä on tähti keulalla. Mulla saattaa vieläkin olla muutama dokumentti tuosta autosta, kun vehon kanssa joutui tappelemaan.



    Tervemenoa muuten taksifoorumille kysymään väyrysestä. Tuskin saat kovin positiivista kommenttia sieltäkään.



    Ässän ostin, koska se tarjosi parhaat ominaisuudet ja olin sellaisella ajanut ennenkin. Ässässä on muitakin ominaisuuksia kuin se tähti.



    Volvon voisin ostaa vieläkin. Hyvä auto, mutta olen kyllä aina myöntänyt että laatikko on sen herkkä paikka.



    Mistä nyt corveten keksit tähän vetää? Kiitos kuitenkin kysymästä näyttäisi selviävän nesteiden

    vaihdolla. Laatikko se näissäkin tahtoo olla herkkä paikka.

      
  • Takaisinkutsu ei paljon paina, kun sen voi tehdä normaalin huollon yhteydessä. Ei rasita kukkaroakaan. Pätkän vertaa!

      
  • Simppa ei sitä volvon lootaa kannata saksan ZF:n verrata, kun ne ZF:t on yleensä sakemannissa asennettu takavedon perään pitkittäin, eikä suinkaan etuvetoauton irvikuvaan ahtaasti poikittain ja lisäksi se Vulvan automaatin ohjelmointi on kyllä suoraan sieltä ja poikittain. Ja on niitä ZF:n laatikoita purkaantumut esim. diesel Pemareista ihan tarpeeksi. Eikä nuo VAG:n automaatit kovin kovassa huudossa ole.. Yks tuttu sanoi kerran mulle et ainut automaattiauto minkä uskaltaa ostaa käytettynä on Mersu.. ja tuo kaveri ei muuten tykkää mersusta yhtään.. Mut Mese tekee automaattinsa itse.



    Maastovälityksen kanssa samoilla linjoilla kyllä olen, esim. oletteko ikinä kuullut japanilaisesta moottorista missä olis nokka-akselit kulunu ennen aikojaan, kun noissa sakuissa on ollut vaikka minkalaista nokkasilippuria. Mä muutana vuosi sitten puhalsin 174tkm ajetun Mersun m102 moottorin, niin alakerta oli kun uudessa, mutta kannesta meni nokka, venttaalinohjurit ja pakoventtiilit vaihtoon, kun oli niin kuluneet. Tosin ahdettuna sillä ajettiin 2.0bar paineilla neljä vuotta ja ihmeen hyvin kesti.

      
  • nyt vähän rajotetaan sitä jauhamista. pensiinin hajusta puhuttiin alunperin ja siihen viitattiin tankin vuotoaki.



    noh, soitin maahantuojan info-linjoille, jossa vastasi vuorosanansa opetellut asiakaspalvelija lateli pitkän listan takuun kattamista osista kun kysyin miten tankin laita. sitä että kattaako suoraan tankin sisältä ulospäin alkaneen vuodon, en saanut selville vaikka kysyin selko-suomella miten on. lisäksi kysyin aiemmista vastaavista tilanteista. niitä kuulemma on ja on mennyt takuuseen. asia täytynee selvittää toyota-huoltoliikeen ja maahantuojan takuu-osaston välillä.

    jännä nähä miten käy tuon kanssa. paikallinen tojota-huolto ilmeisesti vääntää kättä toista päivää maahantuojan kanssa tuossa tai sitte keksivät miten kusettaa lisää tojoautoilijaa.

      
  • noniin menihän siinä muuan viikko. soitti paikallisesta toyotaliikkeestä missä tankin korjautin että ovat maahantuojan takuuosastolla tutkineet ja todenneet että on ulkoa sisäänpäin alkanut ruostuminen-> ei mene 12v puhkiruostumistakuuseen. ois menny jos ois toisinpäin ruostunut... noh, maahantuoja korvaa uuden tankin "asiakastyytyväisyyden" nimissä. eli hintaa tuli työlle pari sataa mitkä piti itse maksaa. noh, parempi näin. 2005 vm mallista eteenpäin tätä ongelmaa ei pitäs olla sillä muovia on löpösäiliö. :wave:

      
  • Jännä juttu että tuossa uudemmassa corollassa on peltinen tankki.



    itsellä on meinaan -98 e11 korinen sedan corolla ja siinä on muovitankki missä on suojapelti alapuolella...



    että vähän ihmetyttää....

      
  • Jos tankki on kertaalleen vaihdettu muoviseen?

      
  • Ei ole koska ei ole mainintaa missään siitä. Ja parin muunkin tutun samanlaisessa corollassa on myös muovitankit. Asiasta voidaan myös hankkia kuvamateriaalia.

      
  • No ei tässä mitään todistusaineistoa tarvita, kunhan kysyin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit