Olen tekemässä kauppaa uudesta audi a3 .On alkanu arveluttaa mitä huonojapuolia siinä on.Onko siinä jotain tyyppivikoja tms. Kävin ajamassa sitä ja oli todella mahtava ajettava .
Eiväthän ne saksalaiset juuri kestä. Lisäksi se Aakolmonen on aika vaatimattoman näköinen. Kopioitu Hyundai Getzistä. Eikö Mini olisi parempi vaihtoehto jos ajettavuutta arvostaa? Tosin senkin lastentaudit ovat olleet melkoiset. Ja ehkä Mini on liian ahdas? Miten olisi sitten Civic Type-R? Pesee A3:n milloin vain mitä tulee ulkonäköön, ajettavuuteen, varusteluun, kestävyyteen, tehoon.....
Mistä tuo käsityksesi saksalaisten autojen laadusta tai laaduttomuudesta on peräisin? Itse en ainakaan VW-konsernin autojen kanssa ole samaa mieltä kanssasi, sillä omat, sekä ystävien ja sukulaisten VW-tuotteet ovat olleet hyviä ja kestäviä autoja.
Audi A3 ei ole mielestäni kopioitu Hyundailta. Se on Audin näköinen muistuttaen läheisesti isoveljiään. Se on ehkä hieman konservatiivisen näköinen, mutta hyvät puolet puhuvat puolestaan. Kävin itse koeajamassa 2 litraisella koneella varustettua A3:sta ja autosta jäi hyvä kuva. Juttua koeajosta on luettavissa mm. osoitteesta http://www.autowebfinland.tk tämän viikon aikana.
Ajettavuus on hyvä ja ehkä auton paras ominaisuus on sen äänettömyys. Rengasmelu on todella vähäistä ja ansaitsee siitä erityismaininnan.
Osta pois vaan, uskon, että teet ihan hyvän valinnan. Mulla ei ole koskaan Audia ollut ja tälläkin hetkellä ajan Alfa Romeolla, mutta mitään sen suurempaa syytä jättää A3 hankkimatta en keksi. Hintaahan sillä on, mutta sitä "statustakin" on paketissa mukana. Halvemmalla saa tietysti esim. Volkswagenin tms. mutta ajomelussa, laatuvaikutelmassa yms. Audi on omaa luokkaansa...
No jos taas hakee LAATUVAIKUTELMAA ja AJOMELUN vähäisyyttä niin sitten kannattaa hankkia Lexus, se on maailman äänettömin auto Maybachia ja Rolls-Roycea lukuunottamatta - mutta näitä kestävämpi.
No jos taas hakee LAATUVAIKUTELMAA ja AJOMELUN vähäisyyttä niin sitten kannattaa hankkia Lexus, se on maailman äänettömin auto Maybachia ja Rolls-Roycea lukuunottamatta - mutta näitä kestävämpi.
Tuohon kommenttiin on "puolueettomana" "mukamas-asiantuntijana" helppo yhtyä. Laadukkaan oloinen ja hiljainen auto.. Lexuksenkin vika on se, ettei muotoilu ole kovin vetävää ainakaan edullisinta mallia silmälläpitäen.
Kaikesta paistaa se, että sinulla on nähtävästi itsellä Japanilainen auto, tai pidät niistä muuten vaan todella paljon... olenko oikeassa
Olethan sinä. Toki jotkut eurooppalaisetkin autot ovat ok mielestäni, mutta etupäässä tykkään jenkeistä ja japseista. Makunsa kullakin. Tosiasia on kuitenkin se, että kaikkien eurooppalaisten laatu ei vastaa sitä mielikuvaa, mikä ihmisillä yleensä on. Japanilaisia on taas moitittu huonoiksi ajaa, mutta eiköhän sekin ole niitä kahdeksankymmentäluvun murheita. Pääasia on tietenkin, että ihminen on itse tyytyväinen autovalintaansa! Mitäs minä siitä urputan..
Japanilaisten ja Saksalaisten autojen ero (joskus) on laadun osalta siinä, että Saksalaisen laatuVAIKUTELMA on parempi ja Japanilaisen auton taas huonompi, mutta kun kyse on todellisesta kestävyydestä varsinkin sähköpuolella pitkällä tähtäimellä, menee Japanilainen usein ohi.
Monet Japanilaiset valmistajat käyttävät tiettyjä, yksinkertaisempia ratkaisujakin, jotka eivät ole niin vikaherkkiä. Eurooppalaisten autojen ongelmanahan on yleensä sähköviat, jos jotain on... Hyvä esimerkki ratkaisujen eroista (vaikkei sähköstä olekaan kyse) on esim. uudessa Honda Civicissä. Siinä konepelti tuetaan tavallisella tangolla, kun eurooppalaisissa on jo hyvän aikaa käytetty kaasujousia. Samaan tapaan myös tavaratilassa, Hondassa on "vanhanaikaiset" saranat, kun Eurooppalaiset luottavat kaasujousella toteutettuun menetelmään. Kaasujousia joutuu vaihtamaan, saranoita tai tankoja ei. Toisaalta kaasujouset jättävät enemmän tavaratilaa ja moottoritilassa työskentely helpottuu..
Loppujen lopuksi kyse on siis hyvin pitkälti siitä, mitä arvostaa enemmän ja millaiset mielikuvat mistäkin mallista on. Jokaisella meillä on tietty mielipide, millainen on oikeanlainen auto ja varsinkin omaa valintaa tulee usein ehkä liiankin hanakasti puolustettua.
Omassa arvotaulukossa laatu/ylläpitokulut tms. eivät olleet listan yläpäässä, vaan ulkonäkö, mukavuus ja ajettavuus. Ajan siis Alfa Romeo 156:lla. Kokemusta on myös muista eurooppalaisista, Opelista ja Skodasta ja perheessäkin on ollut monta Mazdaa ja kaveriltakin löytyy BMW sekä Toyota. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa- jokainen on hyvä auto riippuen omasta arvomaailmasta.
Audin ensimmäiset vuosikerrat ovat olleet pikkuvikaisia, mutta toisin kuin Ford tms., Audi parantaa koko ajan tuotteen laatua sitä mukaa kuin virheitä löytyy. Isommat muutokset tehdään aina mallivuoden vaihteessa. Tämän olen huomannut myös käytännnössä monien Audi-vuosien aikana. Ilokseni huomasin, että A6 oli juuri ADACin tilastoissa vähävikaisin ylemmän keskiluokan kulkuneuvo, ja A2 pikkuautojen. Siis ADACin tutkimuskriteerein. Tämä kertoo siitä, että paras Audi-ostos on malli-iän puolenvälin toisella puolella. Silloin myös hinta ja vakiovarustelu alkavat olla kohdallaan (ks. vaikka A6 Avant Pro+Business/Sport).
Uutta A3:a olen kokeillut pienimmällä bensakoneella ja 130hv dieselillä. Sisämelu voisi olla alhaisempi, ajettavuus tuntui hyvältä, materiaalit ja viimeistely on tuon kokoluokan autoista minusta parhaat. Auto on varsin kallis, ja lisävarusteet samoin. A3 ei minusta ole se "järkivalinta" tämän kokoluokan autoista. Voin vain kuvitella fiiliksiä jos talviautona olisi A3 3.2 quattro DSG...
Kesää ajatellen: Ilmastoinnin teho vaikutti heikolta aikanaan uudessa A4 2.0 Avantissa kun ajoin sellaisella yhden kuuman kesäpäivän oman autoni ollessa takuuremontissa. Ilmastointi kannattaa kokeilla sopivana päivänä. Musta korinväri on kuumimpina päivinä iso haaste ilmastoinnille. Audin ilmastointilaitteet ovat sinänsä aina toimineet hyvin ja nyt 2-puoleisena se on edelleen kehittynyt A3:ssakin.
Ehdotukseni on, että jos A3:een päädyt, niin tilaat sen vasta kun olet varma että saat 2005 mallisen. Niiden valmistus alkaa heti tehtaan kesäloman 2004 jälkeen.
Pannenstatistik: Deutsche holen auf Deutsche Autohersteller holen offenbar bei der Pannensicherheit ihrer Fahrzeuge den Rückstand auf die japanische Konkurrenz auf. Bei der ADAC-Pannenstatistik 2003 gingen vier von sieben Spitzenplätzen an deutsche Hersteller, drei an japanische Firmen. Platz eins in der Klasse der Kleinwagen ging an den BMW Mini. Ein Urteil über seine Langzeitqualität könne allerdings noch nicht gefällt werden, da das Fahrzeug erst seit dem Jahr 2001 auf dem Markt ist. Auf den Plätzen folgen der nicht mehr gebaute Mitsubishi Colt, der Toyota Yaris und der Opel Corsa. Am schlechtesten schnitten in diesem Segment der Fiat Cinquecento/Seicento, der Renault Clio, der Fiat Punto und der bereits 2000 eingestellte Skoda Felicia ab.
In der unteren Mittelklasse verdrängte der Audi A2 den Vorjahressieger Toyota Corolla aufgrund seiner Top-Werte bei den neueren Baujahren. Vor dem Japaner auf Rang vier schoben sich auch noch die Mercedes A-Klasse und der Honda Civic. Schlusslichter in dieser Klasse wurden der Renault Kangoo, der Renault Mégane sowie der Alfa Romeo 147. In der Mittelklasse konnte der Toyota Avensis seine Spitzenposition vor dem Mercedes CLK und dem Audi A4 behaupten. Auf den hinteren Rängen landeten der Renault Laguna und der Alfa Romeo 156. Die Pannenkönige 2003 kommen von Nissan In Segment der oberen Mittelklasse/Oberklasse schnitt erneut der Audi A6, vor der Mercedes S- und E-Klasse am besten ab, so das Fazit der Pannenhelfer. Letzter wurde hier der Opel Omega. Pannensicherster Sportwagen wurde der Mercedes-Benz SLK, gefolgt vom BMW Z3 und dem Mazda MX-5. Auf dem vierten und letzten Rang landete in diesem Segment der Audi TT. Als bester Geländewagen wurde der Toyota RAV4 ermittelt, gefolgt von der Mercedes M-Klasse und dem Mitsubishi Pajero. Als Schlusslicht der vier gelisteten Typen stellte sich der BMW X5 heraus. Bei den Vans schließlich kam der Nissan Almera Tino auf den ersten Rang, vor dem Mazda Premacy und dem Citroen Xsara Picasso. Auf den Plätzen neun bis elf der Liste tummeln sich dagegen der Ford Galaxy, die Mercedes V-Klasse und der Renault Espace, der am schlechtesten abschnitt.
Die häufigsten Pannen im Jahr 2003 trafen Nissan Primera-Besitzer mit 20 Pannen je 1.000 Fahrzeugen. Dahinter rangiert der Almera aus gleichem Hause mit 18 Pannen, der Renault Espace, der Peugeot 406 und der Alfa 147 (jeweils elf Pannen) sowie der Citroen Xsara und der Alfa 156 mit jeweils zehn Pannen auf 1.000 Autos. Pannenursache Nummer eins: Elektrik Als häufigste Pannenursache stellten die "Gelben Engel" Schäden an der allgemeinen Fahrzeugelektrik (35,9 Prozent) und an der Zündanlage (13,4 Prozent) fest. Rückläufig seien Motorprobleme wie defekte Zahnriemen, Steuerketten und Ölpumpen (10,1 Prozent). In der bis 1998 zurückreichenden Pannenstatistik des Automobilclubs der ein- bis sechsjährigen Fahrzeuge werden Modellreihen ausgewertet, die mindestens drei Jahre lang nicht wesentlich verändert gebaut wurden und in einem Jahr mindestens 10.000 Neuzulassungen erreichten.
Huomenna on tarkoitus mennä tekee kaupat ,kun päästii sopuu välirahasta .Sopiva autokin olis maassa ,mutta ainoo huonopuoli siinä oli ,että on musta verhoilu .Ei ole mikää kiire saada ,kun olen ajatellu että heinäkuussa saisin sen .
Huomenna on tarkoitus mennä tekee kaupat ,kun päästii *sopuu* välirahasta .Sopiva autokin olis maassa ,mutta ainoo huonopuoli siinä oli ,että on musta verhoilu .Ei ole mikää kiire saada ,kun olen ajatellu että heinäkuussa saisin sen .
Ei muuta kuin odottelee koska saa ....
Onnittelut! Teit varmasti ihan hyvän valinnan ja toivottavasti olet tyytyväinen.
Audi A3:seen kannattaa mun mielestä ottaa Bosen audio. Se on aivan uskomattoman hyvä paketti, sillä elementit ovat laadukkaita ja niitä tuhdittamassa on pienikokoinen subwoofer. Tavalliseen audioon eroa on kuin yöllä ja päivällä
Eiväthän ne saksalaiset juuri kestä. Lisäksi se Aakolmonen on aika vaatimattoman näköinen. Kopioitu Hyundai Getzistä. Eikö Mini olisi parempi vaihtoehto jos ajettavuutta arvostaa? Tosin senkin lastentaudit ovat olleet melkoiset. Ja ehkä Mini on liian ahdas? Miten olisi sitten Civic Type-R? Pesee A3:n milloin vain mitä tulee ulkonäköön, ajettavuuteen, varusteluun, kestävyyteen, tehoon.....
Mistä tuo käsityksesi saksalaisten autojen laadusta tai laaduttomuudesta on peräisin? Itse en ainakaan VW-konsernin autojen kanssa ole samaa mieltä kanssasi, sillä omat, sekä ystävien ja sukulaisten VW-tuotteet ovat olleet hyviä ja kestäviä autoja.
Audi A3 ei ole mielestäni kopioitu Hyundailta. Se on Audin näköinen muistuttaen läheisesti isoveljiään. Se on ehkä hieman konservatiivisen näköinen, mutta hyvät puolet puhuvat puolestaan. Kävin itse koeajamassa 2 litraisella koneella varustettua A3:sta ja autosta jäi hyvä kuva. Juttua koeajosta on luettavissa mm. osoitteesta http://www.autowebfinland.tk tämän viikon aikana.
Ajettavuus on hyvä ja ehkä auton paras ominaisuus on sen äänettömyys. Rengasmelu on todella vähäistä ja ansaitsee siitä erityismaininnan.
Osta pois vaan, uskon, että teet ihan hyvän valinnan. Mulla ei ole koskaan Audia ollut ja tälläkin hetkellä ajan Alfa Romeolla, mutta mitään sen suurempaa syytä jättää A3 hankkimatta en keksi. Hintaahan sillä on, mutta sitä "statustakin" on paketissa mukana. Halvemmalla saa tietysti esim. Volkswagenin tms. mutta ajomelussa, laatuvaikutelmassa yms. Audi on omaa luokkaansa...
No jos taas hakee LAATUVAIKUTELMAA ja AJOMELUN vähäisyyttä niin sitten kannattaa hankkia Lexus, se on maailman äänettömin auto Maybachia ja Rolls-Roycea lukuunottamatta - mutta näitä kestävämpi.
Tuohon kommenttiin on "puolueettomana" "mukamas-asiantuntijana" helppo yhtyä. Laadukkaan oloinen ja hiljainen auto.. Lexuksenkin vika on se, ettei muotoilu ole kovin vetävää ainakaan edullisinta mallia silmälläpitäen.
Kaikesta paistaa se, että sinulla on nähtävästi itsellä Japanilainen auto, tai pidät niistä muuten vaan todella paljon... olenko oikeassa
Olethan sinä. Toki jotkut eurooppalaisetkin autot ovat ok mielestäni, mutta etupäässä tykkään jenkeistä ja japseista. Makunsa kullakin. Tosiasia on kuitenkin se, että kaikkien eurooppalaisten laatu ei vastaa sitä mielikuvaa, mikä ihmisillä yleensä on. Japanilaisia on taas moitittu huonoiksi ajaa, mutta eiköhän sekin ole niitä kahdeksankymmentäluvun murheita. Pääasia on tietenkin, että ihminen on itse tyytyväinen autovalintaansa! Mitäs minä siitä urputan..
Japanilaisten ja Saksalaisten autojen ero (joskus) on laadun osalta siinä, että Saksalaisen laatuVAIKUTELMA on parempi ja Japanilaisen auton taas huonompi, mutta kun kyse on todellisesta kestävyydestä varsinkin sähköpuolella pitkällä tähtäimellä, menee Japanilainen usein ohi.
Monet Japanilaiset valmistajat käyttävät tiettyjä, yksinkertaisempia ratkaisujakin, jotka eivät ole niin vikaherkkiä. Eurooppalaisten autojen ongelmanahan on yleensä sähköviat, jos jotain on... Hyvä esimerkki ratkaisujen eroista (vaikkei sähköstä olekaan kyse) on esim. uudessa Honda Civicissä. Siinä konepelti tuetaan tavallisella tangolla, kun eurooppalaisissa on jo hyvän aikaa käytetty kaasujousia. Samaan tapaan myös tavaratilassa, Hondassa on "vanhanaikaiset" saranat, kun Eurooppalaiset luottavat kaasujousella toteutettuun menetelmään. Kaasujousia joutuu vaihtamaan, saranoita tai tankoja ei. Toisaalta kaasujouset jättävät enemmän tavaratilaa ja moottoritilassa työskentely helpottuu..
Loppujen lopuksi kyse on siis hyvin pitkälti siitä, mitä arvostaa enemmän ja millaiset mielikuvat mistäkin mallista on. Jokaisella meillä on tietty mielipide, millainen on oikeanlainen auto ja varsinkin omaa valintaa tulee usein ehkä liiankin hanakasti puolustettua.
Omassa arvotaulukossa laatu/ylläpitokulut tms. eivät olleet listan yläpäässä, vaan ulkonäkö, mukavuus ja ajettavuus. Ajan siis Alfa Romeo 156:lla. Kokemusta on myös muista eurooppalaisista, Opelista ja Skodasta ja perheessäkin on ollut monta Mazdaa ja kaveriltakin löytyy BMW sekä Toyota. Jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa- jokainen on hyvä auto riippuen omasta arvomaailmasta.
Audin ensimmäiset vuosikerrat ovat olleet pikkuvikaisia, mutta toisin kuin Ford tms., Audi parantaa koko ajan tuotteen laatua sitä mukaa kuin virheitä löytyy. Isommat muutokset tehdään aina mallivuoden vaihteessa. Tämän olen huomannut myös käytännnössä monien Audi-vuosien aikana. Ilokseni huomasin, että A6 oli juuri ADACin tilastoissa vähävikaisin ylemmän keskiluokan kulkuneuvo, ja A2 pikkuautojen. Siis ADACin tutkimuskriteerein. Tämä kertoo siitä, että paras Audi-ostos on malli-iän puolenvälin toisella puolella. Silloin myös hinta ja vakiovarustelu alkavat olla kohdallaan (ks. vaikka A6 Avant Pro+Business/Sport).
Uutta A3:a olen kokeillut pienimmällä bensakoneella ja 130hv dieselillä. Sisämelu voisi olla alhaisempi, ajettavuus tuntui hyvältä, materiaalit ja viimeistely on tuon kokoluokan autoista minusta parhaat. Auto on varsin kallis, ja lisävarusteet samoin. A3 ei minusta ole se "järkivalinta" tämän kokoluokan autoista. Voin vain kuvitella fiiliksiä jos talviautona olisi A3 3.2 quattro DSG...
Kesää ajatellen: Ilmastoinnin teho vaikutti heikolta aikanaan uudessa A4 2.0 Avantissa kun ajoin sellaisella yhden kuuman kesäpäivän oman autoni ollessa takuuremontissa. Ilmastointi kannattaa kokeilla sopivana päivänä. Musta korinväri on kuumimpina päivinä iso haaste ilmastoinnille. Audin ilmastointilaitteet ovat sinänsä aina toimineet hyvin ja nyt 2-puoleisena se on edelleen kehittynyt A3:ssakin.
Ehdotukseni on, että jos A3:een päädyt, niin tilaat sen vasta kun olet varma että saat 2005 mallisen. Niiden valmistus alkaa heti tehtaan kesäloman 2004 jälkeen.
Audienced: Mistä löysit tuon Adacin tilaston, ei ole meinaan tullut vielä vastaan...
www.adac.de (lyhyt kommentti, koko sisältö vain jäsenille) ja www.automotorundsport.de ja taisi olla www.autobild.de ssäkin jotain aiheesta.
AMS:sta seuraava lainaus
Pannenstatistik: Deutsche holen auf
Deutsche Autohersteller holen offenbar bei der Pannensicherheit ihrer Fahrzeuge den Rückstand auf die japanische Konkurrenz auf. Bei der ADAC-Pannenstatistik 2003 gingen vier von sieben Spitzenplätzen an deutsche Hersteller, drei an japanische Firmen.
Platz eins in der Klasse der Kleinwagen ging an den BMW Mini. Ein Urteil über seine Langzeitqualität könne allerdings noch nicht gefällt werden, da das Fahrzeug erst seit dem Jahr 2001 auf dem Markt ist. Auf den Plätzen folgen der nicht mehr gebaute Mitsubishi Colt, der Toyota Yaris und der Opel Corsa. Am schlechtesten schnitten in diesem Segment der Fiat Cinquecento/Seicento, der Renault Clio, der Fiat Punto und der bereits 2000 eingestellte Skoda Felicia ab.
In der unteren Mittelklasse verdrängte der Audi A2 den Vorjahressieger Toyota Corolla aufgrund seiner Top-Werte bei den neueren Baujahren. Vor dem Japaner auf Rang vier schoben sich auch noch die Mercedes A-Klasse und der Honda Civic. Schlusslichter in dieser Klasse wurden der Renault Kangoo, der Renault Mégane sowie der Alfa Romeo 147. In der Mittelklasse konnte der Toyota Avensis seine Spitzenposition vor dem Mercedes CLK und dem Audi A4 behaupten. Auf den hinteren Rängen landeten der Renault Laguna und der Alfa Romeo 156.
Die Pannenkönige 2003 kommen von Nissan
In Segment der oberen Mittelklasse/Oberklasse schnitt erneut der Audi A6, vor der Mercedes S- und E-Klasse am besten ab, so das Fazit der Pannenhelfer. Letzter wurde hier der Opel Omega. Pannensicherster Sportwagen wurde der Mercedes-Benz SLK, gefolgt vom BMW Z3 und dem Mazda MX-5. Auf dem vierten und letzten Rang landete in diesem Segment der Audi TT. Als bester Geländewagen wurde der Toyota RAV4 ermittelt, gefolgt von der Mercedes M-Klasse und dem Mitsubishi Pajero. Als Schlusslicht der vier gelisteten Typen stellte sich der BMW X5 heraus. Bei den Vans schließlich kam der Nissan Almera Tino auf den ersten Rang, vor dem Mazda Premacy und dem Citroen Xsara Picasso. Auf den Plätzen neun bis elf der Liste tummeln sich dagegen der Ford Galaxy, die Mercedes V-Klasse und der Renault Espace, der am schlechtesten abschnitt.
Die häufigsten Pannen im Jahr 2003 trafen Nissan Primera-Besitzer mit 20 Pannen je 1.000 Fahrzeugen. Dahinter rangiert der Almera aus gleichem Hause mit 18 Pannen, der Renault Espace, der Peugeot 406 und der Alfa 147 (jeweils elf Pannen) sowie der Citroen Xsara und der Alfa 156 mit jeweils zehn Pannen auf 1.000 Autos.
Pannenursache Nummer eins: Elektrik
Als häufigste Pannenursache stellten die "Gelben Engel" Schäden an der allgemeinen Fahrzeugelektrik (35,9 Prozent) und an der Zündanlage (13,4 Prozent) fest. Rückläufig seien Motorprobleme wie defekte Zahnriemen, Steuerketten und Ölpumpen (10,1 Prozent). In der bis 1998 zurückreichenden Pannenstatistik des Automobilclubs der ein- bis sechsjährigen Fahrzeuge werden Modellreihen ausgewertet, die mindestens drei Jahre lang nicht wesentlich verändert gebaut wurden und in einem Jahr mindestens 10.000 Neuzulassungen erreichten.
Huomenna on tarkoitus mennä tekee kaupat ,kun päästii sopuu välirahasta .Sopiva autokin olis maassa ,mutta ainoo huonopuoli siinä oli ,että on musta verhoilu .Ei ole mikää kiire saada ,kun olen ajatellu että heinäkuussa saisin sen .
Ei muuta kuin odottelee koska saa ....
Huomenna on tarkoitus mennä tekee kaupat ,kun päästii *sopuu* välirahasta .Sopiva autokin olis maassa ,mutta ainoo huonopuoli siinä oli ,että on musta verhoilu .Ei ole mikää kiire saada ,kun olen ajatellu että heinäkuussa saisin sen .
Ei muuta kuin odottelee koska saa ....
Onnittelut! Teit varmasti ihan hyvän valinnan ja toivottavasti olet tyytyväinen.
Audi A3:seen kannattaa mun mielestä ottaa Bosen audio. Se on aivan uskomattoman hyvä paketti, sillä elementit ovat laadukkaita ja niitä tuhdittamassa on pienikokoinen subwoofer. Tavalliseen audioon eroa on kuin yöllä ja päivällä