Legendan kuolema

1 kommentti

http://www.canadiandriver.com/articles/cc/02-05thunderbird.htm

Surullinen uutinen: Ford aikoo tänä vuonna lopettaa legendaarisen Thunderbirdin valmistuksen, vaikka auto tuli markkinoille vasta 2002.

Aluksi Ukkoslintu sai hyvän vastaanoton ja päät kääntyivät, mutta kaunotarta ei myyty läheskään siihen malliin kuin Ford toivoi. Syynä oli hinta.

Thunderbird jakoi pohjalevy mm. Jaguar S-typen ( toinen upea auto, kunnes faceliftillä pilattu ) kanssa. Tekniikka todettiin luotettavaksi ja parhaimmillaan heppoja oli 280.

Katsokaa, miten kaunis punainen ohjaamo on. Toivottavasti Jenkeissä jatketaan samalla linjalla omia perinteitä kunnioittaen, vaikka nyt yksi legenda poistuukin kaihoisiin muisteloihin. Tästä on toiveita kun katsotaan vaikkapa upean Chrysler 300C:n menestystä.

Toivottavasti Jenkit jatkossa toteuttavat uskaliaasti autoteollisuutensa parhaita perinteitä: valtavaa kokoa, uhkeita moottoreita, punaista nahkasisustaa, loistavia ajo-ominaisuuksia ja lyömätöntä tyyliä irvistävine kromihymyineen. Amen.

  
  • T-Birdiä ei koskaan myyty lukumäärällisesti paljon.
    Näissä uusretroautoissa olisi esim. Camarolla varmasti jalansijaa. Kuten nyt uusi Mustang, kaikki mitä pystyvät valmistamaan viedään käsistä. Naiset ostavat 35% kaikista uusista Mustangeista.
    Cokispullo-Camaro-Firebird -68 voisi sytyttää hyvinkin monen potentiaalisen ostajaehdokkaan ison veden tuolla puolen.
    Kuten Challenger, Charger, Cuda, niissä brutaalisissa muodoissa kuin olivat -60/-70 luvun taitteessa, höystettynä nykytekniikalla ja ajettavuudella. www.classiccars.com/classifieds/classified.asp?ClassifiedId=6062

    Sydän jo kerkesi hypähtää, mutta ei ollut oma R/T:ni, konehuoneesta puuttuu 440 SixPack ja tehoja, shakerscoop plus muuta.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 08.05.2005 klo 21:41]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit