kertokaahan Te viisaammat, mikä olisi minulle ja perheelleni(2lasta,vaimo)Se Oikea auto. ominaisuudet autossa tulisi olla monipuoliset,maastokelpoisuus,suorituskyky,taloudellisuus,turvallisuus. Eli auto jolla voi vetää esim.huoletta isonkin kärryn Lappiin talvisin. Oman pohdinnan alla on ollut seuraavia malleja: Kia Sorento(liian pitkä toimitusaika 8kk),Volvo XC90(maastokelpoisuus??,hieman kallis)Volkswagen Touareg(liiankin tyyris, R5 moottorin heikohko suorituskyky),Toyota Land Cruiser(ajo-ominaisuudet,huojunta,hinta)...onko siis olemassa ylipäätään minulle sopivaa autoa? tuntuu siltä ettei...joten nyt pyydän teidän apua!
Miten syvälle sinne pöpelikköön pitää päästä?
Kenties:
BMW X5 tai X3 ?
Honda CR-V tai HR-V ?
Subaru (Legacy/Forester/..) ?
Mitsubishi Outlander ?
Sisu HMTV ?
Kenties:
BMW X5 tai X3 ? X3 on huono maastossa.
Honda CR-V tai HR-V ? Ei mene maastossa, suorituskyky ei riitä.
Subaru (Legacy/Forester/..) ? Hienoja, mutta menevätköhän maastossa
Mitsubishi Outlander ? Meneeköhän maastossa?
Sisu HMTV ? TÄMÄ!
X5 V12 4,8s sataseen huiput 280km/h, ei taloudellisuutta muuten hyvä. Kokeile Pasia, kulutus on kait aika iso!
http://www.canadiandriver.com/articles/rr/04qx56.htm
Aloittaja kyseli itselleen sopivaa autoa. Nyt sellainen on löytynyt. Luokkansa ehdotonta kärkeä. 315 heppaa, V8-kone, kaikki maailman varusteet. Kokoa piisaa, pituus 525. Tyyliä. Tyyliä. Ja tyyliä. Älä tyydy keskinkertaiseen. Ota tämä.
Missäs tommosen voi huoltaa? Tai no, ei kai sillä nyt niin väliä kun ei oo takuutakaan.
Ei Infiniti tarvitse takuuta.
Aloittaja kyseli itselleen sopivaa autoa. Nyt sellainen on löytynyt. Luokkansa ehdotonta kärkeä. 315 heppaa, V8-kone, kaikki maailman varusteet. Kokoa piisaa, pituus 525. Tyyliä. Tyyliä. Ja tyyliä. Älä tyydy keskinkertaiseen. Ota tämä.
Piru, että on ruma möhkö!
2554 kg omapaino + romppeet ja kulutus 18,0 stadissa 5,6 V8. Onko kulutus vitsi? 30 l lienee totuus lähempänä tyhjäkäyntiä, voi mennä 40 l/100. Maantie ehkä 22 - 25 l/100 km. Naapureillani on vastaavanlaisia muutama, ja kun keskustellaan joskus todellisesta bensan hörppäämisestä verrattuna paperitietoihin, voi veljet! Meikäläisellä on ollut 12 jenkkiä V8:lla, niidenkin painot olivat 1800-2000 kg, eikä nelivetoa jarruttamassa menoa. Minulle pitäisi antaa mitali hyvänä bensaveronmaksajana!
Käyn Lapissa 6-8 kertaa vuodessa. Ajettiin kerran kimpassa, minä Chevy Starcraft 6,2 diesel, kaverilla Dodge RamVan 5,2 bensa-V8. Minulla meni edestakaisin 200 l dieseliä, kaverilla 600 l bensaa. Pieni ero yhden ainoan reissun aikana. Samalla hinnalla olisin taas ajanut 4 kertaa Lappiin, kuin kaveri 1 kerran.
no eipä tuo nyt sen rumempi ole kuin ne amerikan raudatkaan. Suomen oloihin kuluttaa liikaa.
Miten tuo kulutusero voi olla noin suuri? Siis oliko sinulla kulutus jotain 10 l / 100 km ja kaverilla 30 l / 100 km?