Mazda3

1 kommentti

Minkäslaisia kokemuksia teillä on Mazda3:sta?

Olen koeajanut sekä 1.6-litraisen Elegancen, että 2.0-litraisen GT:n - molemmat sedaneita (HB ei ollut tarjolla). Pidän kovasti Kolmosen ajettavuudesta. Yhdellä sanalla kuvailisin tuntemuksiani ajettavuudesta sanalla 'hauska'. 1.6:nen oli kaupunkipyörittelyssä mukavampi, mutta maantiellä kone tuntui auton kokoon nähden hieman alimittaiselta - erityisesti lastattuna saattaa puhti olla järkevyyden alarajoilla. Siksipä vaakakuppini kallistuu 2.0-litraiseen, jossa menoa tuntui riittävän mukavasti.

Mikäli päädyn 2.0-litraisen ostamiseen, taidan valita Elegance-version. GT:n 1300e lisähinnalla ei saa mielestäni tarpeeksi vastinetta rahoille. Ja 17" 50-sarjaiset renkaat eivät meikäläistä innosta, Elegancen 16" 55 on jo aivan riittävä koko näyttävyydenkin puolesta. Xenonit olisivat tietenkin asiaa, mutten niistä ala 1300 euroa maksamaan kun perushalogeenitkin ovat riittävän hyvät (jos TM:n mittauksiin on luottamista :smile: Kaksilitraisen valinnassa mietityttää vain suurempi kulutus ja se tosiseikka, että suurten jarrulevyjen vuoksi talvirenkaiksi(kaan) ei mahdu 15" vanteet paikoilleen. Eiköhän sitä nykyaikaisilla 205/55-R16 talvirenkaillakin pärjäile ihan ongelmitta.

Minkäslaisia käytännön kulutuslukemia olette ajaneet Kolmosella? Kummankin moottorin tiedot kelpaavat. Kolmosia ei ole varmaan ehditty myydä vielä hirveästi, mutta eiköhän tältä palstalta joku kyseisen auton omistavakin löydy.

Auton normaalia hieman suuremmasta sisämelusta ei tarvitse sitten jauhaa sen enempiä, sen olen ajatellut hoitaa jälkitöin (alustan ruostemassauksen yhteydessä äänieristyskäsittely, sekä mahdollisesti oviin ja konttiin lisäeristystä mikäli tarvetta ilmenee).

  
  • Lainaus:
    08.05.2004 klo 14:02 fotailija kirjoitti
    Minkäslaisia kokemuksia teillä on Mazda3:sta?


    17" 50-sarjaiset renkaat eivät meikäläistä innosta, Elegancen 16" 55 on jo aivan riittävä koko näyttävyydenkin puolesta. Kaksilitraisen valinnassa mietityttää vain suurempi kulutus ja se tosiseikka, että suurten jarrulevyjen vuoksi talvirenkaiksi(kaan) ei mahdu 15" vanteet paikoilleen. Eiköhän sitä nykyaikaisilla 205/55-R16 talvirenkaillakin pärjäile ihan ongelmitta.

    Auton normaalia hieman suuremmasta sisämelusta ei tarvitse sitten jauhaa sen enempiä, sen olen ajatellut hoitaa jälkitöin (alustan ruostemassauksen yhteydessä äänieristyskäsittely, sekä mahdollisesti oviin ja konttiin lisäeristystä mikäli tarvetta ilmenee).


    Kyllähän sitä talvirenkaiksi voi laittaa vähän kaposemmat, niin pitää paremmin :smile:
    Itselläni on 225/45R17 renkaat ja ne eivät todellakaan tunnu kovalta vakioalustalla. Aluksi oli hirveä pelko, että auto muuttuu kivireeksi, mutta sehän tuntuu täysin samalta kuin 15'" vakionakeilla, lukuun ottamatta sitä, että mutkiin voi ajella huomattavasti kovempaa :grin:

    Oma autonikaan ei ole mitenkään turhan hyvin äänieristetty, mutta kuuntelen aina musiikkia ajaessani, joten ei tuo "meteli" minua ainakaan häiritse...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit