Hiljainen auto

32 kommenttia
2»
  • Renkaiden rakenne on osa alustaa, joka hoitaa osansa joustosta. Renkaan profiilin kasvaessa sivuttaisjousto lisääntyy kaarreajossa (saman painoluokan renkaissa), joka voi tuntua kovassa kaarreajossa heikompana vakautena, mutta meille normaalikuskeille siitä ei liene ongelmaa. Väitän, että ainoa huomattava ero on se, että nopeus/matkamittarin näyttämävirhe lisääntyy noin 2,5% eli pyörän halkaisijan eron verran. Renkaita valitessa renkaan painoluokalla ja pyörän kokonaishalkaisijalla on merkitystä. Muut ominaisuudet merkien välillä on enemmän kukkaron, imagon ja perstuntuman asioita.

      
  • Lainaus:
    06.10.2004 klo 23:13 530D kirjoitti
    Toisaalta ihmettelen miksi alusta ei normaaliajossa kestäisi kun esim. 520D:ssä oli silloin muistaakseni tuo pienempi koko ja alusta sama? Otin kuitenkin normaalikokoiset ja silti on tukivarret uusittu kaksi kertaa.

    Niin ihmettelen minäkin.
    Ei tukivarret siitä kulu, jos auto liikkuu 10-15 mm ylempänä tai alempana. Tukivarret ovat terästä. Ainoa kuluva osa tukivarressa on parin euron kumipusla, joka saattaa kulua loppuun 200tkm:n välein.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit