TM 9/04: "PSA-yhtymä harkitsee paluuta Yhdysvaltain automarkkinoille, josta se vetäytyi vuonna 1992. Peugeot harkitsee myös autotuotannon käynnistämistä Yhdysvalloissa."
Mielenkiintoista. Ollaanko Ranskassa vihdoinkin tajuttu USAn markkinat? Tietääkö kukaan miksi aikoinaan vetäydyttiin USAn markkinoilta? Ja sitten, onko PSA-yhtymällä jo tehtaita olemassa USAssa vai suunnitellaanko vasta rakentamista?
Minulla ei ole varmaa tietoa mutta kollegoideni kommentteja. Peugeotilla oli samanlaisia vakavia laatuongelmia kuin Audilla 80 luvulla. Peugeot ei vain onnistunut siinä missä Audi, eli kelkan kääntämisessä. Nykyisinhän Audi on todella arvostettu merkki NA'ssa.
usan markkinat on isot, mutta samalla myös todella kilpaillut.
PSA oli 1992 siinä tilassa että pakko oli löytää säästöjä ja usan myynti ei ilmeisesti ollut tuottavaa puuhaa.
Eihän se ole monille muillekaan firmoille, Chryslerikin on aina vaan ruvella yms.
Laadun kanssa vetäytymisellä ei ole mitään tekemistä.
PSA oli 1992 siinä tilassa että pakko oli löytää säästöjä ja usan myynti ei ilmeisesti ollut tuottavaa puuhaa.
Eihän se ole monille muillekaan firmoille, Chryslerikin on aina vaan ruvella yms.
Laadun kanssa vetäytymisellä ei ole mitään tekemistä.
Kyllä se oli nimenomaan laadusta kiinni eli Pösöllä oli tuohon aikaan niin pahoja laatuongelmia, että päättivät vetää koko merkin pois jenkeistä ennen kuin merkin imago oli täysi nolla. Totta kai tuossa säästöäkin tulee kun ei tarvinnut enää niitä paria autoa kuskata Amerikkaan.
No Pösöllä nyt ei ole mitään asiaa Jenkkeihin, mutta Nissanin turvin Renu saattaa sinne päästä. Renu voi ottaa Nisulta takavetoisia palikoita ja suuria bensakoneita sekä oppia jotakin japsien laadusta ja muotoilusta; näin valloitetaan Amerikka.