uusi astra

7 kommenttia

Mitäs mieltä kansalaiset ovat uudesta astrasta? Itse henk kohtaisesti olen lievästi pettynyt opelin todennäköiseen ratkaisuun olla tuomatta markkinoille porrasperäistä korimallia. Vanhemman mallin linjoihin tykästyneenä uusi malli näyttää muutenkin jotenkin pienemmältä ja säyseämmältä. Ehkä ajan mittaan silmä tottuu ja saas nähdä sitten miltä se farkku sitten vaikuttaa. Ajamassa en ole vielä käynyt, mutta testien mukaan taitaa olla varsin miellyttävä kokemus tuo uusi peli. Taitaa kuitenkin seuraava auto olla jokin muu.. esim Audi A4

  
  • Ajettu on. Alustaltaan/ajoltaan erinomainen ja sisätilojen laatuvaikutelma kehittynyt todella paljon edellisestä mallista. Mielestäni näissä asioissa esim. uutta Golfia etevämpi. Etuistuimet vaikuttivat myös hyviltä, tosin reisituki oli hieman lyhyt. Huonoina puolina matalahko takaistuin ja rengasäänet karkealla asfaltilla. Tosin kaikissa koeajoautoissa oli rengastuksena idioottimainen 205/55/16, perusmallin 195/65/15 olisi todennäköisesti kaikin puolin parempi valinta. Ulkonäöltään omasta mielestäni varsin onnistunut.

    Farmari saattaa lähteä syksyllä tilaukseen, jos hinta ei kohoa liian korkeaksi.

      
  • Joo, ajettu on myös Cosmo 1.6 versio.
    Hieno peli sisältä ja päältä.
    Jos vertaan nykyiseen Vectra C:n niin vieläkin freshimpi.

    Vectran voisi vaihtaa Astra farkkuun 1.9CDTI 150hv.
    Farkku Astrassa (ja uudessa Zafirassa) on 15 cm !!!! pidempi akseliväli kuin 5-ovisessa. Kilpailee silloin jo vähintään Volvo V50:n kanssa. :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

      
  • Uudesta farkkuastrasta löytyy ilmeisesti ihan aito editoimaton kuva täältä :

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/59571

    Akseliväli ei ole 15 cm, vaan 8,2 cm 5-ovista pitempi

      
  • Kyllä Opelin päätös jättää Sedan pois mallivalikoimasta on varmaan perusteltua. Konttiperäiset ei vaan ole tärkeämmillä markkina-alueilla laisinkaan niin suosittuja, mitä ne meillä Suomessa ovat mm. niiden tilantarpeen takia. Tämä on varsinkin suurissa kaupungissa ymmärrettävää.

    Itse pidän Sedanista Hachbackiä enemmän, en niinkään ulkonäön takia, vaan siksi, että "suljetulla" tavaratilalla auto on yleensä hiljaisempi, mitä HB.. mm. tämän takia on tietty harmi, ettei porrasperää rakenneta, mutta Suomen markkinat on kuitenkin vain pisara meressä... :confused:

      
  • Olen samaa mieltä Niki Karin kanssa. Ei mitään lisättävää.
    :grin:

      
  • Jmr, jos harkitsit Astraa niin päädytkin Audi Aneloseen. Eikö niissä ole aika suuri ero? Hinnassakin... Harva miettii kumman ottaisin Audin vai Opelin... useammin on varmasti Opel vai Toyota.

      
  • Ehkäpä se on juuri se hinta se asia, miksi astraa pohdiskelen. Totuushan on se, että uusi A4 pomsahtaa jo täysin eri hintaluokkaan verrattuna astraan, mutta pitäähän sitä miehellä aina haaveita olla :tongue: Tällä hetkellä köröttelen vm 99 cdx 2.0 sedanilla, ja vaihto olisi suunnitelmissa vuoden - parin sisällä. Ja kun samalla alkaa tämä perhepoliittinen tilanne muuttua, niin j ä r k i s y i s t ä voi olla tuo uuden astran farkku ihan asiallinen ratkaisu meikäläiselle.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit