Auton valinnan sietämätön keveys

7 kommenttia

Viimeaikaisia keskusteluja seuranneena olen tullut toisiin ajatuksiin auton valinnan vaikeudesta. Se, että minun on täytynyt löytää mahdollisimman edullinen uusi auto, jossa on mukavasti tilaa yli kaksimetriselle kuljettajalle ja siedettävästi tilaa matkustajalle kuljettajan takana vaikuttaakin yht'äkkiä varsin triviaalille ongelmalle verrattuna monien muiden pähkäilyihin. Minun ei tarvinnut välittää vikatilastoista, valmistusmaasta, automerkin innovatiivisuudesta, kavereiden naapureiden kokemuksista, merkin imagosta, siitä pitävätkö muut minua tyhmänä autovalintani takia tms. elämää suuremmista kysymyksistä. Olen helpottunut, kiitos teille.

  
  • rajaa vaihtoehdot mukavasti yhteen tai korkeintaan kahteen :sunglasses:

      
  • Taitaa mustamaija olla ainoa, jossa on tilaa yli 2-metriselle. Sielläkin vain asiakasosastolla....

      
  • Jaa, nimim Erkki on myös Suburbanin puikoissa.
    Yes, tilaa on 8 koripallopelaajalle ja vielä tavaroille, eikä tarvi suksiboksia katolle!

      
  • Minulla ei ole koskaan ollut valinnan vaikeutta autoissa. Olen ensin päättänyt minkä luokan auton haluan/tarvitsen (hintakysymys, luokittain eri merkeissä ei ole isoja eroja), sen jälkeen olen käynyt syynäämässä ehdokkaat ja olen valinnut sen joka eniten miellyttää. Tärkeimmät kriteerit ovat olleet, ja tulevat olemaan jatkossakin
    - ajettavuus
    - mukavuus / ergonomia /äänettömyys
    - tilat suhteessa tarpeeseen ja saman luokan muihin autoihin
    - ulkonäkö, muotoilu (ei voi väheksyä, en ikinä ostaisi autoa joka ei ulkoisesti miellytä minua)
    - sitten tulevat ne muut asiat, mutta yleensä noiden ensimmäisten perusteella on löytynyt 1-2 selkeästi parasta vaihtoehtoa. Ratkaisu on sitten tullut yleensä nopeasti kun on alettu vakavasti keskustella kaupasta.

    En ole mitenkään merkkiuskollinen.

      
  • Lainaus:
    07.02.2005 klo 19:13 Anders-Simo kirjoitti
    Taitaa mustamaija olla ainoa, jossa on tilaa yli 2-metriselle. Sielläkin vain asiakasosastolla....

    Ambulanssi myös.

      
  • Toivotaan nyt kuitenkin, ettei meidän Erkki ambulanssiin joudu! Onkohan niissä muuten hyvät ajo-ominaisuudet? Tokkopa. Vanhoja mersuja ja ties mitä tshernoletteja. Ei taida kaarreominaisuudet kaksisia olla..

      
  • Niin toivottavasti ei joudu ambulanssiin. Kerran näin kun mersumaasturi ambulanssi meni erittäin kovaa Turun Keskustassa välillä pienissä sivuluisuissa. Huh!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit