Exelero valokennoon 351,51 km/h. Autolle kelpaa muuten vain 110 oktaaninen kilpabensa, mutta tulevilla omistajilla ei liene niin väliä.
Kova kyyti loistocoupelle. Bonneville suola-aavikolla olisi kulkenut nopeammin, koska Nardon rata on kokonaan ovaalinmuotoinen kasvaa vierintävastus 11% ja sehän tiputtaa vauhtia, jos se jollekulle on tärkeä liikuttaessa yli 350 km/h.
Kova kyyti loistocoupelle. Bonneville suola-aavikolla olisi kulkenut nopeammin, koska Nardon rata on kokonaan ovaalinmuotoinen kasvaa vierintävastus 11% ja sehän tiputtaa vauhtia, jos se jollekulle on tärkeä liikuttaessa yli 350 km/h.
Tuossa nopeudessa vierintävastus alkaa olla jo aika merkityksetön suhteessa ilmanvastukseen. Ehkä 2-3 km/h olisi enemmän huippunopeutta..
Edes Nardon rata ovaalinmuotoisena ei tarjoa noissa nopeuksissa tarpeeksi sivuttaispitoa. Vierintävastus ilmoitettiin tässä nopeustestissä olevan 11% koska auto ajaa mutkassa koko ajan.
Siksi hetin Bonnevillen suola-aavikon tähän. Ainoa riittävän pitkä ja tasainen pakka maailmassa ajaa ennätysvauhteja.
Chrysler ajoi v. 1957 Bonnevillessa 357 km/h suoraan tuotantolinjalta otetulla 2d HT mallilla virallisen tuotantomallien ennätyksen tuolloin. Renkaista en tiedä mitkä olivat alla, mutta muuten vakio. Jossain tästä oli artikkeli. Ovaalilla ei ehkä olisi kyennyt paljon päälle 200 km/h senaikaisilla ajo-ominaisuuksilla.