VW-konserni pimittää tietoja ja myy roskaa

33 kommenttia
2»
  • Markkinoille on kuulemma tulossa 5W-40/50 -longlife öljy. Se tulee VAG-konsernin autoilla ajaville kyllä tarpeeseen. Oma VW:ni on alkanut syödä enemmän 25 tkm:n jälkeen. Määrät ovat vielä pieniä mutta nousussa kuitenkin. Ajattelin vaihtaa kiinteään 15 tkm:n öljynvaihtoväliin ja tavallisiin synteettisiin öljyihin niin loppuu tuo öljyn lisäily.

      
  • Jos moottori on hyvin suunniteltu ja tehty, tuonhan pitäisi mennä juuri päinvastoin, eli alussa kun koneen osat eivät ole vielä viilautuneet viimeisen päälle, öljyä voi kulua. Sitten jossain 30000km paikkeilla kulutuksen pitäisi loppua. Näin ainakin toyotassa, valittelin 30000km huollossa öljyn kulumista. Sanoivat huollossa että öljyn lisäyksen tarve huoltovälillä (tosin 15000km) ei ole normaalia. Nyt autolla on ajettu 42000km ja öljyn kulutus loppunut.

      
  • Lainaus:
    07.06.2005 klo 09:34 jalkkis kirjoitti
    Markkinoille on kuulemma tulossa 5W-40/50 -longlife öljy. Se tulee VAG-konsernin autoilla ajaville kyllä tarpeeseen. Oma VW:ni on alkanut syödä enemmän 25 tkm:n jälkeen. Määrät ovat vielä pieniä mutta nousussa kuitenkin. Ajattelin vaihtaa kiinteään 15 tkm:n öljynvaihtoväliin ja tavallisiin synteettisiin öljyihin niin loppuu tuo öljyn lisäily.


    Ei lopu välttämättä. Audi söi öljyä tasaisesti koko ikänsä ajan noin 1 l / vaihtoväli, ja ajoin tuolloin tavallisella Mobil 1:llä. Myös Passatiin sai lisäillä jonkin verran vaihtoväleillä, öljy oli sama.

    BMW, MB, Ford ja Peugeot eivät ole meillä syöneet öljyä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit