Mersu pyrkii Signum luokkaan...

23 kommenttia

Kuten kävi jo aiemmin Zafiran kanssa, ensin Opel - sitten kaikki muut, niin nyt alkaa Signum buumi.

Tässä Mersun näkemys:

http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=7114&A_SESS=5eccaff01fd01a1c67f5ed40860bcfaf#

  
  • Mersu on noista kyllä kaikkein komein!!

      
  • Mitenkään aiheeseen puuttumatta:

    Alan kyllä vähitellen epäilemään että "-Z-" saa elantonsa OPELin myynnistä: sen verran yksipuolista ja ylistävää tekstiä tuppaa tulemaan...

    :wink:

      
  • ...väärin JON,
    Opel saa elantonsa minusta, kun ostelen niitä koko ajan :smile:

    On vain harmittavan SURKEA tämä Opelin nykyinen markkinointikoneisto.
    Tuote on OK, mutta maahantuoja ja suurin osa jälleenmyyjistä tekee kaikkensa, että "uskollinen" asiakaskunta vaihtaisi merkkiä.

    Mallit lanseerataan todella typerästi,
    huippumallit hinnoitellaan älyttömyyksiin (mm. OPC mallit),
    autoja ei ole saatavilla/koeajettavissa,
    jne, jne.

    Toivottavasti Opelin myynti siirtyy pian osaaviin käsiin...

      
  • Mitäköhän tommonen tulisi maksamaan? :confused:

      
  • GST tulee S-sarjan yläpuolelle/rinnalle/limittäin eräänlaiseksi luksus "tilamaasturiautoksi", joten +100.000€.

      
  • Lainaus:
    01.10.2004 klo 13:04 Mie Ite kirjoitti
    GST tulee S-sarjan yläpuolelle/rinnalle/limittäin eräänlaiseksi luksus "tilamaasturiautoksi", joten +100.000€.

    Ihastelin mersun ulkonäköä ja ajattelin että se on kallis. Ajattelin että se kilpailisi joidenkin halvempien autojen kanssa. Ajattelin itse 40000-50000 euroa. Ajattelin vaan että tuota ulkonäköä vielä aika paljon riisutaan ja tehdään tavallisemmaksi.
    Mutta jos ässän tasolle nousee niin kallis siitä tietysti tulee. Saa nähdä haluaako ihmisiet ostaa tällaista. Vai pitäisikö M-sarjalainen jättää pois mallistosta. :confused:

      
  • G, M ja R sarja palvelee tulevaisuudessa maasturipuolta. G säilytetään "työjuhtana" tosin sivistettynä, M on suht perinteinen "citymaasturi" eli iso SUV, R sarja taas on "sarjassamme Yhdysvaltain autotrendit" eli "Urheilullinen katumaasturi." Virtaviivainen, isot koneet, kulkee kuin tauti.

    Eli siis tarkennukseksi, tuolla AB sivustalla esiintyvä Vision R on tuleva "GST", Vision B A-sarjan tila-autoserkku eli B-sarja" Ottaakohan ihmisten egon päälle? :wink:

    [Mie Ite muokkasi tätä viestiä 01.10.2004 klo 14:00]
      
  • Lainaus:
    01.10.2004 klo 13:53 Mie Ite kirjoitti
    G, M ja R sarja palvelee tulevaisuudessa maasturipuolta. G säilytetään "työjuhtana" tosin sivistettynä, M on suht perinteinen "citymaasturi" eli iso SUV, R sarja taas on "sarjassamme Yhdysvaltain autotrendit" eli "Urheilullinen katumaasturi." Virtaviivainen, isot koneet, kulkee kuin tauti.

    Mahtaakohan kolmea maasturia olla hankala pitää tuotannossa? Riittääköhän kaikille kysyntää. Nuo mersun maasturimallit ovat kuin kannibaaleja eli syö oman yrityksen tuotteita. Eli toisiaan. Luulen vähän näin. Ainakin M-maasturi ja tämä uusi vaikka ne kuuluvat eri luokkaan ja ovat vähän erilaisia.

      
  • Laitetaan nyt tännekin Mersun kuvat tuolta alhaalta Mersun Vision jonka aloitin. Nämä kuvat ovat parempia, voi suurentaa jne. Onhan aihe täsmälleen sama. Mahtaako porukka yleensä katsoa tai lukea mitään, kun sama aihe avataan eri nimellä parin päivän sisällä? Hieman ihmetyttää....

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/67514

      
  • Lainaus:
    01.10.2004 klo 13:57 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    01.10.2004 klo 13:53 Mie Ite kirjoitti
    G, M ja R sarja palvelee tulevaisuudessa maasturipuolta. G säilytetään "työjuhtana" tosin sivistettynä, M on suht perinteinen "citymaasturi" eli iso SUV, R sarja taas on "sarjassamme Yhdysvaltain autotrendit" eli "Urheilullinen katumaasturi." Virtaviivainen, isot koneet, kulkee kuin tauti.

    Mahtaakohan kolmea maasturia olla hankala pitää tuotannossa? Riittääköhän kaikille kysyntää. Nuo mersun maasturimallit ovat kuin kannibaaleja eli syö oman yrityksen tuotteita. Eli toisiaan. Luulen vähän näin. Ainakin M-maasturi ja tämä uusi vaikka ne kuuluvat eri luokkaan ja ovat vähän erilaisia.

    Tuomas, en usko, että Mersun resursseilla kolmen maasturin tuotannossa pitämisestä tulee ongelmia. Esim. Nissanilla tulee olemaan ensi vuonna myynnissä neljä maasturia/SUV:ia: Patrol, Pathfinder, Murano ja X-Trail.

      
  • Olen kyllä sitä mieltä että on turhaa kolmea maasturia pitää. Kyllä mersu varmasti pystyisi tuottamaan 5 eri maasturia. Turha on turhaa.

      
  • Lainaus:
    01.10.2004 klo 13:53 Mie Ite kirjoitti
    G, M ja R sarja palvelee tulevaisuudessa maasturipuolta. G säilytetään "työjuhtana" tosin sivistettynä, M on suht perinteinen "citymaasturi" eli iso SUV, R sarja taas on "sarjassamme Yhdysvaltain autotrendit" eli "Urheilullinen katumaasturi." Virtaviivainen, isot koneet, kulkee kuin tauti.

    Eli siis tarkennukseksi, tuolla AB sivustalla esiintyvä Vision R on tuleva "GST", Vision B A-sarjan tila-autoserkku eli B-sarja" Ottaakohan ihmisten egon päälle? :wink:


    Vaikka R-sarja jakaakin tekniikan M- ja G-sarjojen kanssa on sitä erittäin vaikea mieltää katumaasturiluokkaan. Aitoamerikkalaisesta SUV-luokasta etäisyyttä on otettukin GST-nimityksellä (Grand Sport Tourer). Amerikkalaista autosanastoa käytettäessä sopii R-sarjaan parhaiten termi "crossover". Käytännössä kyse on MB:n näkemyksestä ylellisestä tila-autosta.

    B-sarjallekin löytyy luokkanimitys CST eli Compact Sports Tourer.

    Opel signumiin en kykene näkemään yhteyttä kummankaan mallin osalta. Signumia sinälläänkään en osaa minkään uuden luokan airueena nähdä. Se on kuitenkin vain hieman venytetty nelipaikkainen Vectra.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 06.10.2004 klo 08:48]
      
  • Tekisi mersu jonkun luxusavolavan... :smile:

      
  • A) Joskus Tuulilasissa huhuttiin mersun ML-avolavasta

    B) M- ja G-Mersut korvataan yhdellä ja samalla mallilla

    C) Toi Vision Grand Tourer on ollut suunnitteilla jo niin pitkään että se oli Helsinki MS:ssa jo 2002.

    [Tiger-Jack muokkasi tätä viestiä 13.10.2004 klo 16:29]
      
  • Lainaus:
    13.10.2004 klo 16:23 Tiger-Jack kirjoitti
    A) Joskus Tuulilasissa huhuttiin mersun ML-avolavasta

    B) M- ja G-Mersut korjataan yhdellä ja samalla mallilla

    C) Toi Vision Grand Tourer on ollut suunnitteilla jo niin pitkään että se oli Helsinki MS:ssa jo 2002.


    A) Jee nyt tulee sun mun odottama avolava
    :sunglasses: Varmasti hyvä ratkaisu
    C) Tuota en muistanutkaan

    Volkkarin se monta vuotta sitten esiteltya avolavamallia en ole vielä nähnyt siis sitä mikä on luxusavolava. Vai tehtiinkö siitä esitelyautoprototyypistä tuo Touareg?

      
  • :sleepy: hah hah haa :open_mouth: mitenkähän se oikeesti on! jos ne sun ooppelit on niin ihania, niin miksi gm tuottaa niin paljon tappiota., taitaa olla niin että ihmiset äänestää jaloillaan ja ostaa autoja jotka kestää nipussa edes sen kolme vuotta jotka niillä ajavat. kyllä astra esimerkiksi oli niin paska että tuntui loppuunajetulta vaikka mitskussa luki 90000 tkm. oletko muuten opel-myyjä tai edustaja? sun jutut kuulostaa sellaisilta. Z-nimimerkki viittaa zorroon, mutta ei nykyajan zorro aja zafiralla vaan mersulla. kyllähän se juttu on näin.

      
  • Lainaus:
    19.10.2004 klo 15:16 jarna kuiva kirjoitti
    :sleepy: hah hah haa :open_mouth: mitenkähän se oikeesti on! jos ne sun ooppelit on niin ihania, niin miksi gm tuottaa niin paljon tappiota., taitaa olla niin että ihmiset äänestää jaloillaan ja ostaa autoja jotka kestää nipussa edes sen kolme vuotta jotka niillä ajavat. kyllä astra esimerkiksi oli niin paska että tuntui loppuunajetulta vaikka mitskussa luki 90000 tkm. oletko muuten opel-myyjä tai edustaja? sun jutut kuulostaa sellaisilta. Z-nimimerkki viittaa zorroon, mutta ei nykyajan zorro aja zafiralla vaan mersulla. kyllähän se juttu on näin.


    Asiallinen juttu. Mikäs mies sinä olet?

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 15:21]
      
  • Lainaus:
    13.10.2004 klo 16:26 Tuomas kirjoitti
    [quote title="13.10.2004 klo 16:23 Tiger-Jack kirjoitti"]
    A) Joskus Tuulilasissa huhuttiin mersun ML-avolavasta

    Volkkarin se monta vuotta sitten esiteltya avolavamallia en ole vielä nähnyt siis sitä mikä on luxusavolava. Vai tehtiinkö siitä esitelyautoprototyypistä tuo Touareg?

    Älkää poijaat murehtiko niistä avolavoista.
    Kyllä ne tulee meillekin, kun Eurooppalaiset autotehtaat alkavat niitä suoltamaan markkinoille. On vain huijattava itseään, että niistä on hyötyä. Koivuklapeja lavalla, ehkä heinäpaali, tai mönkijä? Entä kelkka? Alla hieman alkunäkemystä asiaan. Nii-in, saamari kun tuli just hankittua tila-auto, ja nyt kohta pitäis saada se lavapaku!

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/67539

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 19.10.2004 klo 16:58]
      
  • Volkkari V 10Tdi avolava kelpaisi mulle. :wink:

      
  • Lainaus:
    20.10.2004 klo 10:01 Tuomas kirjoitti
    Volkkari V 10Tdi avolava kelpaisi mulle. :wink:


    Mulle ei kelpaisi. Se on liian kallis ylläpidettävä. Lisäksi kun valtio ei millään tavoin tue yksityisautoilua. Eihän tommosella edes uskalla mennä metsään kun se menee likaiseksi ja voi tulla naarmu. Vanha 1989 Nissan King Cab ei ole moksiskaan maastosta. En usko, että sullakaan olisi fyrkkaa tollasta ylläpitää.

      
  • Lainaus:
    19.10.2004 klo 16:57 SixPack kirjoitti
    Kyllä ne tulee meillekin, kun Eurooppalaiset autotehtaat alkavat niitä suoltamaan markkinoille.


    Tuskin. Euroopan maissa ei ole CAFE-luokitusta eikä muita hyötyajoneuvoiksi laskettavia kulkuneuvoja suosivia verotusjärjestelmiä, kuten lava-autojen ja möhköjen kotimaassa.

      
  • Lainaus:
    20.10.2004 klo 10:12 J R kirjoitti
    Lainaus:
    20.10.2004 klo 10:01 Tuomas kirjoitti
    Volkkari V 10Tdi avolava kelpaisi mulle. :wink:


    Mulle ei kelpaisi. Se on liian kallis ylläpidettävä. Lisäksi kun valtio ei millään tavoin tue yksityisautoilua. Eihän tommosella edes uskalla mennä metsään kun se menee likaiseksi ja voi tulla naarmu. Vanha 1989 Nissan King Cab ei ole moksiskaan maastosta. En usko, että sullakaan olisi fyrkkaa tollasta ylläpitää.

    Tuollainehan on halpa ylläpitää 3 litraa sadalla. No ei sentään tuollainen dieselikin kuluttaa jo yli kymmenen litraa. Kyllä tuollaisella koneella avolava kulkisi vaikka diesel onkin.

      
  • Lainaus:
    29.09.2004 klo 17:48 mersu mies kirjoitti
    Mersu on noista kyllä kaikkein komein!!


    Sanoo "mersu mies". :grin:

    No ei vaiskaan. Täytyy myöntää, että onpa tyylikäs auto! Tässähän alkaa kohta miettiä tekosyitä "Signum-luokan" auton hankintaan...

    :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit