agila

14 kommenttia

hei! tietäisikö kukaan, opel agilan teknisiä tietoja?
esim: kulutus, moottori sunmuut...
olen katsonut opelin internetsivuja, mutta siellä ei ole halaistua
sanaa opel agilasta, joten jos joku tietää, voistko kertoa?
kun ei ole kiva juosta autokauppaan tumput suorina...
olisin iloinen, jos vastaisitte pian :grin:

kiva, jos tiedätte opel agilasta jotain...
:innocent:

  
  • http://www.suzuki.fi/index-smf.htm

    Siitä löytyy tiedot, kun klikkaat kohdasta mallisto ja valitset sieltä Suzuki Wagon R+. On muuten sama auto kuin Agila, mutta tehokkaammalla moottorilla, edullisemmalla hinnalla, paremmalla takuulla ja paremmalla kestävyydellä.

      
  • Moni tärkeämpi asia päätyy muistissani ö-mappiin, mutta tämä palstalla esitetty saksalaisen katsastajan vikaraportti jäi mieleeni:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=244

    Liittyen Anders-Simon merkin japanilaisuuden perusteella antamaan vankkaan kestävyystietoon: katsokaapa jaettua kakkossijaa ja tasan sata sijaa alemmas.

      
  • Mielestäni laiton Agilan tiedot tänne vähän aikaa sitten. 155km/h on huiput ja sataseen 13,5s ja kulutus 6,5 litraa sadalla.

      
  • "Siitä löytyy tiedot, kun klikkaat kohdasta mallisto ja valitset sieltä Suzuki Wagon R+. On muuten sama auto kuin Agila, mutta tehokkaammalla moottorilla, edullisemmalla hinnalla, paremmalla takuulla ja paremmalla kestävyydellä."

    Mikä se oli Suzuki? Siis moottoripyörä? Kyllä tässä kysyttiin autoa. Suzukissa on viiden vuoden takuu ja autot tulevat samasta tehtaasta, mutta kyllä Opel on aina Opel. Mitä naapurikin sanoisi, jos pihaan ilmestyisi joku Suzuki?

      
  • Mielestäni moiseen koirankoppiin ei olisi ikinä pitänyt laittaa Opelin logoa. Japsiauto se on vaikka voissa paistaisi...

      
  • Onko Agila sitten luotettavampi kun se on tavallaan Suzuki? Onko Suzuki luotettava auto?

      
  • Toinen Unkarissa ja toinen Puolassa

      
  • Lainaus:
    25.10.2004 klo 14:34 W-- kirjoitti
    Toinen Unkarissa ja toinen Puolassa


    Opel Puolassa? Kumpikohan mahtaa olla parempi valmistusmaa, vai ovatko molemmat huonoja paikkoja valmistaa autoja? (ennakkoluuloja on vähän, vaikkei saisikaan olla).
    Ai niin... tulikin mieleen Agilan luotettavuudesta (tuli just nyt mieleen), eikö se ollut aika hyvä vikatilastossa (siis vähän vikoja)?? Jostain olen huomannut että se on ollut hyvillä sijoilla.

      
  • Lainaus:
    25.10.2004 klo 14:42 Tuomas kirjoitti
    Opel Puolassa? Kumpikohan mahtaa olla parempi valmistusmaa, vai ovatko molemmat huonoja paikkoja valmistaa autoja? (ennakkoluuloja on vähän, vaikkei saisikaan olla).


    Tehdään Puolassa Folkkarin tavara-autojakin ja Unkarissa Audin moottoreita. Ovathan molemmat sentään EU-maita ja Suomeen sentään tuodaan autoja Intiasta ja Thaimaastakin :sunglasses:

      
  • Alhaisen kustannustasonsa vuoksi sekä Puola että Unkari ovat molemmat erinomaisia paikkoja harrastaa autoteollisuuden kaltaista yksinkertaista kokoonpanotoimintaa. Varsinkin kun kyse on Agila/Wagon R+:n kaltaisesta tuotteesta, johon ei liity mitään tunnetason intohimoja.

    Tuomas, ylläolevassa viestissäni on linkki, josta löydät yhden "luotettavuustutkimuksen" tulokset. Sen, että Agilan ja Wagon R+:n välillä on noin huima ero, täytyy johtua Suzukin erilaisesta moottorista (kyseessä on katsastustilasto, olisiko siis kyse OBD- tai päästöongelmista?). Kokoonpanolinjan maantieteellisellä sijainnilla tuollaista eroa ei selitetä, komponentit ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi samoilta alihankkijoilta.

    Muuten olen sitä mieltä, että todelliset luotettavuus/"laatu"erot ovat tänä päivänä vähiten merkittävä tekijä auton valinnassa. Oletetut, kavereilta kuullut ja tilastoista suuruusluokkia miettimättä luetut laatuerot taas ovat monille sitäkin merkittävämpiä.

      
  • Lainaus:
    25.10.2004 klo 15:47 nimim Erkki kirjoitti
    "luotettavuustutkimuksen"


    Miksi näin? Kyseessähän on TUV:n 2004 vuoden raportti eikä mikä tahansa äkäslompolon erakon mietelmä.

    Tottakai tuollaisia halpoja autoja kasataan esim. puolassa, jossa työntekijän palkka on 15% esim. Opelin Russelsheimin tehtaan palkkatasosta. eipä tarvitse pitkään laskeskella, miksi halvat autot kootaan siellä, missä auton valmistus on halpaa. Halvan auton omistaja haluaa kaiken lisäksi vain päästä paikasta toiseen, mutta kuinka moni haluaisi ajaa ns. premiumia, joka on kasattu esimerkiksi Venäjällä?

      
  • Lainaus:
    26.10.2004 klo 03:02 Niki Kari kirjoitti
    Miksi näin? Kyseessähän on TUV:n 2004 vuoden raportti eikä mikä tahansa äkäslompolon erakon mietelmä.


    Siksi, ettei siinä luotettavuutta raportoitu, vaan katsastuksessa ilmitulleita vikoja.

      
  • Lainaus:
    25.10.2004 klo 14:56 W-- kirjoitti
    [


    Tehdään Puolassa Folkkarin tavara-autojakin ja Unkarissa Audin moottoreita. Ovathan molemmat sentään EU-maita ja Suomeen sentään tuodaan autoja Intiasta ja Thaimaastakin :sunglasses:

    Audi TT:kin tehdään Unkarissa, jos oikein muistan.

      
  • Lainaus:
    26.10.2004 klo 08:38 nimim Erkki kirjoitti
    Lainaus:
    26.10.2004 klo 03:02 Niki Kari kirjoitti
    Miksi näin? Kyseessähän on TUV:n 2004 vuoden raportti eikä mikä tahansa äkäslompolon erakon mietelmä.


    Siksi, ettei siinä luotettavuutta raportoitu, vaan katsastuksessa ilmitulleita vikoja.


    :ashamed:

    No niinpä tietysti. Ei pitäisi kirjoitella viestiä kolmen aikaan yöllä :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit