Minua hämmästyttää oikeasti tuo volvon mainosmiesten rummutus
volvojen turvallisuudesta.Volvo ei ole pärjännyt euro NCAP-testissä
ei yksikään henkilöauto malli ole saanut viittä tähteä,paitsi tämä
XC90 mutta se onkin jo lähempänä" traktoria".
Esim. ADAC-vikatilaston mukaan TM 11/03 kaikki volvot oli häntäpäässä.
Myös ruotsalaisen FOLKSAM-vakuutusyhtiön tilaston mukaan volvot
ovat juuri ja juuri keskitason yli,ei kannattais paljon henkseleitä
paukutella.Saman tutkimuksen mmukaan Saab 9-5 on turvallisin
auto yli 40% yli keskiarvon.Siinä olis jo aihetta mainostaa.
Molemmat saabit ovat viiden tähden autoja.
Eikös mainonnalla pyritä vaikuttamaan ihmisten mielikuviin, joten minun mielestäni listasit erittäin hyviä syitä volvolle "rummuttaa".
Saabin suhteen luulen, että jos olisi tilasto Saabistien merkkiuskollisuudesta, saattaisi se olla mielenkiintoista luettavaa. Uskon, että Saabilla on vankkumaton käyttäjäkunta, joka luottaa merkkiin ja ajaa vain saabilla.
Sanottiinhan joskus leikkisästi "Saabismi on sairautta, johon ei ole lääkettä".
Lainaus:
"Saabin suhteen luulen, että jos olisi tilasto Saabistien merkkiuskollisuudesta, saattaisi se olla mielenkiintoista luettavaa. Uskon, että Saabilla on vankkumaton käyttäjäkunta, joka luottaa merkkiin ja ajaa vain saabilla.
Sanottiinhan joskus leikkisästi "Saabismi on sairautta, johon ei ole lääkettä"."
Toinen vastaava kuppikunta on Citroen.
Itselläni on ollut 1 kpl kutakin, ja olen ollut tyytymätön* molempiin. verrattuna sijoitukseen jonka ko. autoon on sijoittanut.
( * monivikaisuus )
Jos ei muita omista eikä edes kokeile, tai myönnä olevankaan, niin ei voi mitenkään tietää millä muut ajavat.
Silloin omamerkkikin voi tuntua ihan rehellisesti tosi hyvältä ja varmalta.
Säälittävä sairaus. ( rakastua ? autoon )
Vai haluaako yksilö olla sponsori kehittyvälle? autotehtaalle ?
Sanoisin il Diavololle, että nämä Saabiin tai Citroeniin intohimoisesti suhtautuvat autonsa rakastajat ovat aivan varmasti hyvin pieni vähemmistö molemmissa tapauksessa. Esimerkiksi tänä päivänä Citroen on erittäin suosittu työsuhdeauto, ja uskaltaisin väittää että työsuhdeautoilijat suhtautuvat käyttämäänsä autoon vähemmän tunneperäisesti kuin ne, jotka omistavat autonsa.
Jos ei automerkin laadusta kannata tehdä päätelmiä yhden tai kahden yksilön perusteella, niin ei merkin omistajakuntaakaan kannata tuomita parin hyypiön takia.
volvojen turvallisuudesta.Volvo ei ole pärjännyt euro NCAP-testissä
ei yksikään henkilöauto malli ole saanut viittä tähteä,paitsi tämä
XC90 mutta se onkin jo lähempänä" traktoria".
Esim. ADAC-vikatilaston mukaan TM 11/03 kaikki volvot oli häntäpäässä.
Myös ruotsalaisen FOLKSAM-vakuutusyhtiön tilaston mukaan volvot
ovat juuri ja juuri keskitason yli,ei kannattais paljon henkseleitä
paukutella.Saman tutkimuksen mmukaan Saab 9-5 on turvallisin
auto yli 40% yli keskiarvon.Siinä olis jo aihetta mainostaa.
Molemmat saabit ovat viiden tähden autoja.
Samahan se on Mersun ja Bemarin kohdalla, Mikään noista ei pärjää luotettavuustilastoissa ja aika harva noiden malleista on saanut 5 tähteä NCAP:lta. Mainonnalla saadaan luotua meilikuvia, joihin sitten heikommat" ihmiset takertuvat pömkittääkseen omaa itsetuntoaan. Ei kai kukaan Mersuakaan osta sen takia, että se ei pärjää millään mittarilla.
Mainonnan mahdista puhuttaessa kannattaa ihmetellä mikä tarkoitus on mainostaa auton URHEILULLISUUTTA? Mitä se tarkoittaa?
- epämukava
- äänekäs
- huippunopeus 300 km/h (miksi?)
- kiihtyy 0 - 100 km/h kolmessa sekunnissa (miksi?)
Kasvatetaanko urheilullisuuden korostamisella rauhallisia ja vastuuntuntoisia autoilijoita? Vaiko itsekkäitä öykkäreitä jotka kiihdyttelevät marketin parkkipaikallakin hengenvaarallisesti?
Eivätkö mm. auton mukavuus, hiljaisuus ja helppo ajettavuus olisi parempia myyntivaltteja?
Samahan se on Mersun ja Bemarin kohdalla, Mikään noista ei pärjää luotettavuustilastoissa ja aika harva noiden malleista on saanut 5 tähteä NCAP:lta. Mainonnalla saadaan luotua meilikuvia, joihin sitten heikommat" ihmiset takertuvat pömkittääkseen omaa itsetuntoaan. Ei kai kukaan Mersuakaan osta sen takia, että se ei pärjää millään mittarilla.
Kyllä esim MB:n uusimmista testatuista malleista kaikki on saanut viisi tähteä tai ainakin volyymimallit E ja C-sarja. Lisäksi jos katsotaan Tuvin tilastoja, MB oli paras eurooppalainen merkki ja sillä oli eniten kymmenen kärki sijoituksia Toyotan jälkeen, joten kyllä mielestäni imagolle on myös jonkin verran katetta, toisin kuin monella muulla merkillä, kuten vaikka juuri Volvolla turvallisuudessa.
Mb ei minusta ole ikinä ollut se vähä vikaisin auto, mutta se on kestänyt kilometrejä älyttömän hyvin ja viat ovat helppoja korjata. Tätä ei Tuv tai oikeastaan mikään muukaan mittaa. Aika harva auto Mb:n lisäksi näyttää ja tuntuu esim 400 tkm:n jälkeen vielä siistiltä ja uudenveroiselta.
Bemarin kohdalla taas tilanne on vähän eri. Se on pärjännyt aina erittäin hyvin omistajien tyytyväisyystutkimuksissa, esim Suomessa se voitti merkkien merkki -tutkimuksen. Lisäksi ne saavat kiitosta ajettavuudestaan lähes poikkeuksetta, jota myös mainonnassa korostetaan. BMW:tä ei ole minun muistaakseni ikinä markkinoitukaan turvallisudella tai kestävyydellä.
Eivätkö mm. auton mukavuus, hiljaisuus ja helppo ajettavuus olisi parempia myyntivaltteja?
Katso HS etusivumainos: Uusi Corolla Verso, urheilulliset ominaisuudet siivittävät sinut urheilulliseen ajotapaan !! Corolla !
Tätä kirjoitin tuossa toisessa Peli poikki 150 kilsaa tunnissa.
Ei auton tarvi kulkea 300 km/h, kyllä 170 km/h riittää kun auto taittuu pylvään ympäri, ja mainosmiesten lausein se tapahtuu kätevästi Suomen 1:s kestosuosikkiautolla.
Kannattaa huomata, että Euro NCAP testaa
vain nokkakolaria, joten hirvikolarit, sivutörmäykset
yms. jäävät tässä testissä huomioitta.
Volvo V50:n rakennetta tarkasteltaessa lienee selvää
että sivutörmäyssuoja on varsin kehittynyt.
Hirviäkään ei ole liikenteen seassa muualla kuin pohjoismaissa,
joten Volvo ja SAAB ovat varmaankin ainoita, joilla on ollut
jotain mielenkiintoa tätäkin törmäystapaa tarkastella.
Kyllä Euro ncap testeissä on myös mukana sivutörmäys. Ehkei hirviongelmaa ole muualla, mutta peuroja yms muita eläimiä on muuallakin ja olen tällaisten testien kuvia nähnyt ainakin MB:llä, joten taitaa olla aika kaupunkilegendaa tuo ruottalaasten etumatka tossa asiassa..
Katsoin tossa tuloksia Euro ncap tuloksiaja olihan Bmw:lläkin viiden tähden auto, ainut auto mikä on lähiaikoina testattu. Esim 5-sarjan viime testi on vuodelta 1998, jolloin se sai neljä tähteä, kuten tuohon aikaan muutkin parhaat mallit.
Juu, kyllähän sieltä euroncap.com:sta löytyy, että
testeihin sisältyy myos sivutörmäys ja pylvästesti.
Mielenkiintoista nähdä aikanaan VOLVO S40/V50 testitulokset sekä
uuden Opel Astran.