Olipa koeajossa Mercedes Benz E280 4matic, 5-vaihteisella nappiautomaatilla. Renkaina Nokian kitkat RSI 245/40R18.
3 -litrainen bensakone 170kW kulutti 11.3l/100km, 52km/h melko raskaassa ajossa.
Hyvästä saisi vielä paremman seuraavin muuutoksin:
-ratti suoraan, ohjausakseli tulee keskeltä autoa, kohti kuskia
-etupenkkien alle lisää tilaa; takanaistujan kengänkärjet ei mahdu alle
-jarru on jotenkin kumimainen, voisi ottaa nopeammin kiinni; pitää polkea
-sähköinen käsijarru olisi ehdoton; valoihin kun pysähtyy ei kyllä viitsi polkea jalkakäyttöistä seisontajarrua- etenkin kun sen vapautukseen on kojelaudasta kurkoiteltava
-pidemmälle näyttävät lyhyet valot; halogeenit oli todella jyrkkäreunaiset
-hetkellisen polttoaineen kultuksen mittari puuttuu ajotietokoneesta
- takaikkuna ei pysy auki -8C ja neljä matkustajaa; on pidettävä takalasin lämmitintä päällä
-meikkipeileissä ei ole valoja
-kojelaudan ja etuoven liitoskohdan pyöreä muoto tekee ahtaan vaikutelman etutilaan
Hyviä ominaisuuksia olivat:
+ erinomainen pito ja hallittavuus
+ lähtee liukkaalta kuin niitti viivalta
+ kääntyy hyvin
+ urheilullinen (oli madallettu sport alusta ja sport penkit)
+ leveät takaovet
+ kevytkäyttöinen takakontin lukku (aukeaa myös ylös kaukosäätimestä)
+ isot ratin monitoimipainikkeet (...mutta rumat)
+ kuiskaava kyyti hyvällä asfaltilla (pahoissa kulumisurissa jyrisee; liekö 18" renkaitten vika)
+värinätön tyhjäkäynti
+ miehekkäästi muriseva moottori
+ monipuolinen 3:n valinta-alueen automaattivaihteisto rattinapeilla
Kun vertaan Audi A6, BMW525 ja Chrysler 300C -autoja tähän eemeliin, niin asetan eemelin kyllä ykkösvaihtoehdoksi, sitten ehkä 300C-jos olisi hiljaisempi. Audin ja Bemarin 4-vetomallit pitäisi testata, jotta voisi verrata Meseen - ainakin 2-vetoiset jäi taakse.
Hyvästä saisi vielä paremman seuraavin muuutoksin:
-sähköinen käsijarru olisi ehdoton; valoihin kun pysähtyy ei kyllä viitsi polkea jalkakäyttöistä seisontajarrua- etenkin kun sen vapautukseen on kojelaudasta kurkoiteltava
Mitä ihmettä tarkoitat?
Automaattivaihteisessa E-sarjalaisessahan on sähköinen seisontajarru, joka menee päälle kun jarrupoljinta painaa napakasti auton ollessa pysähdyksissä vaihteen ollessa D-asennossa. Jarru vapautuu kun kaasua painaa.
Hyvästä saisi vielä paremman seuraavin muuutoksin:
-sähköinen käsijarru olisi ehdoton; valoihin kun pysähtyy ei kyllä viitsi polkea jalkakäyttöistä seisontajarrua- etenkin kun sen vapautukseen on kojelaudasta kurkoiteltava
Mitä ihmettä tarkoitat?
Automaattivaihteisessa E-sarjalaisessahan on sähköinen seisontajarru, joka menee päälle kun jarrupoljinta painaa napakasti auton ollessa pysähdyksissä vaihteen ollessa D-asennossa. Jarru vapautuu kun kaasua painaa.
Juurikin näin ja mittaristoon ilmestyy tästä ilmoittava merkinanto. Tuo toimii myös ruuhkassa niin, että auto pysähtyy itsestään ja jää paikalleen, kun tuo kytketään. Pientä hienoutta, mutta tuostakin on vaikea luopua, jos siihen tottuu.
Käy ihmeessä koeajamassa ne Audi ja Bemukin ja laita sitten kokemuksia...