Lexus GS 450h hinnoiteltu

16 kommenttia

GS:n hybridiversio on nyt sitten saanut hinnan. Se on 84000e. Eli siinä 300:n ja 430:n välissä. RX 400h maksaa 82000e eli lähes samanhintaiset ovat nämä hybridit.

GS 450h:ssa on 3,5l V6 bensamoottori ja sähkömoottori,joiden kokonaisteho on 340hv. Bensankulutus on samaa luokkaa kuin 2l perheautoilla.

Luulisi GS:n myynnin lisääntyvän entisestään.Onhan RX-hybridiäkin myyty mukavasti.

RX 300 on muuten korvattu 350:llä. 3,5l v6:ssa on 276hv, kun entisessä 300:ssa on vain 204hv. Hinta on vähän noussut:70500e.

  
  • Tuo kuulostaa melkein maksetulta mainokselta.

    GS 450h:n sähkömoottorin teho on näköjään 200 hv, eli "hybridihistorian" korkein, toimii ilmeisesti kuin turboahdin ohitustilanteissa. Auto Motor und Sport ehti jo todeta että V8:t jäävät kauas taakse ohituskiihtyvyydessä.
    Ongelma on kuitenkin tavaratilan koko, vain 280 litraa (!). Kardaaniakseli vie tilaa ja akut tunkeutuvat siksi tavaratilaan. Ei sovi perheellisille ainoaksi autoksi. Silti on toki jo etukäteen selvää että jokainen yksilö saadaan helposti kaupaksi, eihän markkinoilla ole toista vastaavaa tuotetta.

      
  • Varmasti hyvä paketti mutta ei tosiaan ole mikään perheauto noin onnettomalla tavaratilalla. Toisaalta, eiköhän ole sitten varaa ostaa rouvalle tilavampi auto, jos on varaa tuommoiseen...

      
  • Tässä omaa Lexusta odotellessa käyn aina välillä lukemassa merkin Eurooppalaista keskustelupalstaa. Niin tietää vähän paremmin mitä on odotettavissa. Tuolla GS-osiossa pisti silmään palstan pitkäaikaisen suomalaisjäsenen "SuperChargedL" kirjoitus. Saadaan siis ainakin yksi GS 450h Suomeenkin.

    http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php?showtopic=30328

    [olmi muokkasi tätä viestiä 09.03.2006 klo 17:26]
      
  • On aina mukavaa, jos Suomeenkin asti hankitaan jokin erikoisempi auto.

    Kuinka paljon RX:n hybridimallissa on pienempi takakontti kuin normaalissa? Tuntuu aika pieneltä tuon kontti, harmi sinänsä, muuten todella mielenkiintoinen malli varsinkin jos ajelee paljon kaupunkiajoa, muuten diesel taitaa olla järkevämpi ratkaisu.

    [individual muokkasi tätä viestiä 10.03.2006 klo 13:50]
      
  • Lainaus:
    25.02.2006 klo 15:57 jonte100 kirjoitti
    GS:n hybridiversio on nyt sitten saanut hinnan. Se on 84000e.

    GS 450h:ssa on 3,5l V6 bensamoottori ja sähkömoottori,joiden kokonaisteho on 340hv. Bensankulutus on samaa luokkaa kuin 2l perheautoilla.


    No, tähän mainokseen laitan vertailuesimerkiksi BMW:n.

    535 dA, hintaa 76.350 euroa. Teho 272 hv, vääntöä 560 nm (Lexus vain 368 Nm). Polttoaineenkulutus 8,0 litraa (Lexus 7,9).

    Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h 5 sekunnin pintaan. Voi yrittää etsiä nopeampaa, on aika vaikeaa.

    Tavaratilaa 520 litraa (Lexuksessahan on käsittämättömän pieni tavaratila)

      
  • Lainaus:
    07.03.2006 klo 14:34 AkiK kirjoitti
    No, tähän mainokseen laitan vertailuesimerkiksi BMW:n.

    535 dA, hintaa 76.350 euroa. Teho 272 hv, vääntöä 560 nm (Lexus vain 368 Nm). Polttoaineenkulutus 8,0 litraa (Lexus 7,9).

    Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h 5 sekunnin pintaan. Voi yrittää etsiä nopeampaa, on aika vaikeaa.

    Tavaratilaa 520 litraa (Lexuksessahan on käsittämättömän pieni tavaratila)


    No eikös tuo ilmoittamasi vääntö ole palkän bensakoneen vääntö? Jos siihen lasketaan sähkömoottorin tuoma vääntö, ollaan ihan eri luvuissa.

    Silti pidän nykydieseliä ainakin vielä parempana ratkaisuna, koska käytännön kulutus ei ole ainakaan isompi (Autobildin testi), auto on kevyempi ja tavaratilasta ei täydy tinkiä kohtuuttomasti.

      
  • Lainaus:
    07.03.2006 klo 14:34 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    25.02.2006 klo 15:57 jonte100 kirjoitti
    GS:n hybridiversio on nyt sitten saanut hinnan. Se on 84000e.

    GS 450h:ssa on 3,5l V6 bensamoottori ja sähkömoottori,joiden kokonaisteho on 340hv. Bensankulutus on samaa luokkaa kuin 2l perheautoilla.



    No, tähän mainokseen laitan vertailuesimerkiksi BMW:n.

    535 dA, hintaa 76.350 euroa. Teho 272 hv, vääntöä 560 nm (Lexus vain 368 Nm). Polttoaineenkulutus 8,0 litraa (Lexus 7,9).

    Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h 5 sekunnin pintaan. Voi yrittää etsiä nopeampaa, on aika vaikeaa.

    Tavaratilaa 520 litraa (Lexuksessahan on käsittämättömän pieni tavaratila)


    Ja Suomenmaassa tuon Bemarin dieselverolla ajelee lexuksella 6000 "ilmaista" kilometria...

      
  • RX hybridimallissa on sama tavaratila kuin normaaliversiossakin koska maasturissa akkujen sijoittelu on helpompaa. Tuossa tapauksessa ne on sijoitettu takapenkin alle ja kardaaniakseliahan ei ole kun neliveto toimii taka-akselin sähkömoottorin avulla.

    AkiK on aivan oikeassa siinä että diesel on monin tavoin se järkevämpi vaihtoehto, mutta jos tavaratilan koko riittää niin GS hybridin hinnoittelu on kyllä hyvin kilpailukykyinen.

    535dA maksaa alkaen sen 76 000, mutta laske siihen lisänä aktiiviohjaus 1900€, Dynamic Drive 3600€, Comfort Access 1500€, kääntyvät Xenon-valot 1800€ ja pari muuta juttua niin tilanne kääntyy jo toisin päin.

    Mitä suorituskykyyn tulee niin Lexus ilmoittaa tuon vastaavan ohituskiihtyvyyden ajaksi noin 4 sekuntia. Eroa muihin tulee varmasti heti lähdössä kun muut autot lähtevät hakemaan oikeaa vaihdetta ja kierroslukua. Hybridin sähkömoottori antaa heti sen 200 hv lisää.

    Mutta kuten todettua niin perinteisellä voimanlähteellä varustettu auto on se varma valinta.

      
  • Lainaus:
    07.03.2006 klo 14:51 individual kirjoitti


    No eikös tuo ilmoittamasi vääntö ole palkän bensakoneen vääntö? Jos siihen lasketaan sähkömoottorin tuoma vääntö, ollaan ihan eri luvuissa.


    Mutta se bensakoneen vääntöhän (ja teho) on nimenomaan se, jolla tuo hybridi liikkuu normaalissa maantieajossa. Ja kaupunkityyppisessä ajossa se taas vetää sähkökoneellaan. Tilanne, joissa se käyttää molempia koneita vaatii kovaa kaasunkäyttöä tai rasitusta. Tuolloin löytyy tehoa ja vääntöä, mutta maksimirasituksella tällaisen bensakoneen kulutukset myös pomppaavat aivan toisiin lukemiin kuin dieselillä.


      
  • Lainaus:
    07.03.2006 klo 17:45 olmi kirjoitti

    535dA maksaa alkaen sen 76 000, mutta laske siihen lisänä aktiiviohjaus 1900€, Dynamic Drive 3600€, Comfort Access 1500€, kääntyvät Xenon-valot 1800€ ja pari muuta juttua niin tilanne kääntyy jo toisin päin.


    Käsittääkseni Lexuksen varustepaketit maksavat 7.900 euroa ja 21.000 euroa, nahkasisustuksetkin 4.900 euroa, eivät nekään ilmaisia ole?? :kiss:

      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 09:22 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    07.03.2006 klo 17:45 olmi kirjoitti

    535dA maksaa alkaen sen 76 000, mutta laske siihen lisänä aktiiviohjaus 1900€, Dynamic Drive 3600€, Comfort Access 1500€, kääntyvät Xenon-valot 1800€ ja pari muuta juttua niin tilanne kääntyy jo toisin päin.



    Käsittääkseni Lexuksen varustepaketit maksavat 7.900 euroa ja 21.000 euroa, nahkasisustuksetkin 4.900 euroa, eivät nekään ilmaisia ole?? :kiss:


    Onko tuossa Lexuksessa aktiiviohjausta, eli että ohjauksen nopeus muuttuu nopeuden mukaan? Mielestäni siinä on pelkästään osa tuosta Bmw:n aktiiviohjauksesta, eli avittaa luistotilanteessa ESP:tä automaattisella vastaohjauksella. Voin tosin olla väärässäkin, en ole nähnyt tuon GS:n varusteluetteloa.

      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 09:22 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    07.03.2006 klo 17:45 olmi kirjoitti

    535dA maksaa alkaen sen 76 000, mutta laske siihen lisänä aktiiviohjaus 1900€, Dynamic Drive 3600€, Comfort Access 1500€, kääntyvät Xenon-valot 1800€ ja pari muuta juttua niin tilanne kääntyy jo toisin päin.



    Käsittääkseni Lexuksen varustepaketit maksavat 7.900 euroa ja 21.000 euroa, nahkasisustuksetkin 4.900 euroa, eivät nekään ilmaisia ole?? :kiss:


    Vertailin vakiovarusteisia malleja. Nuo luettelemani varusteet ovat Lexuksessa vakiona.

    Sen verran alkoi se Lexuksen minitavaratila kiinnostamaan että etsin siitä kuvan.

    http://www.lexusclub.ch/temp/gs450h.jpg

    Pari golfbägiä kuulemma mahtuu, mikä lienee tärkeintä.

      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 12:52 olmi kirjoitti


    Vertailin vakiovarusteisia malleja. Nuo luettelemani varusteet ovat Lexuksessa vakiona.

    Sen verran alkoi se Lexuksen minitavaratila kiinnostamaan että etsin siitä kuvan.

    http://www.lexusclub.ch/temp/gs450h.jpg

    Pari golfbägiä kuulemma mahtuu, mikä lienee tärkeintä.


    Ovatko ne kaikki vakiona? Siis vastaavina järjestelminä? Aika vaikeahan näitä on toki vertailla, varustelut menevät vähän ristiin ja järjestelmät ovat erilaisia. Luulen kuitenkin, että BMW:n vakiovarustelu on aivan riittävä.

    Entäs jos haluaa farmarimallin, jos vaikka arvon johtajalla sattuu - epämuodikkaasti tosin - olemaan golfbägien lisäksi vaikka lapsia takapenkillä ja niiden tavaroita kontissa? Tuo Lexuksen tavaratilahan on vain puolikas normaaliautojen konteista, itse asiassa pienempi kuin useissa (pienissäkin) coupe-autoissa. Luukkukin on surkean oloinen, todella hankala lastata, vaikka eihän sillä väliä olekaan jos konttiin ei mitään kuitenkaan mahdu.

    Lexus on hyvä auto, ei siinä mitään. Sen suuri ongelma on minusta kuitenkin valinnanvaran puute. Ei ole farmaria, ei kunnon takakonttiakaan, varustepaketteja on pari kallista, ei mitään siltä väliltä. Saksalaisissa saat kasata autosi hyvin pitkälti sellaiseksi kuin haluat. Jos et tarvitse jotain "Comfort Accesia", niin turha siitä on mitään maksaakaan.

    Hybridi on koneena varmasti myöskin erinomainen, mutta kovin monimutkaiselta tämä Toyon ratkaisu tuntuu. Vastaaviin kulutuksiin päästään muutenkin, ja eiköhän jo normaalin 2.5-3 litraisen dieselin tehot ja väännötole ole tällaiseen autoon ihan riittävät??? A6 2.0 TDI riittää sekin jo aivan hyvin.


    [AkiK muokkasi tätä viestiä 08.03.2006 klo 14:41]
      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 12:46 individual kirjoitti

    Onko tuossa Lexuksessa aktiiviohjausta, eli että ohjauksen nopeus muuttuu nopeuden mukaan? Mielestäni siinä on pelkästään osa tuosta Bmw:n aktiiviohjauksesta, eli avittaa luistotilanteessa ESP:tä automaattisella vastaohjauksella. Voin tosin olla väärässäkin, en ole nähnyt tuon GS:n varusteluetteloa.



    Tuossa huippumallissa on kaikki toteutettu erilailla kuin siinä GS 300-mallissa jota kävit koeajamassa. Siinähän on tavallinen ohjaus, jousitus ja jarrut. Huippumallissa on VGRS-ohjaus, AVS-aktiivijousitus ja sähköisesti ohjatut kallistuksenvakaimet ja ECB-sähköiset jarrut.

    AkiK on täysin oikeassa siinä ettei hybridiä oikein voi järkisyin suositella, mutta sitten tullaan sellaisiin kysymyksiin kuten naapureille ja työkaverelle näyttäminen ja niissä tuo hybridi-Lexus on sedan-luokassa varmasti aika lailla kärkipäässä. Eihän kukaan nyt diesel-Bemarista jaksa innostua, mitä nyt korkeintaan onnittelee uuden auton johdosta. Itselle tulee heti mieleen kolme tuttua joilla on uudenmallinen 530d.

    [olmi muokkasi tätä viestiä 08.03.2006 klo 15:38]
      
  • Lainaus:
    08.03.2006 klo 15:36 olmi kirjoitti
    Tuossa huippumallissa on kaikki toteutettu erilailla kuin siinä GS 300-mallissa jota kävit koeajamassa. Siinähän on tavallinen ohjaus, jousitus ja jarrut. Huippumallissa on VGRS-ohjaus, AVS-aktiivijousitus ja sähköisesti ohjatut kallistuksenvakaimet ja ECB-sähköiset jarrut.


    Juu tiedän kyllä, että ne on erilailla toteutettu, sen takia kysyinkin. Käsittääkseni jo V8 koneinen GS eroaa aika paljon ajamastani V6:sta. Yleensä kaikilla merkeillä huippumalli on tekniseltä toteutukseltaan aika erilainen, vrt vaikka Bmw M5 tai 523i, noista ei paljon samaa löydy. M5:sta on tosin kritisoitu jo siitäkin, että siinä on liikaa noita "muuttuvia tekijöitä".

    Mutta ihan mielenkiinnosta, toimiiko tuo VGRS-ohjaus samalla lailla kuin Bmw:n aktiiviohjaus, eli on nopea hitaassa vauhdissa ja hidas nopeassa ja sen lisäksi tekee niitä vastaohjauksia, vai onko Lexuksen järjestelmässä vain tuo jälkimmäinen ja sitten mahdollisesti jotain lisää erilaista?

    Sinänsä mielestäni tuo Lexus on erittäin tärkeä malli Lexukselle imagollisesti, se pystyy konkreettisesti näyttämään olevansa jossain tekniikassa huimasti muita edellä, vaikka käytännön sovellus ei välttämättä parempi olekkaan. On myöskin mukavaa, että tällaisia autoja tuodaan Suomeen asti ja joku niitä haankkii, toivottavasti pääsen kokeilemaan joku päivä tuollaista. Lisäksi olet oikeassa siinä, että tuossa on tosiaan jotain erilaista, niitä 5-sarjan dieseleitä kun on jokaisen notkon takana. Tuon huomaa vissiin siitäkin, että kaikissa näkemissäni 535 disukoissa on ollut M-Sport paketti, tuo ilmeisesti myydään todella sopuhintaan tuohon verrattuna pienempi moottorisiin.

    Uskoisimpa, että joku hankkisi tuollaisen hybridin taksiinkin, jos tavaratila olisi normaalikokoinen, kaupungissahan tuosta on kulutusetua. Olempa törmännyt muutamaan 535d:henkin tuolla M-sport paketilla ja 18" talvivanteilla taksissa, tuota ei ehkä voi ihan järjellä perustella.

    [individual muokkasi tätä viestiä 08.03.2006 klo 16:02]
      
  • x

    [olmi muokkasi tätä viestiä 09.03.2006 klo 17:26]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit