Daewoo Evanda

2 kommenttia

Onko kellään kokemuksia? Millainen ajaa ja onko mitä tyyppivikoja?

hinta ainakin on kohdallaan kokoon ja varustetasoon nähden!!

  
  • Siinähän on Opelin 2-litrainen kone! Eli mitä vikoja on 2-litrasissa Vectroissa. Tietääkseni 2,5 ei tuoda sen takia koska päästöt ovat liian suuret, näin väitti automyyjä minulle...

      
  • Lainaus:
    09.06.2004 klo 17:01 Tuomas Kärpijoki kirjoitti
    Siinähän on Opelin 2-litrainen kone! Eli mitä vikoja on 2-litrasissa Vectroissa. Tietääkseni 2,5 ei tuoda sen takia koska päästöt ovat liian suuret, näin väitti automyyjä minulle...


    Käsittääkseni kyseessä on juuri tuo "vanha" 16 venanen Opelin Ecotec, jota käytettiin menestyksekkäästi mm. Vectra B:ssä, jonka sattumoisin omistin. Silloin koneesta irtosi 136 hv. Nykyisessä Daewoon moottorissa tehoja on "vain" 131, joten eihän se tuon kokoista autoa ainakaan kovin urheilullisesti kuljeta, pikemminkin tavanomaisesti. Tästä huolimatta Evandalle luvataan 9.8 sekunnin kiihtyvyyttä nollasta sataan, mikä on kohtuullisen hyvä.

    Jos Evanda kiinnostaa, kannattaa mielestäni ostaa ehdottomasti CDX varustelutasolla, jossa mm. nahkapenkit, sähköpenkit yms. ylimääräiset hienoudet eikä hintaero ole paha SX:ään verrattaessa.

    Aikoinaan Opelin moottorin ongelmat liittyivät jakopäähihnojen katkeamiseen, mutta tekniikka on kehittynyt ja toivoa sopii, että ongelmasta oltaisiin jo päästy eroon.

    Ajettavuudeltaan Evanda on OK, lievää tahmeutta esiintyy, mutta kyseessä on selvästi muita Daewoo:ita parempi auto ainakin näiltä osin. Daewoon koneistuksessa on ollut juuri tuo päästöongelma. Ne eivät täytä uusimpia, vaativimpia päästönormeja, ovathan ne viime vuosikymmenen Opelin insinöörityön tuloksia. Sinäänsä kyseessä on mukava ja mielestäni kaunisääninen moottori, josta löytyy tarpeeksi tehoa ja vääntöä käytännön perusajoon. Vectrassa mulla oli automaattilaatikko ja uskon, että Evandassa on periaatteessa ihan sama vaihteisto, joka kyllä toimii ihan hyvin, mutta nykii turhan terävästi vaihdettaessa etenkin pienempää sisään ohitustilanteessa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit