Tässäpä taas uusi kiinalaismalli, Zhonghua (tai Brilliance) Jinjua.
Jotain tuttua muodoissa, vai mitä??
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_1.jpg
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_5.jpg
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_3.jpg
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_4.jpg
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_6.jpg
Tuohan on tyylikkäämpi kuin BMW 5-sarja. Tyyliä on, mitenköhän laadun kanssa?
On tosiaan tyylikkäämpi!
Ainakin "Dame Edna -lasit" on korjattu menevämpään kuosiin!
Ei hullumpi muutenkaan, harmi vaan, että kaikki pitää näin matkimalla tuottaa. Eipä silti, aina saa olla törkeä vaan ei
tyhmä.
http://www.km77.com/marcas/bmw/serie5_03/0primera/gra/01.asp
http://www.leftlanenews.com/wp-images/media/feb22cn_5.jpg
Ennenkuin täällä taas jatketaan typerällä kopiointithreadilla, niin sanoisiko ko. yhtiön nimi jotain...?
Brilliance-BMW Automotive Co. Ltd
Ennenkuin täällä taas jatketaan typerällä kopiointithreadilla, niin sanoisiko ko. yhtiön nimi jotain...?
Brilliance-BMW Automotive Co. Ltd
Niin, Zhonghua valmistaa mm. BMW:n 3- ja 5-malleja Kiinan markkinoille yhteistyössä BMW:n kanssa, tästähän on ollut aiemminkin juttua. BMW omistaa nykyään 49 % Zhonghuan osakkeista.
Mutta Brilliance (tai Zhonghua)-merkeillä myytävät autot ovat oma lukunsa. Aiemmat mallit on muotoillut ItalDesign (eli Giugiaron firma), mutta Jinjain muodot ovat Ferrarin hovimuotoilija Pininfarinan käsialaa. Kiinalaiset eivät siis ole ainakaan syyllistyneet kopiointiin, ehkä italialaiset?? Muodoista löytyy monen mielestä myös Rover -viitteitä.
Tekniikkakin poikkeaa "hiukan" BMW:stä: auto on etuvetoinen, ja siinä käytetään Mitsubishin moottoreita. BMW on kuitenkin osallistunut auton tekniseen kehittämiseen, onhan sillä kokemusta myös etuvetoautoista Roverin ja Minin kautta.
http://cars.blogs.ca/2006/02/26/chinese-manufacturer-brilliance-auto-produces-attractive-new-sedan/
Ja tätä faktaa ei kannattanut kaivaa esiin ennen keskustelun aloittamista...
Niin, eikös kaikki sen jo tienneetkin...
Olen yhtä Zhonghua mallia kuluttanut takapenkiltä käsin Kiinassa usein kun firman kuskilla on sellainen. Kyse ei ole paikallisittain halvasta autosta, onhan siinä tosin nahkaa jne. mutta uuden ostohinta oli pari vuotta sitten lähes 20 kEUR, nythän uusien hinnat on laskenut kun WTO siirtymäajat alkaa kulua umpeen.
Joo, olihan siinä jotakin tuttua. Takaosa sivusta katsottuna muistutti hieman edellistä Opel Astraa. Muuta tuttua siinä nyt ei olekaan. Muotoilu on aika universaalia ja anonyymiä.