Lexus suunnittelee mallistonsa laajentamista alaspäin. IS:n alapuolelle on suunnitteilla pienempi versio, joka kilpailee esim.BMW 1-sarjan ja Audi A3:n kanssa.
Tietoa löytyy www.auto-motor-und-sport.de
Onko kellään mitään tietoa koska esitellään uusi LS? Nykyisellä mallilla alkaa olla jo ikää ja se näyttää uusien GS:n ja IS:n rinnalla vähän vanhahtavalta.
BS....LOL, kylläpä on nimen keksineet.
Kerro nyt meillekin, mikä siinä nimessä on hauskaa, niin päästään kaikki nauramaan. Kiitos. Eräs hauska auton nimi on ainakin Volkswagen polo, eli Volkswagen-parka. Sitten on Skoda Fobia tai mikä se nyt oli. Mutta ei niin hauska vaan kerrassaan mauton on Volkswagen Phaeton, sillä tämä Phaeton oli taivaankappale, joka liittyi maapallon miltei totaaliseen tuhoon 11 500 vuotta sitten. Ei kovin hyvä valinta auton nimeksi; vähän kuin olisi Volkswagen Kansanmurha.
BS = Bull Shit = Hevon Paska (vapaa käännös)
Karskin kielen takia viesti on ylläpidon toimesta vapaasti poistettavissa.
Saksalaiset autolehdet eivät tiedä japanilaisten kuvioista juuri mitään, joten näihin juttuihin ei kannata luottaa.
Muistan vielä elävästi jonkun saksalaislehdeen SCOOPin vuodelta 1999. Hans G Lehman oli Nürburgringillä ottanut kuvan nykyisestä Lexus IS-mallista, josta oli jo ensimmäiset viralliset kuvatkin olemassa. Testiauton keulaa ja perää oli hiukan teipattu.
Saksalaislehti hehkutti: Uusi Toyota Tercel testeissä Nürburgringillä! Moottorina ilmeisesti 1,5 litrainen nelonen!
Lexuksen ulkonäöstä voi olla mitä mieltä haluaa, mutta tervejärkisen luulisi tajuavan 17 tuuman vanteista ja Corollaa isommasta korista ettei ainakaan Tercelistä ole kyse.
Joku kyseli Lexus LS-mallista. Uusi malli tulee ensi kesänä. "Perusmallin" moottori on uusi 4,6 litrainen V8 joka kehittää noin 400 hv, ensimmäistä kertaa tarjolla on myös pidennetty malli. Vaihteisto on muuten ilmeisesti 8-vaihteinen. Puoli vuotta ensiesittelyn jälkeen tulee yli 500 hv hybridimalli joka kantaa nimeä LS 600hL. Nimet ovat tiedossa koska Toyota on rekisteröinyt nimet LS 460, LS 460L ja LS 600hL. Joku saattaa ihmetellä teholukemia, mutta Toyota on lähtemässä mukaan hevosvoimakilpailuun, tarjoaahan uusi 3,5 V6:kin 310hv.
Miksi Lexusta voi kutsua vapaasti Toyotaksi ilman, että kukaan kiinnittää sen suurempaa huomiota. Jos Audia kutsuisi volkkariksi, tulisi kommenttia asian tiimoilta välittömästi. Premium auton omistaja tuskin haluaa autoaan samaistettavaksi keskiluokan autoon, vaikka eroa ei olisi kuin nimessä.
Miksi Lexusta voi kutsua vapaasti Toyotaksi ilman, että kukaan kiinnittää sen suurempaa huomiota. Jos Audia kutsuisi volkkariksi, tulisi kommenttia asian tiimoilta välittömästi. Premium auton omistaja tuskin haluaa autoaan samaistettavaksi keskiluokan autoon, vaikka eroa ei olisi kuin nimessä.
Eikö Audi kuitenkin edelleen ole yritys (Audi Ag) joka julkaisee esimerkiksi taloudellisen tuloksensa vuosittain.
Lexus on Toyotan tuotemerkki. Näin ollen mallinimet kuten A6 ovat Audi Ag:n omistuksessa. Moottoreista puhuttaessa käyttäisin kuitenkin Volkswagen nimeä, eihän Audilla juuri ole omia koneita.
Jos katsotaan itse autoja tilanne kääntyy päälaelleen. Audeilla on paljon enemmän yhteistä VW:n kanssa kun Lexuksilla Toyotien kanssa (Euroopassa myytävät mallit).
En ole ikinä ymmärtänyt miksi jotkut ostavat Audi A3:sen kun sama auto on saatavilla VW Golfina (halvemmalla). Nyt joku varmaan ehdottaa Skoda Octaviaa, mutta se on kuitenkin minusta melko erityylinen auto.
Niin no Toyotahan on vain brändännyt kalliimmat autonsa Lexus -nimen alle. Siinä on selkeä ero esim. Audiin joka on alunperin ollut oma yrityksensä jolla on ollut oma tuotesuunnittelu jne.
Toiseksi tuskin kukaan vetää hernettä nenään jos sanottaisiin, että vaikkapa Audilta on tulossa RS8-malli sillä perusteella että Volkswagen on rekisteröinyt tuollaisen mallinimen. Siis emoyhtiö vain on rekisteröinyt uuden tavaramerkin, siinä kaikki. Vastaava tilannehan on monien muidenkin kohdalla, vrt. esim. Ford-Jaguar.
EDIT: Joku toinen ehti ensin
Tuollainen yli 500 hv hybridi voisi olla aika magee peli, tämä on juuri sitä mitä Lexus tarvitsee noustakseen varteenotettavaksi vaihtoehdoksi tuossa luokassa Euroopassa, siis jotain omaa ja uutta, eikä pelkkää muilta matkittua. Vielä jos lopettavat korimallin suoran kopioimisen aina edellisen korin S-sarjasta ja yhdistävät siihen uusien GS:n ja IS:n omaperäistä muotokieltä ja satsaavat sisätilojen laatuvaikutelmaan, paketti alkaa olla erittäin kilpailukykyinen. Vielä kun pitävät kiinni hyvästä laadustaan.
Ainut mikä tuossa hybridissä mietityttää on se, että tuleeko siinäkin suurin osa voimasta ohjautumaan etupyörille RX hybridin tapaan. Tuohan on naurettava systeemi tuon luokan autossa, kuten esim Auto Bildin testissä kävi ilmi. Jos teholukemat tulee olemaan tuota luokkaa, ongelma vain korostuu.
Tuleva GS 450h on takavetoinen. LS 600hL noudattanee samaa linjaa.
http://www.carpages.co.uk/lexus/lexus-gs450h-26-03-05.asp?switched=on&echo=1023051046
On muuten teholukemat tuosta uudesta LS:stä sellaiset, että ihan pyörryttää, ja vielä 8 portainen vaihteisto. Toivottavasti hiljaisuus pysyy samalla tasolla. Mahtaakos kukaan tietää auton tuon 500 hevosvoimaisen kiihtyvyyden 0-100 km/h?
http://www.carpages.co.uk/lexus/lexus-gs450h-26-03-05.asp?switched=on&echo=1023051046
Nu juu, tuo on paljon parempi systeemi kuin mitä tuossa maasturissa on. Tämä hybridi on juuri sellaista edelläkävijyyttä, mitä Lexus tarvitsee tullakseen varteenotettavaksi merkiksi tuossa segmentissä.
Onko linkkiä, missä kerrotaan tuosta uudesta LS:stä?
Kerro tarkemmin mikä meihin iski jääkauden lopulla. Taisin sillä historian oppitunnilla nukahtaa tms.
http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=102210
Uusi alusta/tekniikka testissä Nürburgringillä
http://www.thecarconnection.com/Enthusiasts/Spy_Shots/Spy_Shots_07_Lexus_LS_Sedan.S178.A8787.html
SixPackille hyvä lukuvinkki, mikäli historia, tähtitiede, biologia ja antropologia kiinnostavat: Allan & Delair: When the Earth Nearly Died.