Onkos kukaan ajellut näillä isompia km- määriä? Tulen tänä vuonna todennäköisesti hankkimaan jommankumman uutena. Miten huollot pelaa (pääkaupunkiseudulla etenkin) ja onko takuu asioissa ollut vääntöä? Parhaimmat ja huonoimmat puolet?
[Taksi Jani muokkasi tätä viestiä 17.01.2005 klo 10:56]
Toyotan Iso-Britannian tehdas vahvisti jo viime vuonna että 2,2 Clean Power-moottori (150hv) tulee Avensikseen nyt keväällä. 180 hv versio vasta syksyllä. Näihin tullee myös automaattivaihteisto tarjolle joten Avensiksen kohdalla kannattaa malttaa muutama kuukausi ja kokeilla tätä uutta moottoria. Silloin voi tietty myös kehuskella että alla on "maailman vähäpäästöisin diesel" vaikka se tuskin on monille tärkeä valintaperuste.
Toyotan Iso-Britannian tehdas vahvisti jo viime vuonna että 2,2 Clean Power-moottori (150hv) tulee Avensikseen nyt keväällä. 180 hv versio vasta syksyllä. Näihin tullee myös automaattivaihteisto tarjolle joten Avensiksen kohdalla kannattaa malttaa muutama kuukausi ja kokeilla tätä uutta moottoria. Silloin voi tietty myös kehuskella että alla on "maailman vähäpäästöisin diesel" vaikka se tuskin on monille tärkeä valintaperuste.
Kyseisten koneiden hinnat tulevat olemaan Suomessa sitä luokkaa, ettei montaa niin kallista Toyotaa tulla tiellä näkemään.
Meidän firmassa ainakin C5:n liisanneet kaverit odottavat kauden päättymistä kuin kuuta nousevaa ja seuraava auto ei taatusti ole Citroen. En ole kuullut keneltäkään ko. autosta ensimmäistäkään positiivista sanaa pitkään aikaan.
Toyotan huollosta sen verran, vaikken Avensista omistakaan (Corollan kylläkin), että mielestäni parempaa asiakaspalvelua saa hakea oikein hakemalla.
Minua ainakaan ei ole koskaan jätetty kuuntelematta tai auttamatta. Joka kerta olen saanut ystävällistä palvelua. Tarvittaessa olen voinut ajaa suoraan halliin kaikkien huoltojonojen ohi ja autoni on korjattu (kiveniskemä tuulilasissa). Enkä todellakaan ole mikään myyntipäällikön paras kaveri, vaan tavallinen pulliainen tavallisella Corollallani.
Ei ole Hdi-kokemuksia, mutta 2.0 bensasta on. Kilometrejä on vasta 60 tkm mittarissa, mutta automaattilootaa on remontoitu kolme kertaa. Viimeisessä rempassa se vaihdettiin sitten kokonaan - tehtaan piikkiin onneksi. Uusi loota toimii kyllä melko pehmeästi. Ainakin kahdesta vastaavasta olen kuullut myös.
Eivätkä ne muutkaan viat aivan vähäpätöisiä ole olleet...
voi tietty myös kehuskella että alla on "maailman vähäpäästöisin diesel" vaikka se tuskin on monille tärkeä valintaperuste.
Miten vähäpäästöisin määritellään? Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny. On muihin nähden ylivoimainen tekniikka. Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit. Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava. Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
voi tietty myös kehuskella että alla on "maailman vähäpäästöisin diesel" vaikka se tuskin on monille tärkeä valintaperuste.
Miten vähäpäästöisin määritellään? Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny. On muihin nähden ylivoimainen tekniikka. Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit. Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava. Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
Määritellään siten, että typen oksidi päästöt on 50% alle euro4 tason ja hiukkaspäästöt 90% alle euro4 tason. Millään muulla valmistajalla ei ole lähelekkään vastaaviin arvoihin pystyvää tekniikkaa, vaikka kuinka käyttäisi suodatinta. Todennäköisesti toyota myy jonkun ajan kuluttua kyseisen tekniikan muille autonvalmistajille, jos päästörajat vielä tiukentuvat. Toyotan nykyinen 2,0 d4d oli ensimmäinen euro4 tason alittava diesel, eikä siinäkään ole hiukkassuodatinta. Joku muuten edellä mainitsi, että tuo uusi kone on 2,2 litrainen. Mistä tälläinen tieto on peräisin? Tiedotteessa mainittiin vain, että kysinen pata tulee luokkaan 1,9-2,2 litraa. Itse veikkaisin, että iskutilavuus tulee olemaan tuon 2,0 litraa, koska se on ollut toyotalla käytössä tähänkin asti. Tällöin voidaan mahdollisesti käyttää myös samaa runkoa vahvistettuna. No, aika näyttää.
Miten vähäpäästöisin määritellään? On muihin nähden ylivoimainen tekniikka.
"Ylivoimaisesta tekniikasta" on todellakin kyse. Toyotan D-CAT-teknologiaa suojaa yli 1600 patenttia. Suora lainaus Toyotan tiedotteesta: "Avensikseen asennetun puhtaan tehodieselin partikkelien ja typenoksidien yhteispäästöt ovat pienemmät kuin missään muussa dieselkäyttöisessä autossa" Eli pienemmät kuin esim niin kutsutussa 3 litran VW Lupossa. Aiheesta toiseen.. Moottori on todellakin 2,2 litrainen, Iso-Britannian tehdas vahvisti tämän viime vuonna. Lehdistötiedoite saattaa vielä löytyä autoindustry.co.uk sivulta.. tai sitten ei.
Miten vähäpäästöisin määritellään? Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny. On muihin nähden ylivoimainen tekniikka. Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit. Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava. Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
Joku muuten edellä mainitsi, että tuo uusi kone on 2,2 litrainen. Mistä tälläinen tieto on peräisin? Tiedotteessa mainittiin vain, että kysinen pata tulee luokkaan 1,9-2,2 litraa. Itse veikkaisin, että iskutilavuus tulee olemaan tuon 2,0 litraa, koska se on ollut toyotalla käytössä tähänkin asti. Tällöin voidaan mahdollisesti käyttää myös samaa runkoa vahvistettuna. No, aika näyttää.
Ainakin Toyotan uusi 180 hp:nen moottori on 2.2 litrainen. Käsittääkseni juuri kyseinen moottori on tämä puhtain diesel maailmassa. Mutta eiköhän markkinoille ilmesty myös 2.0 litrainen versio, ainakin jossain vaiheessa. Tiedä häntä.
[Antti80 muokkasi tätä viestiä 21.01.2005 klo 01:25]
Henkilö "olmi" arvailee , että Toyotalta tullee 180hv erikoisdieseliä automaatilla. Voi tulla tai olla tulematta. Nykyisin ei Avensis automaatti dieseliä ole saatavissa.
Ei ole kummastakaan kokemusta, mutta itse valitsisin tuon uuden C5 Hdi:n
Toyotan Iso-Britannian tehdas vahvisti jo viime vuonna että 2,2 Clean Power-moottori (150hv) tulee Avensikseen nyt keväällä. 180 hv versio vasta syksyllä. Näihin tullee myös automaattivaihteisto tarjolle joten Avensiksen kohdalla kannattaa malttaa muutama kuukausi ja kokeilla tätä uutta moottoria. Silloin voi tietty myös kehuskella että alla on "maailman vähäpäästöisin diesel" vaikka se tuskin on monille tärkeä valintaperuste.
Kyseisten koneiden hinnat tulevat olemaan Suomessa sitä luokkaa, ettei montaa niin kallista Toyotaa tulla tiellä näkemään.
Meidän firmassa ainakin C5:n liisanneet kaverit odottavat kauden päättymistä kuin kuuta nousevaa ja seuraava auto ei taatusti ole Citroen. En ole kuullut keneltäkään ko. autosta ensimmäistäkään positiivista sanaa pitkään aikaan.
Eli mikä tahansa muu.,
Toyotan huollosta sen verran, vaikken Avensista omistakaan (Corollan kylläkin), että mielestäni parempaa asiakaspalvelua saa hakea oikein hakemalla.
Minua ainakaan ei ole koskaan jätetty kuuntelematta tai auttamatta. Joka kerta olen saanut ystävällistä palvelua. Tarvittaessa olen voinut ajaa suoraan halliin kaikkien huoltojonojen ohi ja autoni on korjattu (kiveniskemä tuulilasissa). Enkä todellakaan ole mikään myyntipäällikön paras kaveri, vaan tavallinen pulliainen tavallisella Corollallani.
Tulihan suitsutettua.
Ei ole Hdi-kokemuksia, mutta 2.0 bensasta on. Kilometrejä on vasta 60 tkm mittarissa, mutta automaattilootaa on remontoitu kolme kertaa. Viimeisessä rempassa se vaihdettiin sitten kokonaan - tehtaan piikkiin onneksi. Uusi loota toimii kyllä melko pehmeästi. Ainakin kahdesta vastaavasta olen kuullut myös.
Eivätkä ne muutkaan viat aivan vähäpätöisiä ole olleet...
Yhdellä kaverillani on C5 2.2 hdi tomaatilla. Se on ajanut nyt 130tkm eikä mitään vikaa.
Miten vähäpäästöisin määritellään?
Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny.
On muihin nähden ylivoimainen tekniikka.
Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit.
Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava.
Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny.
On muihin nähden ylivoimainen tekniikka.
Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit.
Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava.
Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
Määritellään siten, että typen oksidi päästöt on 50% alle euro4 tason ja hiukkaspäästöt 90% alle euro4 tason. Millään muulla valmistajalla ei ole lähelekkään vastaaviin arvoihin pystyvää tekniikkaa, vaikka kuinka käyttäisi suodatinta. Todennäköisesti toyota myy jonkun ajan kuluttua kyseisen tekniikan muille autonvalmistajille, jos päästörajat vielä tiukentuvat. Toyotan nykyinen 2,0 d4d oli ensimmäinen euro4 tason alittava diesel, eikä siinäkään ole hiukkassuodatinta.
Joku muuten edellä mainitsi, että tuo uusi kone on 2,2 litrainen. Mistä tälläinen tieto on peräisin? Tiedotteessa mainittiin vain, että kysinen pata tulee luokkaan 1,9-2,2 litraa. Itse veikkaisin, että iskutilavuus tulee olemaan tuon 2,0 litraa, koska se on ollut toyotalla käytössä tähänkin asti. Tällöin voidaan mahdollisesti käyttää myös samaa runkoa vahvistettuna. No, aika näyttää.
Miten vähäpäästöisin määritellään?
On muihin nähden ylivoimainen tekniikka.
"Ylivoimaisesta tekniikasta" on todellakin kyse. Toyotan D-CAT-teknologiaa suojaa yli 1600 patenttia. Suora lainaus Toyotan tiedotteesta: "Avensikseen asennetun puhtaan tehodieselin partikkelien ja typenoksidien yhteispäästöt ovat pienemmät kuin missään muussa dieselkäyttöisessä autossa" Eli pienemmät kuin esim niin kutsutussa 3 litran VW Lupossa.
Aiheesta toiseen.. Moottori on todellakin 2,2 litrainen, Iso-Britannian tehdas vahvisti tämän viime vuonna. Lehdistötiedoite saattaa vielä löytyä autoindustry.co.uk sivulta.. tai sitten ei.
Joko auto kuluttaa niin vähän polttoainetta, ettei juuri päästöjä synny.
On muihin nähden ylivoimainen tekniikka.
Käytetään hiukkassuodatinta. Niin käyttävät monet muutkin merkit.
Käytetään pietsosytytyksellä varustettuja dieselruiskusuuttimia, kuten Audi A6 V6 3.0 Tdi, ilman hiukkassuodatinta Euro 4 normit alittava.
Opel 1,9 Tdi tupalturbo 212 hv. Ei hiukkassuodatinta, ei pietsosytytystä suuttimissa, alittaa Euro 4.
Ainakin Toyotan uusi 180 hp:nen moottori on 2.2 litrainen. Käsittääkseni juuri kyseinen moottori on tämä puhtain diesel maailmassa. Mutta eiköhän markkinoille ilmesty myös 2.0 litrainen versio, ainakin jossain vaiheessa. Tiedä häntä.
Ainakin Toyotan uusi 180 hp:nen moottori on 2.2 litrainen. Käsittääkseni juuri kyseinen moottori on tämä puhtain diesel maailmassa.
Onko tuo muka puhtain diesel? Millä perusteella?
Henkilö "olmi" arvailee , että Toyotalta tullee 180hv erikoisdieseliä automaatilla. Voi tulla tai olla tulematta.
Nykyisin ei Avensis automaatti dieseliä ole saatavissa.